FIAT 600 al in 5 kleuren ‘gespot’
Breed kleurenpalet.
De boodschap is meer dan duidelijk; FIAT wil een kleurrijk merk zijn met een zwak voor diversiteit volgens de spirit van Italiaanse levensvreugde. Op 4 juli volgt het officiële debuut, maar intussen heeft het merk uit Lingotto al op zorgvuldig geregisseerde wijze (de tijd van spontane scoops lijkt over) de nieuwe 600 volop laten zien in allerlei tinten. Hoewel het statement ‘anti-grijs’ is, zagen we ‘m ook in deze behoudende kleur en dat stond de 600 erg goed vonden wij (al weten we nu dat deze officieel niet zal komen). Wit was wellicht wat minder. Verder valt een prachtig soort koraalkleur op. In Polen mocht een medewerker van de fabriek in Tychy de auto blijkbaar mee naar huis voor een proefritje. Deze heeft pasteltint blauwgroen. Een wat conservatiever donkerblauw metallic is trouwens ook niet verkeerd (zie onderaan).
Daar heb je de CEO weer…
De [RED] editie komt er trouwens ook aan. Mooi rood is niet lelijk. Deze is tevens gebruikt in een reclamespotje met Leonardo DiCaprio. FIAT kiest voor een breed kleurrijk palet. Olivier François zou zich er persoonlijk mee bemoeid hebben en doet zelfs mee in een presentatiespotje waarbij de auto in een reuzen blik verf wordt ondergedompeld (foto boven). A propos; Even onder ons Auto Edizione lezers… vinden jullie het inmiddels ook een puntje van irritatie worden al die CEO’s in elk publiciteitsitem? Wij wel.
Fijn dat een nieuwe Fiat komt. Dacht ook al een blauwe te hebben gezien, mijn voorkeur.
Qua motor blijft het jammer dat de PureTech nu een slechte reputatie heeft terwijl de GSE Firefly motoren voor zover ik weet probleemloos zijn. Als die dan op de plank ligt, waarom dan toch die PT?
Tsja, de CEOs. Als ze denken dat het een succes wordt was het hun idee. Als het toch tegenvalt ligt het aan iedereen behalve hunzelf. En in alle gevallen krijgen ze een bonus die ook relatief veel groter is dan die van de rest van het personeel.
Een echte FIAT, leuk model
Ik dacht dat ze geen grijze auto’s meer gingen verkopen..
Mooi, eindelijk weer eens veel kleuren. Al dat grijs en zwart vind ik maar deprimerend. Dat CEO’s zich laten zien is niet nieuw hoor. Agnelli liet zich ook in een 600 fotograferen. Zij zijn toch het gezicht van een merk, hoort erbij.