De nieuwe V6 van Alfa Romeo laat zich zien en horen!
Busso fanaten zullen weliswaar verlangen naar vroeger bij de aanblik van Alfa’s nieuwe V6 blok, maar de indrukwekkende techniek die onder de plastic kap schuilgaat, laat je alleen nog maar dagdromen. Deze hernieuwde hartstocht schijnt bovendien alleen al bij het horen van het typische geluid van de zespitter enorm aan te wakkeren. Men heeft namelijk -zoals dat alleen beneden de Alpen mogelijk is- alles zo ontworpen en afgesteld, dat het nieuwe Alfa-hart een geluid voortbrengt dat definitief in je geheugen blijft hangen. Typisch Alfa Romeo dus. En waarschijnlijk geldt dat niet alleen voor de top uitvoering met 510 pk en dubbele turbo die we terug gaan zien op de Giulia Quadrifoglio.
Inmiddels zijn zoals je hierboven kunt zien de opnames voor een commercial gestart. Spanje is zoals zo vaak de locatie. Groot nadeel tijdens zo’n opname van een model dat nog niet op de markt is, is natuurlijk het transport in van die nauwe gesloten containers (filmpje 3). We hopen voor de chauffeur dat hij op een andere manier terug naar Turijn mocht… Voorbijgangers merkten de Giulia vrijwel direct op en zo te zien heeft dat alles te maken met de nogal imponerende verschijning van de Alfa. Het lijkt erop dat het ontwerp een knap staaltje fingerspitzengefühl in zich heeft als het gaat om het bespelen van het grotere publiek… Om maar een goede oude Duitse uitdrukking te gebruiken. We denken ineens weer terug aan die jammerende herdershond op een Milanees billboard.
En toch…. jaartje of wat geleden bij Wolfgang Egger in het Centro Stile (toen nog in Arese) geweest. Bij de trap, op weg van de kantoren naar de kantine, stond een Busso V6 te blinken. Dit was als inspiratie bedoeld en juist daar geplaatst omdat iedere ontwerper minimaal 2x daags er langs kwam.
Het heeft niet mogen helpen….
Nu moetten we het doen met een hint naar verchroomde aanzuigbuizen op de plastic afdekkap.
Het verpletterende geluid was al eerder te horen op het filmpje van de Giulia op het circuit. Bijna zinderend geluid en behoorlijk uniek dacht ik zo. Wat een toppertje!
Wat ik me wel afvraag: wat voor spannend lijntje zit er aan de zijkant onder de achterlichten (2e video)? Was me tot nu toe niet echt opgevallen.
wil je een technische hoogstandje is de looks bijzaak. Helaas!
is er een hoge resolutie versie beschikbaar van die foto met v6 motor?
Wil ik ook, een foto met V6 motor 😉
Wel altijd je flitser gebruiken 🙂
*sorry, maar moest ff*
ahem…ik bedoelde dus een hoge resolutie foto VAN die v6 motor.
heb het trouwens reeds gevonden op de officiële giulia website
@ Henk, wat dat lijntje betreft. Dat was me eerder al opgevallen. Heeft het geen aerodynamische functie (de langsstromende lucht losmaken van het koetswerkoppervlak bijvoorbeeld), net zoals je dat ziet bij de auto’s waarbij de zwarte C-stijl visueel opgaat in de overgang zijramen/achterraam (500L, mini, Clio estate, i20, …) ?
Met een blokhoek van 90° en inhoud van 2.9l is dit volgens mij gewoon de 3.9l v8 uit de Ferrari 488 GTB met 2 cilinders minder.