Europese cijfers Fiat laag door matige thuismarkt
Fiat beleefde opnieuw een iets te kalme zomer als het om de verkoopcijfers gaat met een afname van -1,1% in juli en zelfs -4,9% in augustus. Er werden 62.500 auto’s verkocht binnen Europa. Vooral de resultaten op de Italiaanse thuismarkt wegen zwaar. De Italiaanse automarkt bereikte vorige maand een nieuw dieptepunt. In de eerste 8 maanden van dit jaar verkocht Fiat SpA in totaal tegen de 508.000 auto’s en heeft FGA een marktaandeel van 6,2%. Wat eveneens zwaar weegt is Fiat’s belang in de kleinste segmenten. De Panda en 500 blijven onverminderd populair, maar bevinden zich in een categorie waar duidelijk minder vraag naar is in deze tijd.
Nee, de concurrentie in het A-segment is hoger geworden. Voorheen waren veel merken niet geïnteresseerd in kleine autootjes, maar gezien deze autootjes het meest profiteren van de CO2-regelingen nam de interesse van de consument daarin toe.
Het gevolg is dat nu vrijwel alle merken sterk aanwezig zijn in het A-segment en dan blijft er per fabrikant minder over.
“Europese cijfers Fiat laag wegens gebrek aan nieuwe competitieve modellen” had mij een betere kop geleken.
@dac1991
Je zou bijna denken dat het met elkaar te maken heeft.
precies je kunt toch niet bouwen zonder vraag? Daar is VW zelfs achter gekomen. Nu de grootste daler in EU