F1: Grand Prix Groot Brittannië 2010

Mark Webber heeft vandaag de Gran Prix op Silverstone op zijn naam kunnen schrijven. Alonso die voor de 4e plaats vocht werd bestraft voor het afsnijden van de 9e bocht. De Ferrari’s eindigden respectievelijk als 14e en 15e.

De volgende race zal op 25 juli in Duitsland plaatsvinden.

Pos Coureur Nat Nr Team Tijd/Achter
1 Mark Webber AUS 6 RedBull – Renault 1.24:38,200
2 Lewis Hamilton ENG 2 McLaren – Mercedes + 1,360
3 Nico Rosberg DUI 4 Mercedes + 21,307
4 Jenson Button ENG 1 McLaren – Mercedes + 21,986
5 Rubens Barrichello BRA 9 Williams – Cosworth + 31,456
6 Kamui Kobayashi JAP 23 BMW Sauber – Ferrari + 32,171
7 Sebastian Vettel DUI 5 RedBull – Renault + 36,734
8 Adrian Sutil DUI 14 Force India – Mercedes + 40,932
9 Michael Schumacher DUI 3 Mercedes + 41,599
10 Nico Hülkenberg DUI 10 Williams – Cosworth + 42,012
11 Vitantonio Liuzzi ITA 15 Force India – Mercedes + 42,459
12 Sebastien Buemi ZWI 16 Toro Rosso – Ferrari + 47,627
13 Vitaly Petrov RUS 12 Renault + 59,374
14 Fernando Alonso SPA 8 Ferrari + 1:02,385
15 Felipe Massa BRA 7 Ferrari + 1:07,489
16 Jarno Trulli ITA 18 Lotus – Cosworth + 1 ronde
17 Heikki Kovalainen FIN 19 Lotus – Cosworth + 1 ronde
18 Timo Glock DUI 24 Virgin – Cosworth + 2 ronden
19 Karun Chandhok IND 20 HRT – Cosworth + 2 ronden
20 Sakon Yamamoto JAP 21 HRT – Cosworth + 2 ronden
r Jaime Alguersuari SPA 17 Toro Rosso – Ferrari + 8 ronden
r Pedro de la Rosa SPA 22 BMW Sauber – Ferrari + 23 ronden
r Robert Kubica POL 11 Renault + 33 ronden
r Lucas Di Grassi BRA 25 Virgin – Cosworth + 43 ronden

Deel dit artikel:

3 gedachten over “F1: Grand Prix Groot Brittannië 2010

  • 11 juli 2010 om 18:51
    Permalink

    Ben van mening dat Alonso ten onrechte werd bestraft! En daar is hem zijn podiumplaats door zijn neus geboord.
    Ik heb soms het gevoel dat er toch aan vriendjes politiek wordt gedaan bij de FIA.
    Groetjes Frans

    Beantwoorden
  • 12 juli 2010 om 11:48
    Permalink

    De straf voor Alonso (drive-trough) valt idd erg zwaar, zeker gezien het uitvallen van Kubica vòòr het oordeel van de stewards bekend was.
    Maar aan de andere kant was het gewoon slimmer geweest als Ferrari hem meteen de opdracht had gegeven om Kubica terug door te laten. Hij had hem zeker binnen de ronde opnieuw kunnen paseren.

    Beantwoorden
  • 15 juli 2010 om 08:01
    Permalink

    De drive thru was volkomen terecht.
    Is gewoon een van de regels van het spel. Als je een positie wint door onterecht een bocht af te snijden moet je je positie teruggeven om daarna een nieuwe poging te wagen.
    Charlie Whiting had het Ferrari team direct na de manouvre van Alonso gewaarschuwd maar die deden niks tot drie keer aan toe.
    Toen de stewards er zich mee gingen bemoeien kreeg hij dus een drive thru.
    Gevalletje race blind zijn dus.

    Overigens werden soortgelijke incidenten tijdens de GP Canada met ene Schumacher niet zo bestraft.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.