Eerste glimp nieuwe Alfa Romeo Giulietta Veloce

Giulietta veloce5

Morgen is er zoals gezegd een preview voor select publiek van de vernieuwde Alfa Romeo Giulietta. Inmiddels zijn deze plaatjes uitgelekt van de 240 pk sterke Veloce, de vervanger van de Quadrifoglio Verde. De nieuwe grille in Giulia-stijl neemt een prominente plaats in en de inlaat is volledig hertekend. Het lijkt erop dat deze straks goed te herkennen is aan een rood lijntje om de opening. De lichtunits zien er verder nog net zo uit als toen we ze in 2010 voor het eerst zagen. Geen nieuwe LED-techniek nog dus voor de Giulietta facelift. De Giulietta editie 2016 is straks tevens te zien in Genève. Vanaf morgen verwachten we meer van dit vernieuwde model te zien.

Giulietta veloce

Giulietta veloce2 Giulietta veloce3

Giulietta veloce4

Deel dit artikel:

25 gedachten over “Eerste glimp nieuwe Alfa Romeo Giulietta Veloce

  • 23 februari 2016 om 21:14
    Permalink

    Gelukkig blijven de lijnen wat ze waren! Hoe mooi Alfa’s telkens ook zijn, facelifts zijn steeds minder. Neem het dashboard van de Giulietta: in 2010 met prachtige tuimelschakelaars, (echt) aluminium inleg, prachtig! Huidig: Veel karakterlo(o)zer! Ook voor de huidige Giulietta bezitters (zoals ik) is het leuker dat de lijnen tot het einde blijven. Technisch verbeteren = ok, lijn afblijven!

    Beantwoorden
  • 23 februari 2016 om 23:48
    Permalink

    Ik kan het nauwelijks een facelift noemen. Het model is te gedateerd om nog potten te kunnen breken in dit segment. Ik vind het echt een heerlijke auto, maar bekijk je hem objectief naast nieuwe modellen als de Opel Astra , Megane en zelfs de Golf dan verliest hij het op alle fronten. Blijven dus over uitsluitend de kopers die beslissen op basis van emotie, en dat is hooguit 1% van het koperspubliek. Laten we hopen dat de echte nieuwe Giulietta met RWD meer vooruitgang betekent.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2016 om 00:46
    Permalink

    Het is en blijft een (2e) iets grotere facelift. Maar wat verwacht je anders als er binnen een aantal jaar een nieuwe opvolger voor de deur staat. VW deed dat met de Golf toen heel “slim” van de 5 naar de 6, en het doen voorkomen een geheel nieuwe auto te brengen, terwijl onderhuids bijna alles nog bij het oude was gebleven en de eerste 7 al bij wijze van spreken bijna van de band rolde…

    Lichtunits voor zijn wel iets aangepast qua “materiaal” gebruik, al dan niet carbon(look). Sowieso dus iets andere uitstraling (figuurlijk gezien):

    http://i2.wp.com/www.alfaromeoblog.it/wp-content/uploads/2016/02/12744299_10208529090854326_1661453978574612449_n.jpg?fit=480%2C270

    Beantwoorden
  • 24 februari 2016 om 05:00
    Permalink

    Blijft een mooie auto. Zeer fascinerend wel dat zulke kleine wijzigingen zo ontzettend gehypt worden.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2016 om 07:22
    Permalink

    Ook de binnenkant is aangepakt ,deze auto kan nog wel een jaartje mee .

    Beantwoorden
  • 24 februari 2016 om 09:39
    Permalink

    Aardig, maar absoluut geen vervanger voor mijn 200pk Delta. Dus rij ik gewoon door. Misschien wordt het een Giulia (2.0 benzine schijnt toch echt eind 2016 leverbaar te worden) en anders wordt het toch een keer buiten FCA winkelen. Helaas.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2016 om 11:28
    Permalink

    @ Orso De reguliere Giulia’s zijn vanaf volgende week te bestellen. Leveringen vanaf de zomer, als het goed is.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2016 om 12:31
    Permalink

    One five nine.
    dat klopt maar lees wel dat de 2.0 turbo twee maanden later komt ,vanaf aug is ie er pas .de diesel en de Qv die zijn wel te bestellen

    Beantwoorden
  • 24 februari 2016 om 14:09
    Permalink

    @ OneFiveNine
    Helaas. Zie http://www.quattroruote.it/news/novita/2016/02/22/alfa_romeo_giulia_al_salone_di_ginevra_la_gamma_completa.html?m=0&wtk14=cpm.newsletter.qrt.clubmotori.2016_02_23
    Speciaal de zin: …..il 2.0 turbo dovrebbe debuttare dalle nostre parti a fine anno…..

    De benzineversies komen dus pas tegen het eind van het jaar. En de vraag is of de 330pk er dan ook al bij is.
    En ik ga sowieso geen type bestellen waar ik niet eerst zelf in heb kunnen rijden.

    Beantwoorden
  • 24 februari 2016 om 16:34
    Permalink

    @ Orso Volgende week weten we het zeker. Nog even lekker doorrijden in die Delta, die paar maanden kunnen er ook nog wel bij 🙂

    Beantwoorden
  • 24 februari 2016 om 19:33
    Permalink

    @ OneNineFive
    Inderdaad. En rijden in een 200pk Delta is ook niet bepaald een straf :-).

