Eerste productie nieuwe Alfa Romeo start in april

fiat cassino

Niet alleen in Mirafiori maar ook in Cassino zijn de eerste veranderingen al waarneembaar als het om de uitvoering van nieuwe investeringen gaat. Het is duidelijk dat Fiat Chrysler Automobiles vaart zet achter de plannen die tot 2018 worden uitgerold en die vooral inhouden dat de productie in thuisland ItaliΓ«, na vele magere jaren weer volledig op gang zal komen. De nieuwe productie -die in Melfi en Pomigliano reeds een feit zijn- moet dankzij de export vanuit deze fabrieken, Fiat weer vanaf 2016 aan zwarte cijfers helpen op Europese bodem. Vakbonden zijn momenteel erg te spreken over de openheid waarmee Lingotto communiceert over wat er staat te veranderen.

De productie van Maserati’s en Alfa Romeo’s vormt de komende jaren een buitengewoon belangrijk onderdeel van de revitalisering van de Italiaanse auto-industrie. De assemblage van SUV’s en grote sedans in Turijn en de middensegment Alfa Romeo’s in Cassino, zijn samen goed voor meer dan 400.000 auto’s op jaarbasis over 4 jaar. In 2018 moeten dankzij deze ambitieuze plannen om serieus ‘Italiaans premium’ in de wereld te vermarkten, er aan bijdragen dat alle Fiat-fabrieken geleidelijk weer volledig bezet zullen raken. Had Fiat dit niet gedaan, dan was zo’n 30% van alle banen bij FCA op Italiaanse bodem per direct op de tocht komen te staan, aldus FCA directeur over de regio EMEA Alfredo Altavilla.

Volgend jaar wordt niet alleen met de Maserati Levante begonnen maar ook met de D-segment Alfa Romeo. Deze laatste wordt volgens mensen dichtbij het project met zeer veel input momenteel ontwikkeld en zal al vanaf het voorjaar van 2015 voor het eerst bij wijze van proef van de nieuwe assemblagelijn in Cassino rollen.

Deel dit artikel:

6 gedachten over “Eerste productie nieuwe Alfa Romeo start in april

  • 24 november 2014 om 15:42
    Permalink

    Laat ons hopen… Hopelijk rolt dat model ook beter van de band dan de 4C, want er schijnen nogal problemen te zijn met de leveringen.

    Beantwoorden
  • 24 november 2014 om 22:46
    Permalink

    Laten we het hopen, ik kijk erg uit naar de Giulia.
    Maar het moet echt wel een topper zijn, anders denk ik toch dat ik de overstap naar de nieuwe C klasse ga maken. Iets heel anders maar toch ook erg fraai.

    Laten we hopen dat het niet nodig is 😈

    Beantwoorden
  • 26 november 2014 om 20:26
    Permalink

    “Giulia” of hoe ze ook heten gaat, is een massa product, dus die rolt wel van de band, maak je daar maar geen zorgen over. Maar eh, nog maar 4 maandjes wachten!! πŸ˜€ πŸ˜€ De eerste foto’s vast al wel eerder….

    Hopelijk is het echt een serieuze concurrent. Dan moet je tegenwoordig schijnbaar ook beschikken over allerlei gimmicks en high-tech snufjes…dat is tot op heden niet het sterkste punt geweest van het Italiaanse product.

    De 4C is grotendeels handwerk, met alle logistieke risico’s van dien. Daarnaast is ie nog niet echt lekker doorontwikkeld hoor. Al steekt ie echt wel wat beter in elkaar dan een 8C. Als we een jaar verder zijn en de 4C mag nog steeds genieten van de nodige aandacht en dus verkopen, zal de productiekwaliteit en levering ongetwijfeld (lees: hopelijk) beter verlopen. Niet alleen problemen met de leveringen dus. Bijvoorbeeld het lakwerk is ook niet je van het, echt ongelooflijk steenslag gevoelig. Komt niet alleen door de lage neus…. En Carrara white is eigenlijk niet schoon te krijgen. Maar goed, die kleur ook alleen voor de Launch Edition leverbaar geweest. Je moet er warme doeken op leggen, die een dag laten liggen en dan maar hopen dat het vuil erin getrokken is… Wie mooi wil zijn…..

    Beantwoorden
  • 27 november 2014 om 11:08
    Permalink

    @bartjan : De 4C en 8C zitten beide goed in elkaar en vallen niet op door een gebrek daaraan. Als je eens wist wat er met een 911 allemaal wel niet mis kan gaan…maarja daar heeft nooit iemand het over

    Beantwoorden
  • 27 november 2014 om 15:15
    Permalink

    Oh, het is ook geen wanproduct, maar hier en daar nog wel wat slordig. Ik heb 10 jaar 2 Duitse merken mogen verkopen en ja, die gaan ook gewoon stuk, en dat kost dan gelijk een lieve duit…..
    Ik doelde meer op de solide bouw, niet zozeer de techniek eromheen. Daarnaast is er een verschil tussen een massa-geproduceerde auto en handwerk. Ze hebben bij FCA echt wel grote stappen gezet de laatste jaren en dat wordt te vaak niet benoemd en zelfs stelselmatig ontkend inderdaad. Men blijft hangen in oude cliche’s, het is niet anders. Ik ben opgegroeid in Alfa’s, rijd zelf mijn “hele leven” al Alfa en heb ze aan de man mogen brengen en zie goed de (grote) stappen die gezet zijn, met soms ook echt een stapje terug. Maar ze willen zelf graag meedoen in de hoogste regionen, dus dan moet er nog wel wat werk verzet worden; op productniveau maar ook (en vooral) de organisatie eromheen. Ik ben bang dat bij dat laatste wel degelijk een discrepantie op de loer ligt, met alle risico’s van dien.

    Productkwaliteit ben ik niet zo heel bang voor, hoewel ik de “oneliners” van het journaille wel durf te voorspellen: “De nieuwe Alfa is weer beter dan ooit, maar kan nog niet mee met de Duitse concurrentie. Daarvoor mist….bla bla bla…” πŸ‘Ώ πŸ‘Ώ

    Beantwoorden
  • 27 november 2014 om 17:05
    Permalink

    @bartjan Helemaal eens. We moeten er blijkbaar gewoon mee leven dat die journaille vol vooroordelen zit en vaak de grootste onzin roept. Zolang FCA intussen goed spul blijft leveren zal het alleen maar beter gaan. Al die nieuwe Franse producten op de NL-markt snap ik ook niet, terwijl technisch gezien die van FCA veel betrouwbaarder zijn. Ik denk dat dit behalve door een lobby ook te danken is aan de vele publicitaire acties van Renault en PSA. Daar kan FCA niet tegenop nog. Ook qua verkoopnetwerk niet.

    Het wagenpark op de openbare weg is in ieder geval de laatste tijd behoorlijk saai te noemen en kan heel wat Italiaanse jus gebruiken. πŸ™„

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.