Ferrari 488 GTB geperfectioneerd tot F8 Tributo

Dit is wat je krijgt als je de 488 GTB terugstuurt naar de tekentafel; de tot de verbeelding sprekende F8 Tributo. Beter, mooier en indrukwekkender. Een briljante en gelauwerde V8 3.9 die reeds dienst deed in de 488 GTB/Spider, is verder geëvolueerd tot een krachtbron met 720 pk (i.p.v. 670) bij het zelfde aantal toeren, namelijk 8000. Intussen neemt het koppel toe van 760 naar 770 Nm.

Dat de standaard F8 Tributo hetzelfde vermogen levert als een 488 Pista, is veelbelovend voor de toekomst. Het design, afkomstig van de eigen ontwerpafdeling onder leiding van Flavio Manzoni, is een scherper en meer harmonieus geheel ten opzichte van de 488. Qua aerodynamica zijn er ook weer iets betere cijfers bereikt met de F8 Tributo, dankzij de knowhow opgedaan op het circuit. De auto is tevens makkelijker zeer sportief te rijden, dankzij het feit dat in standje ‘Race’ het Ferrari Dynamic Enhancer (FDE) systeem meedenkt met de bestuurder zonder te overheersen. De F8 Tributo weegt 40 kg minder dan de 488 GTB en komt op 1330 kg. Van 0-100 kan in 2,8 seconden en de top ligt op 340 km per uur.

Ferrari houdt zich aan haar woord met de introductie van de F8 Tributo en blijft steeds met iets nieuws komen dat voldoende innoverend is. Precies zoals een paar jaar geleden was aangekondigd. Ferrari minnend publiek en uiteraard de klanten, kunnen om de twee jaar rekenen op een doordachte nieuwe vinding uit Maranello. Het resultaat is een steeds groter wordende klantenkring en een mondiaal ijzersterk merkimago. Enkel nieuwe wereldtitels in de F1 is waar het bij Ferrari nog aan schort.

[nggallery id=1223]

Deel dit artikel:

3 gedachten over “Ferrari 488 GTB geperfectioneerd tot F8 Tributo

  • 1 maart 2019 om 10:53
    Permalink

    Ferrari is zo langzamerhand toch wel onbestreden de absolute wereld top en de grote trots van Italië. Of, zoals John Elkann het kort geleden uitdrukte: het beste van Italië.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2019 om 19:02
    Permalink

    Telkens met iets nieuws komen en de klantenkring doen groeien. Dat zouden meer merken moeten doen!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.