Fiat Argo geen geheim meer
Inmiddels rijden in het najaarsachtige Brazilië compleet ongecamoufleerde Fiat Argo’s over straat. Vermoedelijk zijn dit allemaal exemplaren van werknemers van Fiat in Betim en omgeving. Intussen zal het officiële debuut voor publiek in het Argentijnse Buenos Aires plaatsvinden op 10 juni. Samen met de strategisch zeer belangrijke Fiat Argo debuteren daar overigens nu ook de 500X en de Tipo uit Bursa. Hieronder hebben we wat cijfers over de Argo, in dit geval uitgerust met sportievere 1.8 E.Torq:
Lengte: 4,00 m
Breedte: 1,75 m
Wielbasis: 2,52 m
Van 0 tot 100 km/u in 9,6 seconden
Maximum snelheid 190 km/u
Gemiddelde verbruik in de stad: 11,4 km/l op benzine
Verbruik buiten de stad: 13,1 km/l op benzine
Ik vindt het tot nu toe een saai ontwerp.
Niet echt iets Italiaans. Kan net zo goed een Hyundai of Kia zijn.
T lijkt met ontwerpers niet echt mee te zitten ,wat een drama .moet weer op prijs verkocht worden en niet op schoonheid .jammer het hele voorproces kost t zelfde.
Het lijkt dat er alleen nog designers zijn met wat moeite met proporties en lijnen .
Zonde van t geld ,vlees noch vis .
Frivole Polo met een leuk dashboard.
Enorme stap vooruit tov Palio en een kleinere stap tov Punto. Op zich prima model. Opvallend breed, dus vermoedelijk ruim interieur. En als 1.8 niet echt zuinig.
VoorEuropa mag het iets frivoler. En dat kan ook. Zet de Uno naast de Panda dn de omtrek is gelijk maar de Panda heeft bv extra zijruitjex.
Dat past hier niet maar iets scherper mag wel, maar zonder lange uithalen. Waarbij de koplampen meer model Tipo mogen hebben en achterlichten ook iets scherper mogen misschien die.van Dodge Dart. De mallen liggen er nog 😉
Ga in ieder geval aandeeltjes opruimen ,dit komt op deze manier nooit meer goed .
De punto grande was bij uitkomen vooruitstrevend en is nu nog van deze tijd .technisch niet meer natuurlijk maar qua design is t nog steeds een topper .heb trouwens net nog tekeningen gezien van de vermoedelijke opvolger van de wagoneer .ook dat gaat m niet worden .
Prima voor daar misschien. Heeft verder weinig met Fiat van doen wat betreft stilering, dan druk ik me nog voorzichtig uit. Creativiteit was niet een van de pijlers tijdens de ontwikkeling, dat is wel duidelijk. Voor Europa is dit geen optie, ik neem dan ook maar aan dat ze dat niet overwegen.
Die zwarte top-versie van enkele dagen terug, die viel nog wel mee, maar als je de gewone ‘straatversie’ ziet op foto’s van een willekeurige voorbijganger, neen, dan worden we niet echt blij. Maar even wachten wat het in ‘het echt’ wordt, gesteld dat dit naar Europa komt…
Toch is dit aangekondigd. De 500- series als luxe variant en de gewone Fiats als veel waarde voor het geld.
De huidige Punto was ooit bedoeld als Lancia. Kijk je naar de Punto daarvoor of naar de Uno, dan past deze Argo prima in het rijtje. Toen de Uno uitkwam werd ie aangekondigd als de grote broer van de Panda en die oerPanda was bij uitstek simpele techniek maar ruim en relatief comfortabel.
Net terug van een week in Italië. Daar nog veel van die oerPanda’s. Waaronder opvallend veel 750. De kleinste variant van de Fire motor die in NL geen potten kon breken.
Vermoedelijk de mooiste auto van de week was een A112 in nieuwstaat. Opvallendst serie verlengde Marea’s in cabriouitoering. En één 1500, ook in verlengde cabriouitoering. Dat moois was op Capri te vinden.
Dus de Argo lijkt me zo gek nog niet.
Ik snap de negatieve reacties niet zo. Dit is een auto voor de Braziliaanse markt, een auto die enorme aantallen moet gaan maken. Die moet dus niet te frivool zijn. Bijna alle Fiats uit Brazilië zijn saai of lelijk, op de Toro na misschien. Overigens vind ik het op de laatste foto, met een zwarte rand aan de onderkant, nog best een aardig ding. Voor Europa zou dit ook best kunnen werken, maar dan niet in zo’n budgetuitvoering als die grijze.