De reclamecampagne van de Fiat 500L

Afgelopen zondag werd het startsein gegeven voor de nieuwe reclamecampagne voor de Fiat 500L. De hoofdrol is weggelegd voor een kleine deugniet (foto hieronder), die geniet van het uitzicht achterin de auto. Hij ziet de wereld met zijn eigen kinderlijke ogen. De jongen heeft een levendige fantasie en kan dingen laten groeien. Hij doet dit vergroten door gebruik te maken van hedendaagse touchscreen bewegingen. In deze spot maakt de jongen een nogal bekende beweging in de vorm van een L, welke direct verwijst naar de 500L. Termen als Light, Look, Lifestyle, Large, Love and 500L passeren de revue. Deze verwijzen naar de veelzijdige mogelijkheden van deze auto en zijn praktische gebruiksgemak (het concept van ‘space efficiency’ van Fiat).

De commercial is gemaakt door Leo Burnett agency en geregisseerd door Thierry Poiraud. De commercial zal onderdeel zijn van een reeks van commercials over de 500L, die ervoor moeten zorgen dat potentiele klanten hun weg naar de dealers vinden. De dealers zijn in ieder geval klaar voor deze aanloop en reactie op de slogan ‘With the 500L, growing up is fun’. De Italiaanse dealers houden een open huis op 22 en 23 september. Later zal de auto ook in andere Europese landen beschikbaar zijn.

De productie was in handen van Movie Magic. De muziek in de commercial is een cover versie van het welkbekende Beatles nummer “All Togehter Now” geïnterpreteerd door Red Rose. De commercial eindigt met een bijzonder standpunt “City Lounge: with the 500L growing up is cool (crescere e cool)”. In deze spot zie je heel mooi hoe de 500L te voorschijn komt uit een gewone 500.

httpvh://youtu.be/6Y65nkvLwcI

Deel dit artikel:

2 gedachten over “De reclamecampagne van de Fiat 500L

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.