Eerste interieurfoto’s Alfa Romeo Giulia en meer

int

De Alfa Romeo Giulia zorgt voor heel veel reacties op dit moment. We zien duidelijk dat de gewaagde wending qua designkoers de gemoederen flink bezig houdt. De een vindt het geweldig en de ander beschouwt het als hoogverraad en vindt het verwerpelijk. Toch zit de waarheid volgens ons ergens in het midden; Ja het is geen traditioneel oogstrelend Italiaans ontwerp, maar het is tegelijkertijd wel een onmiskenbare brutale sportsedan met Milanees DNA. Eentje zoals we die bijvoorbeeld ook ooit kenden met het getal 75 achterop. Soberheid dus enerzijds zoals we dat al vaker hebben gezien op Alfa’s. Anderzijds heeft de goed geproportioneerde auto ook de nodige spannende scherpe lijnen. Sommige lijnen zijn bovendien puur functioneel in verband met de luchtstroom zoals de rand in de zijkant van de carrosserie ter hoogte van het achterlicht (foto onder). De fraaie diffuser is ook nauwkeurig ontworpen met het beste aerodynamische resultaat in het achterhoofd. Daarbij zijn sommige details echt traditiegetrouw en is het interieur voor zover we dat nu kunnen zien om van te likkebaarden. We zien mooie klassieke logo’s in zwart en chrome en letters voor de typeaanduiding achterop die als je goed kijkt wel degelijk mooi gestileerd zijn met wat fantasie doen denken aan die van de oude Giulia.

int giulia

Marchionne herhaalde vanmiddag met lef de doelstelling om van 70.000 eenheden naar 400.000 te gaan, waarvan de helft alleen al in de VS verkocht moet gaan worden. Een doelstelling die volgens de CEO enkel haalbaar is omdat het Alfa Romeo betreft, een krachtig merk met enorm veel potentie. Wester zei duidelijk dat de Giulia om de man heen is ontworpen, precies zoals vele Alfa’s uit 105 jaar rijke historie. De Giulia (feitelijk de eerste middenklasse sportsedan op aarde) is dus teruggekeerd uit het verleden en daarmee is Alfa Romeo herboren. Om het populair te zeggen… Alfa wil weer benchmark worden en doet een hele serieuze poging. Met de eerste cijfers die een M3 naar de tweede plaats verwijzen kun je dat alvast stellen. We zijn overigens ook benieuwd naar de meer chique minder potente versies van de Giulia.

[nggallery id=1101]

Deel dit artikel:

24 gedachten over “Eerste interieurfoto’s Alfa Romeo Giulia en meer

  • 24 juni 2015 om 21:26
    Permalink

    Toch zonde dat er dan toch straks weer zo’n foeilelijke gele plaat op moet.

    Beantwoorden
  • 24 juni 2015 om 22:03
    Permalink

    Volgens de legende zijn er in het embleem boven de slang 5 bolletjes. Dit zijn volgens de legende 5 ongelovigen die tijdens de eerste kruistocht naar Jeruzalem werden onthoofd. Hier zijn het er nu 3. Heeft Alfa last van zijn geweten? Of bang van ISIS

    Beantwoorden
  • 24 juni 2015 om 22:09
    Permalink

    @pieterb

    “Heilige Drie-eenheid, Drievuldigheid of Triniteit (v. Lat.: trinitas)”

    510pk kent geen angst!

    Beantwoorden
  • 24 juni 2015 om 22:32
    Permalink

    trinita di brutto, troppo americana ed c era una volta la concorso d eleganza VILLA D ESTE

    Beantwoorden
  • 25 juni 2015 om 11:54
    Permalink

    Is er echt niemand die weet hoe lang deze auto zou zijn ?
    zou hij groter zijn dan een 159 (4m66)

    Beantwoorden
  • 25 juni 2015 om 12:04
    Permalink

    Ben half enthousiast. Kont ziet er lekker uit, zou ik zo in willen knijpen, maar de voorkant is wel een beetje overdreven met al die luchtinlaten etc.
    Ik ben nu benieuwd naar de betaalbare versie.

    Daarnaast is het wel een bietje heul veul 3-serie, inclusief haaievin op het dak

    Beantwoorden
  • 25 juni 2015 om 15:49
    Permalink

    Il Quadrifoglio@ Inderdaad, maakte bij mij ook wel wat los. Wat doen ze dat toch goed.
    Mooi dat stuur, met een knipoog naar de Alfetta GTV.

    Beantwoorden
  • 25 juni 2015 om 21:24
    Permalink

    Hoe zeg je “vette shit” in het Italiaans? ๐Ÿ˜‰

    Beantwoorden
  • 25 juni 2015 om 23:37
    Permalink

    ben er nog niet van overtuigd persoonlijk maar ik hoop echt voor alfa en italie dat het lukt om alsnog dit historische merk terug op de kaart te zetten want als puntje bij paaltje komt verdienen ze het toch wel VEEL SUCCES

    Beantwoorden
  • 26 juni 2015 om 00:07
    Permalink

    Ik vind, hoe meer ik er naar kijk, hoe mooier hij wordt …
    dit is echt een topwagen, tijdloos van karakter, wacht maar even als de normale versies uitkomen en in het straatbeeld verschijnen ,,,
    Ik denk dat de lat qua rijplezier (techniek) heel erg hoog gelegd is.
    Nu eerst afwachten wat de pers hiervan vindt, alhoewel eigen oordeel steeds bepalend is natuurlijk.

    Beantwoorden
  • 26 juni 2015 om 11:24
    Permalink

    Fantastisch interieur, basta.

    Volgens mij gaan ze hiermee de BMW M3 met afstand overtreffen en dat had ik eigenlijk niet verwacht.

    Beantwoorden
  • 26 juni 2015 om 17:57
    Permalink

    Dit is ook een leuke video en hier spreken ze op het einde van de lengte, en men heeft het over 4,65 m … De Giulia zou dus quasi exact even groot zijn als de 159.

    Beantwoorden
  • 26 juni 2015 om 20:30
    Permalink

    … en let even op de achterlichten in de video … heel mooi als ze verlichten.
    Ik denk dat deze wagen nog veel subtiele details moet prijsgeven.

    Beantwoorden
  • 27 juni 2015 om 00:18
    Permalink

    Bij nadere beluistering zegt de sales man van AR dat de wagen “de typische afmetingen in dit segment heeft, zijnde 4m65 4m70”. Dus het zal allicht tussen liggen.

    Beantwoorden
  • 29 juni 2015 om 12:46
    Permalink

    Zijn er ook ergens afbeeldingen te zien van de niet QV uitvoeringen ???

    Beantwoorden
  • 30 juni 2015 om 13:22
    Permalink

    op .com staat een fraaie foto van het dashboard. waarom niet op .nl?

    Beantwoorden
  • 30 juni 2015 om 18:40
    Permalink

    Ik zie gelukkig geen cd speler meer ๐Ÿ™‚
    maar allicht moderne geluidsbronnen

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.