Er hangt kwijl aan uw kin…

Lancia di Lancia

We hebben het al zo vaak herhaald en we doen het nog eens; Lancia is een merk met zeer veel potentie en boordevol mooie kwaliteiten. Vandaag wordt dat eens te meer in beeld bewezen in de mooiste publiciteitsstunt die iemand kan bedenken. Met de nadruk op MOOI.

De ‘Lancia di Lancia’ die tot stand kwam in een samenwerking tussen SACS en FPT is misschien wel de beste daad die je kunt stellen als een breed palet aan automodellen nog even niet binnen handbereik ligt. Het is een perfecte samenstelling van waar een merk als Lancia voor kan staan. Je kunt vaak eindeloos debatteren over merkkarakteristieken binnen de autowereld. Vaak strand een dergelijke discussie in dezelfde clichés door een gebrek aan inspiratie en tastbare bewijzen. Veel ‘premium’ dat vandaag de dag in de showroom staat is het levende bewijs dat schoonheid en een krachtige merkidentiteit (dat bijna op cult lijkt), zeker geen vanzelfsprekendheid is. Veel autobouwers zijn er jarenlang naar op zoek en doen verwoede pogingen iets neer te zetten wat eeuwigheidwaarde heeft. Maar zelfs de best verkopende en meest prestigieuze automerken komen er uiteindelijk niet uit, en blijven hangen in iets dat niet veel meer is dan een tijdelijke trend.

Lancia doet het echter in een handomdraai om het simpele feit dat het merk al meer dan een eeuw de perfecte synergie is tussen Italiaanse stijl in combinatie met een goed doordacht product. Al vanaf de tijd dat haar oprichter nog leefde, altijd hetzelfde doel. Lancia past vanwege deze sterke identiteit prima overal thuis. In een film, gebruiksvoorwerp of boot, de grenzen zijn eigenlijk onbeperkt. Omdat het Lancia is. Netals het statement in het reclameblok, ,momenteel op vele radiozenders; “Je least de Lancia Delta omdat het een Lancia Delta is.” Iets wat velen niet zullen begrijpen en slechts enkelen kunnen doorgronden. Vanaf vandaag is daar echter minder voor nodig. De samensmelting van Lancia met de film biënnale is dit jaar mooier dan ooit en spreekt voor zich.

Vanavond is er een persbijeenkomst in verband met de ‘Lancia di Lancia’ powerboat onder leiding van Lancia CEO Olivier François. Maar hier heeft u vast de prachtige plaatjes van deze parel in de Venetiaanse lagune.

[nggallery id=37]

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.