Elefantino vormt trendy submerk op Lancia Ypsilon

elefantino

De Ypsilon Elefantino is helemaal terug. Lancia vond met dit symbool ooit zelf uit (op de Y), wat al een aantal jaren middels een uitgebreid personalisatieprogramma, ook succesvol mondiaal vermarkt wordt door Fiat met de 500 en wat nu zelfs door andere merken soms wat krampachtig wordt nagebootst. Smaakvol ‘sub branden’ is aan Lancia dus wel toevertrouwd en werd in de jaren ’80 en ’90 al succesvol toegepast, vanaf de Y10. Tal van kleurencombinaties (deze kleur heet Purple Aurora) en unieke details op hetzelfde basismodel met een speciaal symbool naast de typeaanduiding, vormt het basisprincipe. Naast de stoerdere en meer mannelijke S MOMODESIGN, is de Eelefantino er voor de jongste en vooral meest vrouwelijke klantenkring.

Y Elefantino

Die boodschap van ‘Fashion City Car’ komt ook opnieuw door op de nieuwe webpagina over de Ypsilon Elefantino. Een mooie en praktische pagina op de Italiaanse site van de Ypsilon. Dat laatste duidt er duidelijk op dat, dat deze speciale lijn nog even niet buiten ItaliĆ« gaat kijken, omdat daar de verkoop van de Ypsilon (op Frankrijk en Spanje na) nogal te verwaarlozen valt. Jammer want het is wat ons betreft een prachtige update voor het Ypsilon-gamma. Maar wat niet is kan nog komen zei grootmoeder altijd! De verkoop van de Ypsilon Elefantino start in april.

[nggallery id=931]

via LanciaItaliaBlog.com
Deel dit artikel:

2 gedachten over “Elefantino vormt trendy submerk op Lancia Ypsilon

  • 19 maart 2013 om 23:18
    Permalink

    Klopt. Weinig verkooppunten en totaal geen geld om oo maar iets te doen tegen de concurrentie.
    Je kan natuurlijk wel die modellen naar Nederland halen, maar als er geen budget is om ze te vermarkten, heeft het ook geen zin. Met als gevolg nog minder aantallen.
    Nee, wat lancia en AR betreft… die zitten in een neerwaartse spiraal en alleen door een wonder zullen de aantallen dit jaar gehaald gaan worden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.