De marktintroductie van de Alfa Romeo Giulietta

Vandaag is dus de persdag voor de introductie van de Giulietta.

Een auto waarvan we je al in heel vroeg stadium en vaak als eerste op de hoogte hielden en zullen blijven houden. Alfa Romeo zelf grijpt deze dag daarom ook aan om met meer mooie beelden en de daarbij behorende informatie, het publiek op de hoogte te stellen van deze nieuwe auto die vanaf mei op de internationale markt zal verschijnen. De foto’s in hoge resolutie van de Giulietta op de weg vormen eigenlijk opnieuw een aangename verrassing ondanks dat we bijna dagelijks wel iets tegenkomen over het eerste resultaat van de nieuwe generatie Alfa Romeo. Over deze auto zullen we dan ook z.s.m. een uitgebreide rij-impressie voor jullie maken en we zeggen alvast dat het daar niet bij zal blijven.

Het onderstel schijnt van een nieuwe orde te zijn waardoor de Giulietta het vuur aan de schenen zal leggen van de concurrentie. We kunnen maar moeilijk wachten op het moment dat dát ook zal blijken. De veringen hebben een McPherson opzet voor en geavanceerde Multilink lay-out achter. Het C-evo/Compact platform is lichter en steviger dan bij veel vergelijkbare auto’s uit het segment. De elektronische stuurbekrachtiging is totaal nieuw en schijnt zeer communicatief te zijn.

Alle motoren hebben turbo’s. Vanaf de 1.4 met 120 pk tot de krachtige 1750 TBi met 235 pk op de QuadrifoglioVerde. MultiAir techniek zien we terug op bijvoorbeeld de krachtige 170 pk variant. Twee turbo Diesel motoren debuteren eerst in de vorm van de 1.6 met 105 pk en de 2.0 met 170 pk.

De Giulietta zal verkrijgbaar zijn in de uitvoeringen Progression en Distinctive met twee verschillende optiepakketten Pack Sport en Pack Premium. Alle actieve en passieve veiligheidstoepassingen zijn standaard op elk model. Ook de Progression heeft standaard; het DNA systeem van Alfa Romeo met Q2 en DST. Het VDC systeem met ASR en Hillholder. Verder 6 airbags, antiwiplash stoelen, handmatig climate control, 16 inch velgen, elektrische bedienbare ramen voor en achter, boordcomputer, stereo met dual-tuner radio. 6 cd lader en Mp3. De Distinctive heeft; 16 inch lichtmetalen velgen, automatische dual-zone climate control, lederen stuurwiel met radio bediening, armsteun voor. Chroom-line aluminium strip rond de ramen. Dashboard met magnesium grijze dashboardafwerking of als extra in geborsteld aluminium op de kleuren Ghiaccio wit en Rosso Alfa.

De Sport en Premium Pack zijn toepasbaar op beide  beschreven uitvoeringen. De eerste Sportievere variant biedt 17 of 18 inch lichtmetalen velgen, sideskirts, sportieve pedalen en stoelen. Lederen of Microfiber bekleding. Geborstelde alu dashboard. Donker interieur en eventueel bi-xenon verlichting met AFS. Blue&Me met Bluetooth®, USB en MP3, bediening van de radio en telefoon aan het stuur. Parkeersensoren voor en achter. Ruitenwissersensor. Elektrisch inklapbare zijspiegels en automatisch dimmende binnenspiegel. Het panoramische glazen dak behoort ook tot de optielijst bij het pakket evenals een zeer compleet TomTom navigatiesysteem op een pop-up display dat aansluit op Bluetooth® en Bose Hi-Fi®.

Een extra bijzondere uitvoering is de Quadrifoglio Verde met 1750 TBi motor met 235 pk. Dit legendarische label heeft unieke kenmerken zoals verlaging van 15 mm voor en 10 mm achter. Speciale 17 en 18 inch velgen. Grotere remmen met rode remblokken. Lederen bekleding met Microfiber. Ondanks de hoge prestaties heeft de QV een schone en zuinige motor.

[nggallery id=269]

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.