Ferrari boert prima
Het resultaat van het ultieme sportmerk uit Maranello ligt in het tweede kwartaal op 488 miljoen euro.
De groei is in vergelijking met dezelfde periode in 2009 8,6%. Door een resultaat van 903 miljoen euro na zes maanden (vorig jaar 891 miljoen), is de terugloop van de totale winst beperkt gebleven tot -116 miljoen euro. Vorig jaar jaar was dat nog -124. De kwartaalwinst zit op 77 miljoen euro wat 10% meer is dan vorig jaar. Er werden de afgelopen drie maanden 1615 raspaarden verkocht en over zes maanden staat de teller nu op 3200. Dat is 2% meer dan in 2009.
Zoals bekend is China de belangrijkste markt momenteel voor Ferrari. Successen vertalen zich bijvoorbeeld in de vraag naar de 458 Italia en de California. Maar ook de reeds uitverkochte 599 exemplaren van de ongeƫvenaarde 599 GTO doen een flinke duit in het zakje. In de VS groeide Ferrari met 10% en in China met 20%. Onlangs opende Ferrari in beide landen daarom nog een Ferrari Store. Ferrari verwacht dat vooral op deze markten de komende periode de vraag weer zal stijgen.