FCA slaat aanbod PSA af

Het moet een aanbod geweest zijn waar FCA weinig voordeel uit kon halen, dat wat PSA als mogelijke samenwerking voor ogen zag. Lingotto’s moederorgansiatie Exor zou het aanbod van de Fransen resoluut hebben afgewezen volgens een bron dichtbij de onderhandelingen. Dat meldt Wall Street Journal vandaag.

De familie Agnelli is als grootaandeelhouder niet van plan om FCA te grabbel te gooien aan PSA’s aanhoudende zoektocht naar voordelige expansie. Mogelijk speelden de woorden van Manley in Genève hier reeds op in, aangezien de CEO benadrukte dat een eventuele partnerschap de groep enkel sterker dient de maken. Oftewel een echte gelijkwaardige samenwerking om kosten te kunnen besparen en geen uitverkoop van de inboedel waarbij veel zou moeten worden ingeleverd.

Bij een huwelijk tussen Parijs en Turijn, zou er een bedrijf ontstaan dat goed is voor bijna 9 miljoen auto’s per jaar. Dat is meer dan GM momenteel weet te realiseren. FCA kwam in 2018 op 4.840.664 auto’s uit en PSA op 4.125.683 eenheden.

Deel dit artikel:

5 gedachten over “FCA slaat aanbod PSA af

  • 23 maart 2019 om 17:48
    Permalink

    Werd al gesproken dat psa fca zou overnemen maar zo werkt dat niet.
    Ik las dat het ook afstote omdat er nog een schuld van opel van de overname betaald moest worden en daar heeft fca geen zin in om weer met een schuld te beginnen .

    Beantwoorden
  • 23 maart 2019 om 18:18
    Permalink

    Aandeelhouders zijn belangrijker dan de auto industrie zelf

    Beantwoorden
  • 27 maart 2019 om 13:58
    Permalink

    Vandaag meldt de Financial Times dat Renault Nissan FCA wil gaan overnemen. Daarmee zou het nieuwe bedrikf de grootste autobouwer ter wereld worden. De interesse voor FCA zit hem.enerzijds in de sterke pisitie in de VS en Brazilie, waar Renault Nissan niet groot is. En anderzijds in de gewenste schaalgrootte die nodig is om in Europa kleine auto’s te kunnen blijven ontwikkelen. Ook zouden ze met Alfa en Maserati toegang krijgen in het premiumsegment, wat gewenst is nu Infinity stopt in Europa. Dan zou de broodnodige invezteringen in beide merken een stuk concreter maken

    Beantwoorden
  • 27 maart 2019 om 16:32
    Permalink

    Fiat gaat op in Renault/Nissan en Alfa en Maseratie blijven zelfstandig, net als Ferrari. FCA is de laatste jaren alleen maar bezig geweest om de bruidsschat op te poetsen en om een zo groot mogelijke waarde (lees financieel gezond) entiteit te creeren. En dit geheel ten faveure van de aandeelhouders….

    Beantwoorden
  • 3 april 2019 om 11:20
    Permalink

    Ik geloof dat PSA een betere partner is dan Renault/Nissan, zeker gezien de overeenkomsten in het DNA van de merken van PSA en FCA. Plus, bijkomend voordeel, samenwerking tussen PSA en FCA houdt mijn droom van een nieuwe Citroen SM in stand..

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.