De productie van een Fiat 500 op de tonen van Vivaldi
Wat Fiat in de VS wil duidelijk maken, is dat de Fiat 500 een manier van leven is. Het mikt daarmee op de lifestyle van de wat minder conservatieve Amerikaan en laat bovendien zien dat passie voor het goede leven en vooraanstaande techniek prima samengaan. De toewijding voor het creëren van een goed product is dan ook de bovenliggende boodschap van dit filmpje. Iets waar we Fiat voorlopig op ons continent nog niet mee zien schermen. Wellicht krijgt Fiat dat lef wél met de komst van de nieuwe Panda. Als Volkswagen bij ons op de buis de Polo promoot door te stellen dat Italiaans gebrabbel over temperament eigenlijk alleen maar een aanslag op je portemonnee is, waarom zou Fiat dan geen spotje maken dat je voor ‘hetzelfde geld’ een mooie auto kunt kopen dat is ontstaan met een goed idee? Eentje waar je van kunt genieten…
Enfin. In deze leuke Vivaldi remix door Glitch Mob van het Concerto in D Maggiore, RV 228, Allegro, zie je hoe de moderne jonge Amerikaan wordt gezien als de ideale klant voor Fiat. De 500 doet het momenteel goed in de VS want de eerste verkoopresultaten zijn veelbelovend. Met slechts 30 dealers in het immense land heeft Fiat al een aantal tussen de 500 en de 1000 stuks verkocht. Tegen het eind van deze zomer zullen er 130 Fiat verkooppunten zijn en kan men uitzien naar nog betere resultaten. De landelijke reclamecampagne moet nog van start gaan en we verwachten dat dit filmpje daar een onderdeel van zal zijn.
httpvh://www.youtube.com/watch?v=jQbPFhwb2Do&feature=player_embedded#at=74
Top!