Chinese markt steeds belangrijker voor Maserati

maserati china

Op de autosalon in Sjanghai presenteerde Maserati de Quattroporte S Q4, die dus nu pas op de Chinese markt wordt gelanceerd. Ook de Ghibli Ermenegildo Zegna Edition was nieuw voor de Chinese toeschouwers (foto). Maar er zit nog veel meer aan te komen zoals de SUV Levante die vanaf deze zomer in Mirafiori van de band begint te rollen (presentatie in Frankfurt). Harald Wester liet vanuit China weten dat Maserati op deze markt een stevige toename van de verkoop verwacht. Juist dankzij deze markt hoopt het merk met de drietand de target van 75.000 eenheden op jaarbasis voor 2018 te realiseren.

Hoewel Amerika nu nog de grootste afnemer is van Maserati’s is het plan voor uitbreiding dus vooral gericht op deze voorlopig nog tweede markt (9400 eenheden op jaarbasis, +148%). Het dealernetwerk wordt steeds verder uitgebreid en staat nu op 43 Chinese verkooppunten. Wester verwacht op dit gebied een vrij constante uitbreiding de komende jaren. De Levante wordt een zeer belangrijke pijler bij dit alles en is ongeveer over een jaar op deze markt verkrijgbaar. Luxere SUV’s vormen een gewild product in het steeds rijkere China.

Deel dit artikel:

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.