De Nieuwe Alfa Romeo MiTo ‘Super’ uitvoering

De terugkeer van de historsiche benaming ‘Super’ op een extra rijk uitgevoerde Alfa Romeo staat volgens sommigen gepland voor de nieuwe Giulia. Maar vanaf vorige week dinsdag staat in Italië, wat de MiTo betreft, al een de nieuwe ‘Super’ uitvoering op de optielijst. Naast Progression*, Distinctive en Quadrifoglio Verde (QV) nu dus ook een zeer complete Super. Op de 1.4 (De 78 pk voor mensen die net een rijbewijs hebben), 1.4 MultiAir (105 pk), 1.4 Turbo MultiAir (135 met en zonder TCT), 1.3 JTDm (95 pk) en 1.6 JTDm (120 pk) is dit pakker beschikbaar.

De Super heeft standaard Climate Control, CD/MP3 met 8 boxjes, 16 inch lichtmetalen velgen (‘Elegante’), radio en telefoon bediening aan het stuur, lederen stuur, zijspiegels in ‘Grigio Titanio’, Blue&Me, instrumentenpaneel volgens ‘Matrix’ lay-out, sportuitlaat en een sportievere vormgeving van het zwarte gedeelte van de achterbumper (normaal gesproken niet op basismodel).

*De Progression versie wordt uitgebreid met VDC, EQ2 (opvolger van mechanische Q2), DST, verstelbaar stuur, elektrisch bedienbare ramen, hoofdsteunen achter, centrale vergrendeling en in hoogte verstelbare bestuurdersstoel.

Deel dit artikel:

7 gedachten over “De Nieuwe Alfa Romeo MiTo ‘Super’ uitvoering

  • 7 februari 2011 om 15:02
    Permalink

    Mooie set velgjes mogen ze ook wel bij de ECO diesel doen want die gaat hier in NL vast goed verkopen maar de velgen waar je nu uit kunt kiezen vind ik minder dan deze. Ik dacht dat alle mito’s al EQ2 hadden en geen mechanische. Dan heb ik liever de echte hardware dan een aangepst ASR die dit afhandeld alles wat met de remmen werkt knijpt vermogen en dat wil je soms juist niet. Of heb ik dan de werking van EQ2 tov Q2 niet goed begrepen?

    Beantwoorden
  • 7 februari 2011 om 16:07
    Permalink

    Dat E(lectronic) Q2 werkt inderdaad met remingrepen.
    Is wel geprogrammeerd om op een mechanisch Q2 te lijken qua werking.
    Heb met een 135 pk Mito proefgereden en het EQ2 werkte prima. Kon niet veel verschil merken met mijn 33 met Quaiffe sper.

    Beantwoorden
  • 7 februari 2011 om 17:24
    Permalink

    ASR doet eigenlijk het zelfde maar EQ2 is dus een milde ASR maar toch net even anders. In het verleden is me met een BMW 3 (E46) ASR bijna fataal geworden. Op een stuk grond wad ik de auto stop gezet op een zandplaat waar vlak bij trekkers waren kommen vast zitten (dat wist ik toen nog niet) dat ik wegreed en de auto moest keren en over mulle zand ruggetjes moest kneep ASR het vermogen helemaal dood. Na het uitschakelen van ASR kreeg ik weer snelheid waardoor ik door het zand kon ploegen en weer naar een verhard pad kon reiden. Het is niet grappig om dan vast te komen zitten zonder iemand in de buurt plus wat een gezichts verlies als ze je na een tijd er achter komen dat je vast zit en ze je er uit moeten trekken dat word je na jaren nog na gedragen. Gelukkig kwam ik dus niet vast te zitten. Nu hoor ik het verhaal even goed nog maar met een positieve klank. Dat ik het voor elkaar had gekregen een personenwagen uit deze verraderlijke zandbak (drijfzand) waar trekkers met last vast liepen op eigenkracht wist te verlaten. In z’n geval wil je eigenlijk volledige controle hebben over je vermogen en zeker niet doodgeknepen worden. Gang is dan alles in z’n situatie.

    Beantwoorden
  • 8 februari 2011 om 17:05
    Permalink

    ik vind die Super nou niet echt Super, moet die nou echt boven de Distinctive staan? 16″ velgjes….wow… Climate control….wow….

    Beantwoorden
  • 8 februari 2011 om 19:43
    Permalink

    @LaTiNo:

    Helemaal eens, het MiTo-leven begint pas bij 17″. Deze komt ook niet in NL. Een Super in NL zou ik me alleen kunnen voorstellen met (mat)chromen accenten hier en daar, minimaal 17″ dus, alleen chique kleurencombinaties en lederen bekleding uiteraard. Een soort Maserati-uitvoering van weleer.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.