Fiat 500L Trekking-reclame zoekt contact via NFC techniek
De Fiat 500L Trekking is in Europa begonnen aan z’n entree onder de titel ‘Time to be out of the box’, kortom het motto dat avontuurlijkheid en praktische slimheid met elkaar combineert. ‘Out of the Box’ en ‘Life explorer’ zijn ook titels die passen bij de door Fiat gekozen billboardreclame, die in diverse grote steden in met name Italië te zien zal zijn. In de posters zal namelijk gebruik worden gemaakt van een innoverende Near Field Communication (NFC) chip.
NFC is een recente ontwikkeling op het gebied van draadloze interactieve communicatie, naast bijvoorbeeld de bestaande meer bekende QR-code, waarvoor je als gebruiker toch een app/software moet downloaden. Bij het gebruik van NFC is dat niet langer nodig, want om ‘de code’ te lezen, wordt een ingebouwde lezer (hardware) in je smartphone aan het werk gezet. Deze lezer scant een ‘chip’ die in dit geval links onderin de poster van Fiat zit verwerkt. Een zeer handige techniek om in een handomdraai online te kunnen, waar Fiat je direct meer vertelt over de 500L Trekking. Deze toepassing is een onderdeel van de uitvoerige campagne van de Trekking, zoals deze is bedacht door de firma Maxus. In deze campagne werkt men volgens de methode ‘Relationship Media’.
Die 500L Trekking ziet er wat mij betreft toch wel beter uit dan een normale 500L. Zeker in een licht kleurtje 😉