Eindelijk alle prijzen op een rij voor de Giulietta
Hoewel het nog om de Italiaanse prijzen gaat is er nu eindelijk een overzicht van de prijzen voor de Giulietta. De prijzen zijn in Italië concurrerend ten opzichte van de A3 en 1-serie. Hoe de prijzen in Nederland uitpakken moeten we helaas nog afwachten. Ook de krijgen we eindelijk een beeld van de prestaties van Alfa Romeo’s lang verwachte model.
Versie | Uitvoering | Vermogen | Accel. 0-100 km/h | Topsnelheid | Prijs |
1.4 Turbobenzina | Progression | 120 PK | n.b. | n.b. | 20.500 |
1.4 Turbobenzina | Distinctive | 120 PK | n.b. | n.b. | 22.200 |
1.4 Turbo Multiair | Progression | 170 PK | 7,8 | 218 | 22.200 |
1.4 Turbo Multiair | Distinctive | 170 PK | 7,8 | 218 | 23.900 |
1.750 TBi | Quadrifoglio Verde | 235 PK | 6,8 | 242 | 29.200 |
1.6 JTDm-2 | Progression | 105 PK | 11,3 | 185 | 22.500 |
1.6 JTDm-2 | Distinctive | 105 PK | 11,3 | 185 | 24.200 |
2.0 JTDm-2 | Progression | 170 PK | 8 | 218 | 25.900 |
2.0 JTDm-2 | Distinctive | 170 PK | 8 | 218 | 27.600 |
De uitvoeringen en pakket meerprijzen:
Progression
Elektrische ramen voor en achter
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Elektrisch verwarmde buitenspiegels
Airco
MP3-CD speler met 6 luidsprekers
Neerklapbare achterbank
Isofix
6 airbags
VDC met Hill Holder en Q2
Alfa Romeo DNA
Daytime Running Light (LED dagrijlicht)
DPF (op JTDM motor)
Distinctive
Competizione stiksels
Matrix display met witte achtergrondverlichting
Chrome line exterieur
Leren stuur
Radio controle op stuurwiel
Armsteun voor met opslagruimte
Mistlampen
Dual-zone automatische airco
Cruise Control
Lichtmetalen velgen 16 “met sport banden 205/55
Quadrifoglio Verde
Verlaagd sportonderstel
Satijn chrome buitenspiegels
Lichtmetalen velgen 17″ met sportbanden 225/45
Aluminium sportpedalen
Donker geborsteld aluminium interieur
Donkere koplampunits
Zwart interieur
Miniskirts
Lederen sportstuur met rode stiksels
Speciale leder interieur sport pack
Donker getinte ruiten
Rode remklauwen
Aanvullende pakketten:
Op aanvulling van de distinctive
Sport Pack 17 inch – 1700 Euro
Sportonderstel
Satijn chrome buitenspiegels
Lichtmetalen velgen 17″ met sportbanden 225/45
Aluminium sportpedalen
Donker geborsteld aluminium interieur
Donkere koplampunits
Zwart interieur
Miniskirts
Lederen sportstuur met rode stiksels
Speciale leder interieur sport pack
Sport Pack 18 inch – 2000 Euro
Sportonderstel
Satijn chrome buitenspiegels
Lichtmetalen vijfgaats velgen 18″ met sportbanden
Aluminium sportpedalen
Donker geborsteld aluminium interieur
Donkere koplampunits
Zwart interieur
Miniskirts
Lederen sportstuur met rode stiksels
Speciale leder interieur sport pack
Premium pack – 1000 Euro
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
Regensensors
Blue & Me – afstandsbediening voor radio/telefoon op stuurwiel
Parkeersensoren
Automatisch dimmende binnenspiegel
Windscherm
Premium Plus Pack – 2000 Euro
Bi-Xenon
Telescopische koplampsproeiers
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
Regensensors
Blue & Me-afstandsbediening met radio/telefoon op stuurwiel
Parkeersensoren
Automatisch dimmende binnenspiegel
Windscherm
Extra aanvullingen
3e hoofdsteun achter – 50 Euro
Elektrisch schuif-kanteldak – 1500 Euro
Navigatie – 1000 Euro
Leren bekleding – 1400 Euro
Rosso Alfa 300 Euro
Rosso Competizione 2000 Euro
18″ – 300 Euro
Iets bekend over AWD op de QV versie? Er was toch sprake van dat het platform klaar was voor AWD voor de versies met een zwaardere motor?
