“Ceci nes pas une pipe”

Nee, het is een Alfa in je winkelwagen. Binnen een zeer korte tijd zijn we opnieuw getuige van een mooie creatieve, bijna kunstzinnige manier van reclame maken bij onze zuiderburen.

‘BE’. In het landje waarvan niemand weet hoe het nu werkelijk in de toekomst verder moet en wie daar nu na 180 jaar eigenlijk de baas is, heerst een vrije geest die in ons geëffende polderland niet veel voor komt. Het is simpelweg briljant. Ben je net lekker de boodschapjes aan het doen zie je dit! En het mooie is dat dit kunstwerk de MiTo toont in een werkelijk sexy pose. Je wilt ‘m plots ook écht in je winkelwagen!

Deel dit artikel:

11 gedachten over ““Ceci nes pas une pipe”

  • 15 januari 2010 om 09:23
    Permalink

    Geen foto van de onderkant?
    Benieuwd of ze de onderkant “vriendelijker voor het oog” hebben gemaakt. 🙂

    Beantwoorden
  • 15 januari 2010 om 19:47
    Permalink

    Voor zo’n domme reclame stunts is er geld, ze hadden beter ietsje meer in het autosalon geïnvesteerd.

    Beantwoorden
  • 18 januari 2010 om 21:17
    Permalink

    Fialfa Romeo in optima forma. Goed zo jongens, dit gaat de sales de hoogte injagen en hooopen geld verdienen. Of niet natuurlijk.

    Ondertussen huurt Toyota meneer Leonardo Fioravanti (Ferrari F40, Daytona, etc) om een RWD (ja, achterwielen, ook al “kan” dat niet volgens velen hier, leg gerust eens uit aan meneer Toyoda) sportwagen coupé voor +-25000 Euro te ontwerpen (Toyota FT-86).

    Maar om te tonen dat ik geen FWD hater ben : moest Ford (!) zijn 300+pk Focus te krijgen voor 30000 Euro (in B) wat normaler doen uitzien, zou ik hem nog kopen ook. Niet dat ik een Alfa kan vinden voor dat geld met die power. En het chassis zou nog dik in orde zijn ook. Ford pwned Alfa, nooit gedacht dat ik de dag zou zien.

    Nee, als het al een FWD wordt, zou het een soort donkere, bruute, coupé moeten zijn met hardcore brembo’s, wat mooie Ferrari-achtige details aan het interieur, recaro’s, een onderstel met sper en een pk of 250 zijn, liefst een paar honderd kilo lichter dan de Brera, en zo’n 10000 Euro goedkoper. Kan niet? Niet bij Fialfa.
    Alfa had het zeker gekunnen, en Renault kan het nu ook. Megane Coupe RS,
    En ik ga er één kopen.

    Zo ver heeft Turijn me gekregen. Een f***ing Renault. Proficiat.

    Het lijkt me tijd om er een punt achter te zetten. Luitjes, veel plezier met jullie winkelwagens. Doei.

    Beantwoorden
  • 18 januari 2010 om 21:23
    Permalink

    en Raeunaulde…jeetje kon je tenminste niet iets anders kiezen ondanks je dikke winterdepressie? Ik spreek je dit voorjaar wel weer 😉

    Beantwoorden
  • 18 januari 2010 om 23:06
    Permalink

    Ik kan niet anders zeggen dat dat wel eens niet zo een verkeerde auto kan zijn. Clio Sport en Twingo RS schijnen ook huzarenstukjes te zijn; veel plezier!!

    Een vergelijkbare Giulietta (als die er al komt) zal waarschijnlijk een stuk duurder zijn.

    Beantwoorden
  • 18 januari 2010 om 23:43
    Permalink

    @heidekonijn:
    De Blue Monday?
    Nu komt de aan uit de mouw waarom ik het al een paar keer niet met je eens was op de verschillende fora. Lelijk verbitterd zo te zien.

    Alleen de aankoop van een RS klinkt nogal dramatisch, alsof je deze maar moest kopen omdat er niets beters te krijgen was. Is dat niet een beetje zonde om er dan zoveel geld op stuk te slaan?

    Al met al, toch veel geluk ermee. En ik denk dat de Giulietta QV niet erg lang op zich laat wachten. Dat wordt vast ook een hele leuke kar. 😉

    Beantwoorden
  • 20 januari 2010 om 17:01
    Permalink

    Dacht dat ik een slechte dag had…..
    Renault was toch de Createur le frikandel?

    Jammer dat je de lust niet kon weerstaan.
    Tot over een paar maanden als je weer terug op het honk komt.

    Beantwoorden
  • 20 januari 2010 om 18:48
    Permalink

    @heidekonijn: 😛 😛 😛

    Grappig gedaan… Klopt echter niet helemaal… Er wordt helemaal geen gebruik gemaakt van een oud E-Klasse platform. Maserati/Alfa Romeo engineers werken momenteel hard om het nieuw op te bouwen.

    Beantwoorden
  • 20 januari 2010 om 20:15
    Permalink

    En de Sebring heeft niks met Alfa Romeo te maken. De maker van het filmpje heeft het niet helemaal begrepen vrees ik. Maar grappig is het wel!

    Beantwoorden
  • 21 januari 2010 om 17:44
    Permalink

    Heidekonijn laat zich ompraten door duitsers. Zegt genoeg over de blue monday.

    Filmpje is populair op Youtube. Vele produktnamen zijn al gebruikt daarvoor. De eerste was geloof ik van pubers over Playstation versus Xbox of zo. 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.