FCA start Jeep productie in China

jeep china

In een zaal vol prominenten werd de in productie name van Jeep in China ceremonieel gevierd. Naast Chinese bestuurders van de overheid en producent GAC, waren onder andere ook de Italiaanse ambassadeur, Ettore Francesco Segui en Jeep CEO Mike Manley aanwezig. Het is een nieuw hoofdstuk voor Fiat Chrysler Automobiles, op zoek naar structurele uitbreiding van de activiteiten op de Chinese markt. Dat de Chinese markt momenteel wat in mineur is, is voor FCA geen reden om gas terug te nemen. De samenwerking tussen Lingotto en autobouwer GAC uit Guangzhou zal de komen jaren geleidelijk steeds verder worden uitgebreid. De productie van wereldmerk Jeep vormt een belangrijke stap, aangezien men in China veel verwacht van het merk dat ook elders in de wereld zeer succesvol is. De Cherokee rolt nu als eerste van de band.

jeep china2

Ambassadeur Segui noemt de productie van Jeeps door FCA, een teken dat Italië aan het veranderen is in een meer dynamische economie dat internationaal tot veel in staat zal zijn. De Cherokee rolt naast de Fiat Viaggio en Ottimo van de band in Changsha. Deze fabriek kan jaarlijks een capaciteit van 275.000 eenheden aan. Het doel is om Jeep groot te maken in China en dus wordt er ook al gesproken over een tweede fabriek in de toekomst. Sinds de overname van Chrysler door Fiat, wordt het merk Jeep behalve in de VS nu ook in Italië, Brazilië en China gebouwd. Daarmee is Jeep het meest mondiale merk van FCA samen met Fiat.

Deel dit artikel:

2 gedachten over “FCA start Jeep productie in China

  • 20 oktober 2015 om 13:31
    Permalink

    Niet heel erg Italiaans autonieuws misschien, maar wel een hele , hele belangrijke positieve stap in de toekomst van FCA. China is met afstand de grootste automarkt ter wereld (25% van alle auto’s wereldwijd wordt in China verkocht), en SUV’s, 4×4’s en crossovers vinden er gretig aftrek. Dus volop mogelijkheden voor Jeep. Alfa en Maserati zullen ook kunnen profiteren van een sterkere positie daar. Mooi!

    Beantwoorden
  • 20 oktober 2015 om 16:24
    Permalink

    In de jaren 90 was de enige westerse lokale auto in Beijing de Cherokee en bijna alle buitenlanders hadden zo’n ding. Het was nl het enige betrouwbare en veilige middel wat je lokaal kon kopen. Tot eind jaren 90 de import kwam en ook andere auto’s (Mercedes) beschikbaar kwamen.
    De jeep werd overigens in licentie gebouwd, later met een eigen motor en dat was de versie die je moest mijden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.