En? Hoeveel weegt-ie?
Als ik op http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp
170pk ingeef en op 1270kg gok kom ik uit 7.79sec voor 0-100km/h
dus de 1.4 turbo multiair zal ergens tussen de 1250 en 1300kg zitten.
ter vergelijking:
een 3-deurs a3 1.4TFSI (125pk) weegt 1255kg
een 5-deurs118i (143pk) weegt 1250kg
Deze alfa zal dankzij de multiair echt een alfa zijn die je zowel met je verstand als met je hart zal kopen!!
Prijsverschil tussen de 120 en 170 pk valt mij alleszins mee. De 170 pk lijkt mij bij de benzinemotoren de beste aanbieding. Dat zou dan wel eens een Distinctive met Sport Pack en Premium Pack kunnen worden. Ben bij de Sport Packs erg benieuwd naar de velgen…
Ik probeer te extrapoleren aan de hand van MiTo prijslijsten op alfaromeo.it wat de prijzen dan in NL zouden doen. Volgens mij moeten we rekenen op 2500,- tot 3000,- euro meer voor de basis Giulietta. Voor de leaserijders onder ons; volgens mij komen we op 2 of 3 gram na niet in de 20% bijtelling categorie met de 170PK versie. OUCH! Komt allemaal net rottig uit voor iedereen die z’n (m’n) 147 in wil ruilen voor een Giulietta, qua prijs dan.. neemt niet weg; WOW, wat een bella machina!
@Blux: god ja, blux, wat een goed idee om dat zo te berekenen….dat ik daar niet op gekomen ben ?%?£$ dank ik kan nu weer verder met de berekeningen!
@Blux: Ach nee! Dan komt de qv op 1510 kilo! Wat een dikzak. Wat een afknapper.
Quick, quick, somebody help me!
Valt wel mee… 😉
1.4 1280 kg
1.75 1320 kg
Velgen en kleuren zijn de zien op:
http://www.alfagiulietta.com/#/Personalize/Intro
Met dank aan Reginald voor de tip 😉
Wel even opletten met mijn link: 0-100km/h is dus de 0-60 mph tijd 😉
De keuze van velgen op de giulietta site zijn de laatste 3 echt top velgen. tenminste op het fel rode kleurtje dat ik geselecteerd had.
“volgens mij komen we op 2 of 3 gram na niet in de 20% bijtelling categorie met de 170PK versie. OUCH! Komt allemaal net rottig uit voor iedereen die z’n (m’n) 147 in wil ruilen voor een Giulietta, qua prijs dan..”
Op automobilismo beweren ze 134 gram per kilometer.
Pff, gelukkig zijn er de 18″ Super Sport velgen. Mijn eerste keuze waren de 18″ Sport velgen, maar nadat er de afgelopen dagen foto’s verschenen van de mooie titanium-kleurige 18″ turbinevelg met “gepolijste ster”, begon ik toch hevig te twijfelen. Toch maar even wachten tot we alles in het echt kunnen bewonderen…
op autoblog staat een foto met ontbloot neusje 😉
@Dennis
Daar zou ik persoonlijk heel erg gelukkig van worden. Maar is het niet exact dezelfde motor als in de MiTo QV? Die stoot als ik me niet vergis 139gr per km uit. De Giulietta is groter en zwaarder, het lijkt me dan dat er meer CO2 uitstoot is.
Ik weet eigenlijk niet hoe die berekening gemaakt wordt.. Wat zijn de regels voor het bepalen van de CO2 uitstoot?
@EttaUliG
http://www.alfaromeopress.com/index.php?lng=2&group=3&method=cartelle&action=article&id=10842
Als ik dit goed begrijp is dit 134 gr co2 per km.
@ WH159
Grazie mille!! Dat lijkt me een officieel persbericht. Goed nieuws..
Ja ettaulig daar werd ik ook vrolijk van. Ben er ook zo een die staat te popelen om zijn 147 in te ruilen tegen min of meer gelijke maandlast….
