Ferrari blijft commercieel maar pieken
Recordopbrengsten.
Ferrari blijft maar groeien als het gaat om mondiale verkoop. Vorig jaar zijn er in 12 maanden tijd 11.155 auto’s verkocht. Iets dat pak ‘m beet een jaar of 15 geleden nog totaal niet in Maranello’s straatje paste. Ferrari groeit daarom na 75 jaar ook qua organisatie momenteel uit tot een iets ander soort bedrijf. We verwachten dat de groei zelfs nog iets grote van schaal zal worden zodra er een soort SUV (Purosangue) en een elektrische model aan het orderlijstje zullen worden toegevoegd. De verkoop van 2021 vormde een nieuwe toename van +22,3% ten opzichte van 2020. Nu kun je denken dat het aan de pandemie kan liggen, maar de toename ten opzichte van het laatste Covid-vrije jaar, is nog altijd 13,4%. De nettowinst komt uit op 883 miljoen euro, wat een +56% is ten opzichte van 2020.
Populair.
De V8 modellen blijven het meest gewild (+34,6%) waar de F8 modellen, de Roma en de SF90 aan ten grondslag liggen. De V12 is minder afgelopen jaar wat minder verkocht (-16%) omdat de 812 Superfast niet langer in productie is. Op alle markten wist Ferrari een groei te realiseren.