Dit jaar zien we eindelijk een nieuwe Lancia
Van stijloefening naar eindproduct.
Lancia is momenteel vooral bezig om de hernieuwde definitie van het merk goed in beeld te brengen. Het eerste echt nieuwe model in maar liefst 13 jaar (Chrysler gebaseerde modellen tellen we even niet mee) verschijnt weliswaar in 2024, maar heel dit jaar zal al in het teken staan van de luxe compacte nieuwe auto. De nieuwe generatie Ypsilon wordt een duidelijke indicatie van hoe het hernieuwde Lancia er uit zal zien. Dan debuteert ook het nieuw merklogo. Een studie van de nieuwe Ypsilon zien we in april tijdens de Design Week di Milano.
Voor de jaarwisseling.
Volgens CEO Luca Napolitano, tijdens de presentatie van een laatste belangrijke update voor het succesvolle huidige model (foto’s), zal het doek dit jaar nog van de nieuwe Ypsilon getrokken worden. De nieuwe Lancia wordt rond de 4 meter lang en gebruikt het CMP platform. Naast een BEV zal ook een hybride versie verkrijgbaar zijn. Deze zal in ieder geval een paar jaar onderdeel zijn van het nieuwe gamma dat uiteindelijk volledige elektrisch zal zijn (2027). De kleine premium auto zet Lancia terug op een hoger plan qua luxe, techniek en prijs. Men zegt dat een snellere HF uiteindelijk ook geïntroduceerd worden.
“””tijdens de presentatie van een laatste belangrijke update voor het succesvolle huidige model (foto’s)”””
Wat is dan de “belangrijke update” ?
Heb je foto’s, maar moeten die nog in het artikel ingepast worden ?
Ik ben nieuwsgierig, maar op Lancia.it is niets nieuw te zien.
Tenzij de nieuwe kleur “verde rugiada, acteruitrijcamera, 7” radio-touchscreen en draadloos opladen ?
Tja, dat is een belangrijke update voor sommigen of om met de tijd mee te gaan.
Voor mij hoeft het niet, maar ik ben dan ook al een boomer… 🙂
PS : de knop “Reactie plaatsen” verdwijnt als je tekst wat te lang wordt.
PS 2 : “Laatste reacties” is nu helemaal verdwenen…. Ik ga echt niet elke dag alle artikels opnieuw openen, scrollen en kijken of er een reactie is….
Dat zijn exact de updates. Wij vinden het niet belangrijk omdat we ons niet op de Italiaanse markt bevinden. Het zal de verkoop in 2023 vast weer lekker op peil houden zo’n houder voor je tellie.
excuus Koen..we kunnen er momenteel niet zo snel iets aan doen.
De hoofdboodschap is toch: heel fijn dat er eindelijk een nieuwe Lancia aankomt. Hopelijk de naam waardig.
Ik vrees dat Stellantis de 1.2 PureTech ook voor de Italiaanse merken gaat gebruiken. Hoewel het een soepele en zuinige motor is, is hij niet bepaald betrouwbaar, zoals vele Franse sites aangeven. Ik ga er in ieder geval zeker geen kopen. Verder hoop ik dat ook de Stellantis app niet gebruikt gaat worden. Inmiddels meer dan 5 jaar op de markt (bij Peugeot, Citroen, DS en Opel) en nog steeds een complete ramp.
@Orso :En de problemen met de “Peugeot” 1.2 Pure Tech 3-cilinder blijven maar duren :
https://www.autointernationaal.nl/2023/01/nieuwe-grote-terugroepactie-voor-citroen-ds-opel-peugeot-motor/
Is er ooit een terugroepactie geweest voor de 1.2 FIRE ?
Ikzelf weet daar niets van en indien er ooit één was : daarvan ben ik nooit op de hoogte geweest.