Duitsers vinden Alfa Romeo MiTo beste in z’n klasse

MiTo SBK

De Alfa Romeo MiTo is solide en aantrekkelijk, dat vinden ook de lezers van het Duitse blad Auto Moto und Sport. Volgens een jaarlijkse verkiezing „Besten Auto des Jahres” (categorie import), is de in 2008 geïntroduceerde kleine ‘Biscione’ de beste in de categorie ‘Mini’ („Kleinwagen”) en dus niet de gelijknamige Anglo-Germaanse B-segmenter. De MiTo liet maar liefst 29 tegenstanders achter zich. Alfa Romeo heeft het al behoorlijk vaak goed gedaan in deze Duitse competitie en won al eerder met modellen als de Alfetta, GTV, 156, 147 en 159. De MiTo won 15% van de stemmen. Er deden 112.877 lezers mee aan deze verkiezing.

Deel dit artikel:

9 gedachten over “Duitsers vinden Alfa Romeo MiTo beste in z’n klasse

  • 6 februari 2013 om 19:26
    Permalink

    Hopelijk leest Piech dit ook 🙂 Jammer dat die Duitsers de Mito niet in veel grotere aantallen kopen dan, zou ik zeggen.

    Beantwoorden
  • 7 februari 2013 om 09:23
    Permalink

    Het gaat om beste buitenlandse wagen (die Importwertung) omdat het Duitse product sowieso altijd de eerste keus is bij AM&S (hoe matig deze ook is zoals de A1)en er dus een aparte verkiezing voor import producten is. Daarbij is het de 32ste titel voor Alfa Romeo inmiddels. Ook de Giulietta scoort hoog.

    Beantwoorden
  • 7 februari 2013 om 09:55
    Permalink

    Voor zover je bij Mini(BMW) over import mag spreken 😕 , komt de MiTo op de 2e plaats:

    “Bei den Importfahrzeugen streicht der Mini Paceman den Spitzenplatz ein. Hinter ihm platzieren sich der Erstplatzierte aus dem Vorjahr, der Alfa Romeo Mito und der Citroen DS3”

    vlgs het artikel van AMS.

    Beantwoorden
  • 7 februari 2013 om 11:12
    Permalink

    2e? Dan heeft FGA Dld een foutief persbericht de wereld in geholpen… ach mag best eens met al die voortrekkerij van VIG, VAG en VOG en alle andere look a likes kloonautos uit Wlfb. 8)

    Beantwoorden
  • 8 februari 2013 om 16:29
    Permalink

    Hoe komt het toch dat de UP beter verkoopt dan de Panda? En dat het VAG concern meer winst maakt dan FGA?
    Zijn alle Europeanen die in een product van VAG rijden dan gek of zo?
    Probleem van FGA is dat ze geen visie hebben over de te voeren modellen politiek.
    De Mito is een TOP auto, maar is slechts inmiddels alweer verouderd en mist gewoon carrosserie variatie net als bij de Giulietta. En gaan ze eerst een 4C introduceren ipv een opvolger van de 159.

    Beantwoorden
  • 8 februari 2013 om 17:56
    Permalink

    Tja… toen de Fyra problemen kreeg… wat was het eerste dat je hoorde? Dat men zo stom was geweest de trein in Italië te kopen en dat de Italianen nog geen goede trein hebben kunnen maken. Sommige van die commentaren waren gefundeerd, de meeste ongefundeerd.

    Het is ook erg psychologisch: De Fyra heeft een gebrek en direct trekt men de conclusie dat dat komt omdat hij Italiaans is. Als een Duitse trein een gebrek zou hebben dan zou men niet direct concluderen dat het komt omdat de trein Duits is.

    Helaas, helaas, ondanks hun auto’s tegenwoordig tot het beste van het beste behoren, de Italianen hebben geen goede naam als het om technische kwaliteit gaat. Dat zit nog in de hoofden van mensen en krijg je er lastig uit. Toen ik mijn auto kocht kreeg ik ook commentaren van sommigen dat ik maar moest hopen, want het was een “Italiaantje”. Ondertussen is er bij mij amper wat defect geweest en hebben die personen al menig dure rekening betaald.

    Het zit zelfs in de hoofden van Italianen zelf, want ik heb menig Italiaan horen zeggen dat de Duitsers betere auto’s maken dan zijzelf.

    Beantwoorden
  • 8 februari 2013 om 18:29
    Permalink

    @Dutchbird: het verschil tussen VAG en FGA is idd grotendeels modellenpolitiek. Maar ook de organisatie is veel gesmeerder: grotere dealers, een geintegreerde grote bedrijfswagen via dezelfde dealers, een enorme leasepoot (afzet verzekerd), goede garantieafwikkeling, etc. De FGA organisatie hangt als los zand aan elkaar, dealers stoppen er mee of zijn te klein, en als je een beroep moet doen op garantie dan praat je tegen een muur bij FGA. En als je dan ook niet goed bent georganiseerd in de zakelijke (lease) markt dan verlies je het. Veel leaserijders mogen niet eens een Fiat leasen al zouden ze willen, ze kunnen slechts kiezen uit een handvol (Duitse, Koreaanse en Franse) merken.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.