Eerste teaser nieuwe Lancia Ypsilon

Subtiele moderne welvingen.

De nieuwe Lancia Ypsilon laat zich voor het eerst (deels) zonder camouflage zien. We mogen eindelijk het front aanschouwen zoals ie wordt. Er is inderdaad flink vastgehouden aan de Pu+Ra HPE, maar we zien ook dat er sprake is van meer subtiliteit en dat is mooi. De “kelk” in LED verlichting is daar een mooi voorbeeld van. Onder deze “Calice illuminata” zien we op de hoek nog net iets wat lijkt op een lichtunit. In het midden lijkt er sprake te zijn van een rechthoekige uitsparing. Dit doet ons wat denken aan de rally-icoon Delta Integrale. Lancia’s nieuwe gezicht zal in ieder geval uitgesproken zijn en stijlvol. We zien uit naar de rest.

Te water?

Overigens is de nieuwe Lancia Ypsilon 2024 ook zonder camouflage gespot nadat het al dan niet opzettelijk te water is geraakt, tijdens de opname van een spotje voor de nieuweling. Je ziet ‘m in het wit en de verwantschap met de 206 en Corsa is uiteraard te zien. De Ypsilon heeft de portiergrepen achter mooi in de C-stijl verwerkt.

 

Deel dit artikel:

7 gedachten over “Eerste teaser nieuwe Lancia Ypsilon

  • 17 december 2023 om 13:45
    Permalink

    Veelbelovend de voorkant. Nu de rest nog, voornamelijk het interieur/intern.

    Beantwoorden
  • 17 december 2023 om 17:49
    Permalink

    Vreselijk generiek design met bolle vormen, overduidelijk het zoveelste vormloze geval uit de Stellantis-fabriek. Ik herhaal het nog maar een keer: hier is niets Italiaans aan. Sorry mensen, maar hier kan toch geen enkele liefhebber blij van worden? Het lijkt wel een Hyundai i20, of een Honda. Het is om te huilen. Ik blijf hopen dat het uiteindelijk toch nog meevalt…

    Beantwoorden
    • 18 december 2023 om 12:34
      Permalink

      Maar eens in het echt zien. Dan zijn de verhoudingen, samenspel van details etcetera pas goed te duiden. Niet van een foto hangend in de touwen met open achterklep. Ik ben in ieder geval wél benieuwd.
      Ontwerpers staan voor grote uitdagingen gezien de enorme hoeveelheid vereisten waaraan een auto moet voldoen tegenwoordig. Dat laat enorme designuitapattingen ook gewoon niet meer toe. Daarnaast maken meer merken noodgedwongen serieus werk van aansprekend ontwerp, al dan niet gejat. En ja, het moet rendabel zijn, passen binnen het budget, de beschikbare techniek en productiefaciliteiten. Hoe groot was het verschil tussen een Thema en Croma? Was een Prisma nou zo’n topper, hoever moeten we terug wil het typisch Lancia zijn dan, zonder dat het een herinterpretatie (lees: slap aftrek) wordt van oud design?, want dan is het weer gebrek aan creativiteit. Kortom: het is ook nooit goed of het deugt niet…

      Beantwoorden
      • 27 december 2023 om 17:30
        Permalink

        De laatste Lancia Delta was toch echt wel een unieke auto.
        Ik heb er 2 gehad en dat waren 2 werkelijk fantastische auto’s, reden perfect, een zee aan binnenruimte, zeker voor de achterpassagiers en beslist geen slap aftreksel van welke andere auto dan ook.

  • 18 december 2023 om 09:37
    Permalink

    Sad pablum/pabulum, generation 2010-Cars.
    Beyound Italy there aren`t customers which buy expired bodysteel.
    The Lancia-crew fully lost the connection to car-market.

    Beantwoorden
  • 18 december 2023 om 21:59
    Permalink

    De auto moet gestroomlijnd zijn,, anders raak je teveel range kwijt voor de EV, en ook nog genoeg binnenruimte hebben. Dan is de ruwe vorm al snel vergelijkbaar met andere auto’s. Veel gaat afhangen van hoe de neus en achterkant er precies uitzien, hoe het interieur is en of de auto er in slaagt het gevoel te geven dat ie bijzonder is. De huidige ypsilon is al lang over de reguliere houdbaarheidsdatum en toch bleef ie lang succesvol. De Delta was een geweldige auto, ook al was ie op dezelfde basis als de Fiat Ritmo. Voor nu ben ik heel blij dat er weer Lancia’s komen!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.