Ferrari’s eerste race na revolutie Marchionne
Ferrari mag sinds de drastische overname van de leiding door Sergio Marchionne, voor het eerst weer aan de start verschijnen en doet dat morgen in Singapore vanaf de vijfde en zevende positie met Alonso en Raikkonen. Officieel begint het nieuwe tijdperk op 13 oktober aanstaande, maar niets wijst nog op de aanwezigheid van de directeur die jarenlang de scepter zwaaide in Maranello. Marchionne zou reeds met nieuwe besluiten bezig zijn met het oog op 2015 wat de racedivisie betreft.
Of de grote baas na 2016 ook nog over Alonso zal beschikken is maar zeer de vraag, aangezien McLaren en Honda al met serieuze contracten (van circa 30 miljoen per jaar) zwaaien richting de Spanjaard. Ook de recente dood van vriend en Santander baas Emilio Botin, kan na het van het toneel verdwijnen van Domenicali en Di Montezemolo voor Alonso reden zijn (de druppel) om de rode bolides te laten voor wat het is. Intussen vestigt Marchionne zijn hoop wat een comeback van de Scuderia betreft wel grotendeels op hem. Vooral omdat Raikkonen al heeft aangegeven te willen stoppen na 2015. In ieder geval bestaat er geen twijfel over de klik tussen de CEO en het team van ingenieurs en teambaas Mattiacci. Allison (technisch directeur), Tombazis (hoofd projectontwikkeling), Binotto en Sassi (Power Unit) zullen voor 2015 aan de basis staan van Ferrari’s volgende wapen dat de negatieve spiraal moet doorbreken.
Het zal spannend worden. SM kan zich geen seizoen als het huidige meer veroorloven gezien hij de zogezegde schuldigen al aan de deur heeft gezet. Hij heeft de lat voor zichzelf zeer hoog gelegd. Je kan je al inbeelden hoe hij zal neergemaaid worden in de italiaanse pers als ferrari volgend jaar ook niet presteert zoals het moet.
Als Vettel gehaald wordt, is de kans op succes in ieder geval al flink toegenomen 8)
@Lancia4Ever: als Vettel geen goede auto heeft, kan hij ook geen potten breken. Kijk maar naar zijn prestaties van dit jaar. De Red Bull is gewoon net niet goed genoeg.En ik denk echt niet dat het aan Vettel ligt. Die is het rijden echt niet verleerd.
Bij Ferrari hebben ze gewoon een hele goede structuur nodig. Die is na het wegvallen van Michael Schumacher en Ross Brawn in elkaar geklapt. Met alle respect, maar Italianen kunnen gewoon niet goed managen. Het wordt altijd een chaos. Kijk maar naar onze geliefde merken en het product aanbod. Hap snap werk om gaatjes te dichten. Ik zie geen enkele structuur daarin.