    Beantwoorden
  • 25 februari 2016 om 10:24
    Permalink

    Je kunt dit nauwelijks een investering noemen, aangezien het interieur totaal geen update heeft gekregen. Een interieur dat overigens duidelijk achter loopt op de concurrentie inmiddels.

    Beantwoorden
  • 25 februari 2016 om 10:53
    Permalink

    Ja dit is duidelijk de laatste ronde voor de Giulietta en er wordt ruimte gemaakt voor een nieuwe RWD Alfa Romeo als enige dan in het C-segment. Alfa Romeo moet gas geven met een Giulia Sportwagon en SUV.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 25 februari 2016 om 10:58
    Permalink

    @ Lancia4Ever: het is alleen maar een manier om de levensduur nog even te verlengen en de grille/logo’s in lijn te brengen met de Giulia. Zal bij de Mito hetzelfde verhaal zijn. Ik vind trouwens niet dat het interieur van de Giulietta achterloopt bij de concurrentie, het is nog steeds een tijdloos design. Hooguit op gebied van infotainment zijn een aantal andere merken veel verder (maar dat was al zo bij de introductie).

    Beantwoorden
  • 25 februari 2016 om 12:01
    Permalink

    Als je alleen al kijkt naar wat er in het C-segment in de laatste 4 maanden aan nieuw aanbod is bijgekomen, dan zal het Marchionne toch ook wel duidelijk zijn dat deze facelift niet gaat helpen. De Giulietta is een mooie auto, maar ook echt verouderd. Het echte nieuwe model komt voor de huidige leaserijders weer te laat, same old story, zij zitten tegen die tijd al lang bij een ander merk.

    Beantwoorden
  • 25 februari 2016 om 12:19
    Permalink

    De leasemarkt in NL is toch heel erg aan verandering onder hevig en als fabrikant moet je je daar niet op richten want dat bepaald Den Haag. Vandaag ben je HOT en morgen NOT! En als Alfa Romeo kijk je Europees en niet alleen maar naar NL ik denk dat deze Alfa toch een kleine opleving gaat krijgen voor dat het nieuwe model er is.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 25 februari 2016 om 13:17
    Permalink

    @OneFiveNine Ik weet dat je niet met nieuwe producten mag vergelijken, maar als je het interieur bv vergelijkt met die van de nieuwe Mégane, gaat het echt om lichtjaren verschil. Vooral qua materiaalgebruik. Vooral de (te lage) tunnel onder de middenconsole is om te huilen bij de Giulietta en kraakt vaak ter hoogte van de verbinding met het dashboard vanwege hard en dun plastic.

    Beantwoorden
  • 25 februari 2016 om 14:04
    Permalink

    @ Lancia4Ever: Nou, daar noem je een model. Als er een fantasieloos dashboard is, dan is het wel die van de nieuwe Mégane. Dat grote scherm (alleen op de duurste uitvoering verkrijgbaar trouwens) is geinig, maar verder is een inspiratieloos geheel. Natuurlijk zijn er knoppen en vormen moderner, dat mag als er 6 jaar verschil tussen zit. Als je de huidige stand van Alfa en Renault goed wilt vergelijken, zet dan de dashboards van de nieuwe Talisman en Giulia eens naast elkaar. Dát is lichtjaren verschil, in het voordeel van de Giulia. En over kraken weten ze bij Renault trouwens ook wel mee te praten.

    Los daarvan denk ik niet dat deze facelift gaat helpen in de verkopen, maar het is goed dat ze alle modellen gelijktrekken om straks eenheid in de showroom te hebben.

    Beantwoorden
  • 25 februari 2016 om 22:15
    Permalink

    Ik zie ze liever de r&d € in een totaal nieuw model steken, dan in een paar geupdatete lichtunits. De huidige werken prima, in 5,5 jaar nog geen lamp hoeven vervangen, ik ken merken/typen die dat niet kunnen zeggen……
    Voor wat betreft het interieur, die nieuwe sportstoelen zijn gewoon retegaaf!! Hoezo gedateerd dashboard, alles zit erop wat er moet zitten. Als er dan onderhuids ook nog één en ander is verbeterd, prima toch?

    Misschien kan toch ook nog even het vergelijk gemaakt worden in rijeigenschappen van de Giulietta en modellen die de laatste vier maanden zijn uitgekomen. Die inhaalslag moet m.i. nog steeds gemaakt worden en op dat vlak is de Giulietta geen meter verouderd t.o.v. haar klassegenoten.

    Beantwoorden
  • 27 februari 2016 om 08:47
    Permalink

    Om de Giulietta nu in zijn geheel op niveau met de concurrentie te krijgen zou een volstrekt onverantwoorde miljoenen investering zijn, dat wordt natuurlijk nooit terug verdiend. Het model zit echt aan het eind van zijn levenscyclus. Dus prima om de stijl enkel in lijn te brengen met de Giulia voor de paar jaar die het model nog mee moet. Belangrijker is het verloop naar de opvolger straks, want dat is tot heden nooit goed gegaan bij Alfa….

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.