FCA conform marktgemiddelde in Europa (-1%)

Fiat heeft vorige maand in Europa in totaal rond de 90.000 auto’s verkocht, wat een minimale afname is van -1% ten opzichte van dezelfde maand in 2016. De Europese markt als geheel noteerde een afname van 2%. Het marktaandeel van FCA komt over september gezien op 6,1%. Over dit hele jaar tot nu toe gezien staat de groei van FCA op +8,2% (6,9% marktaandeel) tegenover een marktgemiddelde van +3,6%. Goede cijfers van de firma uit Lingotto dankzij de verkoop van meer dan 831.000 auto’s op ons continent. FCA was vorige maand de vierde autobouwer in Europa en groeide op de Italiaanse (+5%), Franse (++9%), Spaanse (+30,7%) en Duitse (+11,7%) markt.

Fiat kwam als merk op een verkoopaantal van ruim 65.800 eenheden en noteerde een afname van 2%. En Lancia kwam met 4700 eenheden op een afname van 6,8%. Alfa Romeo komt op een positieve +15,9% met rond de 8000 eenheden. Op jaarbasis staat de teller voor het Milanese merk op 66.000 eenheden en een toename van 36%. De Giulia (+16,8%) en Stelvio (11.000 stuks tot nu toe) zorgen dat de verkoop blijft aantrekken. Jeep groeide mede dankzij de nieuwe Compass met 3,6%, gelijk aan 10.800 eenheden (79.000 op jaarbasis). Maserati verkocht in september 673 auto’s en op jaarbasis is de tussenstand 7518 stuks.

Deel dit artikel:

5 gedachten over “FCA conform marktgemiddelde in Europa (-1%)

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.