Centro Stile Alfa: ‘Van 147 tot Giulietta’
Er zit heel wat tijd tussen het eerste idee voor de opvolger van de 145 en de ontwikkeling van de opvolger van de 147.
Daarom moet het een hele klus geweest zijn om het geheel te doen evolueren naar een hedendaags concept. Sommigen moeten nog behoorlijk wennen aan de nieuwe stijl, anderen bejubelen de terugkeer van elegantie. In ieder geval is het eindresultaat een zeer geslaagde C segment Alfa met geweldige rijeigenschappen, een geprononceerde herkenbare grille en mooie details in het design van de buiten- en binnenzijde. Centro Stile heeft al een tijdje de nodige afbeeldingen vrijgegeven van de ontwerpfase, die nu terug te vinden zijn in diverse bladen en op internet. Dus ook bij ons.
[nggallery id=510]
Ik mis Da Silva …
De elegante lijnen van de 147 van die Griekse ontwerper (zit die nou nog bij Subaru?), voortvloeiend uit de klassieke schoonheid van de 156. Die lijn zie je niet terug in de voorstellen die in de plaatjes hier ziet. Ik vind de nieuwe Giulietta van opzij en van achter prachtig. Van voor mist die in mijn optiek een vorm van agressie en sportiviteit die wel in extreme vorm in de 159 terug te zien is en lichtvoetigheid van de 156 en 147. Wat dat betreft ben ik (net als een ieder op deze site!) erg benieuwd naar de Giulia.
Mooie plaatjes en interessant om te zien welke ideeen en lijnen zijn neergezet om uiteindelijk bij de Giulietta uit te komen. Zonder meer blij met de Giulietta als ik de overige voorstellen zie. Zat bij het ontwerp van de Giulietta de Duitser die ook de 8C heeft ontworpen (en die ook al weer is overgenomen door Audi)?
Mijn God, die op foto 6 mist echt wel iedere vorm van elegantie… Dat ze hier serieus mee zijn bezig geweest…
die van foto 6 is idd godsgruwelijk!
Op foto 7 staan een paar alternatieve koplampen waar ik blijer mee zou zijn geweest.
Raaf helemaal mee eens en Latino ook 6 is wel een beetje te maar de huidige neus vind ik het zwakste ontwerp element van de nieuwe Giulietta. Op plaatje 7 staan wel wat betere alternatieven. Bij plaatje 9 staat ook nog wel wat leuks maar mijn voorkeur gaat denk ik naar 10 de rode boven en de linker. Wellicht wat voor face lift van mito en Giulietta :).
Je kan nu wel vanuit je luie bureaustoel commentaar gaan zitten leveren op de nieuwste autocreaties,ik denk dat als je dat baantje eenmaal hebt dat het erg lastig is om het ontwerp te kiezen dat het meeste aanslaat.
Het is best een hele grote verantwoording, je naam van designer hangt er wel vanaf.
Best kans dat de ontwerper van de Punto Evo ook wat “oh wat heb ik nu gedaan” momenten heeft gehad toen de eerste commentaren in autoland losbarsten, idem voor de designer van de multipla.
Soms als je veel lef hebt krijg je lof en roem, vaak sta je al na een paar weken bij een andere autofabrikant te solliciteren.
Beste Saya, dat is nou precies het leuke van deze website. Je krijgt mooie informatie én je kan erop reageren – vanuit je luie bureaustoel! We voelen ons allemaal die die beste stuurman… Aan wal! 😉
Die foto 6 lijkt eerder een een ge-evolueerde 145 dan een ge-evolueerde 147…
Duidelijke is het raam dat geheel doorloopt en de V in de achterklek/raam.
Foto 6 is een oude Rover 45…