En ik m’n 159 voor een Giulietta 1.4 TBi multiair 170 pk distinctive met sport pack 18″ en premium plus pack in de kleur blue profondo of grigio magnesio
Als ik de press-release lees weet ik het toch nog niet helemaal zeker. Ze hebben het over “4.6 l/100 km in the extra-urban cycle and 134 g/km of CO2 emissions”. Bedoelen ze wat CO2 betreft nou wel of niet buiten de stad?
@ Dennis: ik ken het maar al te goed, dat gevoel. Moest leasecontract al een keer verlengen maar dat kan nu echt niet meer. De Giulietta moet in mei beschikbaar worden, anders… 😐 Golf 5,5? 😥
Dacht het niet!!
@EttaUliG Ze schreven nagenoeg dezelfde zin bij de MiTo QV met een getal van 139 gr per km. Daar staat nu ook 139 gr per km.
De Giulietta gebruikt 4.6 l per 100 km in de extra urban cycle tegenover de mito QV 4.8. De giulietta lijkt dus (tegen wat je zou verwachten in) zuiniger. Aan de andere kant is dat ook wel weer te verwachten want de motor van de QV zal waarschijnlijk sportiever zijn afgesteld.
Anyways, de prijzen zijn volgens mijn dealer per april bekend.
Een Mito QV kost in NL 6000 euro meer dan in Italië
@wh159: We wachten rustig af.
Als ik die press-release lees dan lees ik enerzijds een verbruik van 4,6 liter op 100km buiten de bebouwde kom én anderzijds een CO2 uitstoot van 134gr. per km.
Bij een dergelijk verbruik buiten de bebouwde kom past normaal gesproken (bij een aantal andere merken met vergelijkbare motorinhoud/gewicht) een veel lagere CO2 uitstoot.
Daarom ga ik ervan uit dat dit (134) een gemiddelde CO2 uitstoot is:
Bovendien: MultiAir + Start/Stop = Lage CO2 uitstoot 😉
Mogelijke verklaringen verschil met Mito QV(ik noem ook maar wat):
Andere setting N-stand in motormanagement;
Andere bak-verhoudingen;
Betere stroomlijn/minder luchtweerstand.
@EttaUliG: je kunt ook een voorloopauto nemen he, of shortlease. Bespreek het met je leasemaatschappij. Ik had als werknemer een eigen contactpersoon die alles voor ons bedrijfje afhandelde en die ik over dat soort dingen kon mailen/bellen. Gewoon een beetje eraan trekken en het komt wel goed 🙂
Ik heb er vertrouwen in. Thanks voor de geruststellende woorden. Mijn werkgever is zelf alfist dus hij zorgt er wel voor dat het goed komt. We blijven (net als de afgelopen anderhalf jaar) geduldig wachten op de komst van deze zeer bijzondere auto.
Een windscherm als optie, misschien ben ik abuis, maar het is toch geen cabrio?
Als het een letterlijke vertaling is van “windscreen” dan is het gewoon een voorruit. Wellicht bedoelen ze die groene anti zon balk bovenin je voorruit, die heb je standaard nl. niet.
Een Giu forum lid wist te melden over de Nederlandse prijzen per 5 maart:
1.4 TB Progression: 23.950 euro
1.4 TB Distinctive: 25.350 euro
1.4 TB MultiAir Progression: 26.950 euro
1.4 TB MutltiAir Distinctive: 28.350 euro
1750 TBi Quadrifoglio Verde: 32.950 euro
1.6 JTDm-2 Progression: 27.450 euro
1.6 JTDm-2 Distinctive: 28.850 euro
2.0 JTDm-2 Progression: 30.950 euro
2.0 JTDm-2 Distinctive: 32.350 euro
Kosten rijklaar maken 675 euro
Verwijderingsbijdrage 15 euro
Kenteken deel 1A 38 euro
Kenteken deel 1B 9,25 euro
Die prijzen heb ik ook per e-mail doorgekregen van een dealer samen met de kleuren en kleurcombinaties.
Ow en dat de 1.4 MA variant en de 105PK diesel in de 20% bijtellingsklasse vallen respectievelijk 134 en 114 gram/km CO2…