Eerste interieurfoto’s Alfa Romeo Giulia en meer
De Alfa Romeo Giulia zorgt voor heel veel reacties op dit moment. We zien duidelijk dat de gewaagde wending qua designkoers de gemoederen flink bezig houdt. De een vindt het geweldig en de ander beschouwt het als hoogverraad en vindt het verwerpelijk. Toch zit de waarheid volgens ons ergens in het midden; Ja het is geen traditioneel oogstrelend Italiaans ontwerp, maar het is tegelijkertijd wel een onmiskenbare brutale sportsedan met Milanees DNA. Eentje zoals we die bijvoorbeeld ook ooit kenden met het getal 75 achterop. Soberheid dus enerzijds zoals we dat al vaker hebben gezien op Alfa’s. Anderzijds heeft de goed geproportioneerde auto ook de nodige spannende scherpe lijnen. Sommige lijnen zijn bovendien puur functioneel in verband met de luchtstroom zoals de rand in de zijkant van de carrosserie ter hoogte van het achterlicht (foto onder). De fraaie diffuser is ook nauwkeurig ontworpen met het beste aerodynamische resultaat in het achterhoofd. Daarbij zijn sommige details echt traditiegetrouw en is het interieur voor zover we dat nu kunnen zien om van te likkebaarden. We zien mooie klassieke logo’s in zwart en chrome en letters voor de typeaanduiding achterop die als je goed kijkt wel degelijk mooi gestileerd zijn met wat fantasie doen denken aan die van de oude Giulia.
Marchionne herhaalde vanmiddag met lef de doelstelling om van 70.000 eenheden naar 400.000 te gaan, waarvan de helft alleen al in de VS verkocht moet gaan worden. Een doelstelling die volgens de CEO enkel haalbaar is omdat het Alfa Romeo betreft, een krachtig merk met enorm veel potentie. Wester zei duidelijk dat de Giulia om de man heen is ontworpen, precies zoals vele Alfa’s uit 105 jaar rijke historie. De Giulia (feitelijk de eerste middenklasse sportsedan op aarde) is dus teruggekeerd uit het verleden en daarmee is Alfa Romeo herboren. Om het populair te zeggen… Alfa wil weer benchmark worden en doet een hele serieuze poging. Met de eerste cijfers die een M3 naar de tweede plaats verwijzen kun je dat alvast stellen. We zijn overigens ook benieuwd naar de meer chique minder potente versies van de Giulia.
[nggallery id=1101]
Toch zonde dat er dan toch straks weer zo’n foeilelijke gele plaat op moet.
Volgens de legende zijn er in het embleem boven de slang 5 bolletjes. Dit zijn volgens de legende 5 ongelovigen die tijdens de eerste kruistocht naar Jeruzalem werden onthoofd. Hier zijn het er nu 3. Heeft Alfa last van zijn geweten? Of bang van ISIS
@pieterb
“Heilige Drie-eenheid, Drievuldigheid of Triniteit (v. Lat.: trinitas)”
510pk kent geen angst!
vorig embleem 5. Keine Angst schau mal nach
trinita di brutto, troppo americana ed c era una volta la concorso d eleganza VILLA D ESTE
Presentatie is toch geweldig gedaan… Moet bijna een traantje wegpinken. ๐
httpv://youtu.be/E4YCJcwmVlg
Graag een SW in rood of blauw
Beige leer
2.2 Diesel 180Pk met automaat
Waar is het bestel knopje?
Is er echt niemand die weet hoe lang deze auto zou zijn ?
zou hij groter zijn dan een 159 (4m66)
Ben half enthousiast. Kont ziet er lekker uit, zou ik zo in willen knijpen, maar de voorkant is wel een beetje overdreven met al die luchtinlaten etc.
Ik ben nu benieuwd naar de betaalbare versie.
Daarnaast is het wel een bietje heul veul 3-serie, inclusief haaievin op het dak
Il Quadrifoglio@ Inderdaad, maakte bij mij ook wel wat los. Wat doen ze dat toch goed.
Mooi dat stuur, met een knipoog naar de Alfetta GTV.
Hoe zeg je “vette shit” in het Italiaans? ๐
una merda senza pari
ben er nog niet van overtuigd persoonlijk maar ik hoop echt voor alfa en italie dat het lukt om alsnog dit historische merk terug op de kaart te zetten want als puntje bij paaltje komt verdienen ze het toch wel VEEL SUCCES
Ik vind, hoe meer ik er naar kijk, hoe mooier hij wordt …
dit is echt een topwagen, tijdloos van karakter, wacht maar even als de normale versies uitkomen en in het straatbeeld verschijnen ,,,
Ik denk dat de lat qua rijplezier (techniek) heel erg hoog gelegd is.
Nu eerst afwachten wat de pers hiervan vindt, alhoewel eigen oordeel steeds bepalend is natuurlijk.
@pieterb
reazione troppe grossolano
Fantastisch interieur, basta.
Volgens mij gaan ze hiermee de BMW M3 met afstand overtreffen en dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Dit is ook een leuke video en hier spreken ze op het einde van de lengte, en men heeft het over 4,65 m … De Giulia zou dus quasi exact even groot zijn als de 159.
… en let even op de achterlichten in de video … heel mooi als ze verlichten.
Ik denk dat deze wagen nog veel subtiele details moet prijsgeven.
Bij nadere beluistering zegt de sales man van AR dat de wagen “de typische afmetingen in dit segment heeft, zijnde 4m65 4m70”. Dus het zal allicht tussen liggen.
Zijn er ook ergens afbeeldingen te zien van de niet QV uitvoeringen ???
op .com staat een fraaie foto van het dashboard. waarom niet op .nl?
@Henk staat er wel op hoor ๐ zie facebook en de gallery in dit bericht (pag2)
http://www.autoedizione.nl/eerste-interieurfotos-alfa-romeo-giulia-en-meer/?nggpage=2
@Bello ; nee nog niet. Deze zal denk ik later deze zomer gepresenteerd worden tijdens de Expo en op IAA. Alfa Romeo wil niet alles direct vrijgeven omdat het nog ff wachten is tot begin volgend jaar wat de lancering betreft.
Ik zie gelukkig geen cd speler meer ๐
maar allicht moderne geluidsbronnen
Check deze aanvullende plaatjes van goede kwaliteit op onze FB-pagina ๐
https://www.facebook.com/AutoEdizione