Dit najaar update voor Alfa Romeo Giulia en Stelvio
Alfa Romeo heeft momenteel nauwelijks iets in de pijplijn. Het betreft alleen een update voor de Stelvio en de Giulia. Deze ontvangen een nieuw infotainmentsysteem en er zal nieuws zijn op het gebied van snufjes die de veiligheid ten goede komen. Ook verwachten we dat er kleine veranderingen zijn voor de verlichting en de bumperpartijen. Over een mild hybride-systeem, wordt met nog geen woord gesproken, terwijl dit met het oog op de concurrentie en de steeds strengere emissie-eisen, geen overbodige luxe zou zijn.
Je kunt het zien als een noodzakelijke aanpassing voor twee modellen die alweer een tijdje meelopen. Het goede nieuws is dat Alfa Romeo de twee D-segment auto’s blijkbaar niet laat versloffen. Toch heerst in de fabriek te Cassino vooral nog de nodige onzekerheid over wat volgt. Voor het komende jaar vallen er nog zeer weinig veranderingen te bespeuren, op het gebied van nieuwe ontwikkelingen. Pas in 2021 mogen we een echte nieuweling verwelkomen, in de vorm van de C-segment Tonale.
De nieuwe MY2020 edities worden dit najaar verwacht. In november om precies te zijn. Dat bevestigde deze week Alberto Cavaggioni, de Alfa Romeo -baas van de Europese regio, tijdens een persconferentie in Arese, waar de unieke eenmalige bestickering van Alfa Romeo Racing werd getoond (foto boven), ter gelegenheid van 90 jaar F1 in Italië. Hiermee zal op Monza samen met Ferrari de Italiaanse driekleur volop centraal staan.
Iets meer anticiperen op een nieuw familiegezicht met als basis de Tonale zou wel mooi zijn. Maar als ik de foto´s mag geloven worden de Giulia en Stelvio hier niet van voorzien. Zou beide auto´s direct een veel meer onderscheidend vermogen geven. Met name de Stlvio doet met aan de voorkant aan een kat denken met snorharen en de achterlichten volledig inwisselbaar. De uitlaten daarentegen, met formaat regenpijp, niets aan doen ±/’
Zou beter zijn om FCA te updaten
Beide missen hybride en plug-in hybride verder zit er mega gat tussen de 2.0 en de V6 dit zou goed te vullen zijn met de hybride versies waar 2 jaar geleden al over gesproken werd met 350pk. Daarnaast voor de grotere aantallen een Basis motor als de 1.4 nu 1.3/1.5 die hier nog steeds niet erg beschikbaar is op andere modellen.
En aangezien ze toch grotendeels op de EU markt leunen ondanks alle wilde wensen. Ontbreekt de essentiële station want die had de Giulia verkopen flink doen verhogen. Een Stelvio mag dan ontzettend goed rijden het type auto spreekt de liefhebbers van een SW gewoon niet aan misschien een deel die net zo lief een SUV koopt of bij gebrek aan. Ik zou wel voorstander zijn van een Giulia SW 1.5 met mild hybride of plug in. Meer dan zat.
@JuulXJII
Mee eens die koplampen van de tonale in de giulia en Stelvio lepelen. Veel beter en achter iets wat op de Giulietta of 159 lijkt die hebben meer uitstraling en aparter dan de conservatieve vormgegeven lampen van nu. Ik vindt de Giulia best mooi maar de 159 had een krachtigere uitstraling. Die vind het nog steeds de best ogende betaalbare alfa ooit gemaakt. Als klassieker de Junior GTAm of de alfaholic versie maar die zijn niet te betalen.
Laten ze ook asjeblieft meteen naast de tonale een Giulietta vervanger maken die wat dichter bij de grond is.
Geef mij maar de MiTo. Dom van Alfa om die uit productie gehaald te hebben.
Klopt ook wel grote Alfa,s zíjn minder populair dan kleine sportieve Alfa Romeo