De Fiat Bravo is de mooiste in het land
Fiat lanceert de MY2013 editie van de prachtige en sterke Bravo. Voor de promotie deze waardige hatchback gebruikt de marketingafdeling van FGA de beelden van de nieuwe film “Snow White & the Huntsman”, een spectaculaire thriller/actie versie van het klasieke verhaal van de gebroeders Grimm. De komende maand debuteert deze film geregisseerd door Rupert Sanders, met in de hoofdrol Kristin Stewart, Charlize Theron en Chris “Thor” Hemsworth, in de Italiaanse bioscopen. Het sprookje van de onbekende schoonheid, wordt dus als symboliek door Fiat gekoppeld aan de Bravo editie 2013 en dus tekende Lingotto een akkoord met Universal Pictures. Ook wij zaten tijdens onze test van afgelopen winter aardig in dezelfde richting te denken. De Bravo is mooier dan alle recente generaties Golf tezamen en heeft een goede reputatie op het gebied van betrouwbaarheid en afwerking.
De Fiat Bravo My2013, is nu nog meer te personaliseren dankzij een zeer uitgebreide optielijst, beschikbaar op de basisversies Pop, Easy en Street en de standaardpakketten Lounge en Sport. Je kunt de Bravo in acht verschillende kleuren bestellen en 6 motoren (Italiƫ). De combinatie met de 1.4 MultiAir van 140 pk is zoals gezegd een erg smakelijke. In ons land is dat vanaf deze zomer dan ook de enige die nog op de optielijst staat vanaf 21.995 euro. Wat Nederland betreft heb je te maken met de versie Easy, met de pakketten Luxury, Sport en Nav. Het sprookje van de mooie Fiat dat in 2007 begon, is op onze bodem dus helaas al aardig een klein nachtkaarsje geworden. Een vijfdeurs opvolger moet uiteindelijk op basis van de in Changsha geproduceerde Viaggio volgen. Gezien het reeds aangekondigde uitstel, wordt dat wel begin 2014.
Is inderdaad nog altijd een mooie auto maar om een of andere reden zie je hem nooit. Mensen lopen blijkbaar liever mee met de kudde en kopen een golf.