Brutus is in aantocht!

Ook een technisch wonder, Italiaans en donders snel is natuurlijk Pagani.

Ok. De eigenaar is een Italo-Argentijn, de motor van Mercedes Benz. Maar de prestaties en de zorgvuldigheid van samenstelling zijn des Ferrari en alles behalve Duits, dus willen we jullie dit niet onthouden. Vanaf 1999 rollen de krachtigste machines denkbaar uit een fabriekje in San Cesario sul Panaro dicht bij sportwagen eldorado Modena. De legendarische Argentijn Juan Manuel Fangio werkte vlak voor zijn dood in 1995 nog mee aan een eerste project. De firma weet zich goed staande te houden. Er is natuurlijk alleen de Zonda, maar dat is ook meer dan genoeg. De Zonda R Clubsport uit 2007 is hun laatste Zonda creatie voor op het circuit en heeft een verbluffende V12 met 735 pk bij een totaal gewicht van iets meer dan 1000 kg. De Zonda kent dus bijna bovennatuurlijke krachten en blijft constant in ontwikkeling. De volgende straateditie is nu in aantocht en heet C9 (zie foto’s). Horacio Pagani zelf komt alvast met wat ‘inside info’ over de opvolger van de Zonda Cinque die ‘slechts’ 678 pk.

De nieuwste telg zal namelijk 700 pk hebben en een koppel van meer dan 1000Nm. De term ‘Groen’ kent Pagani niet, en dus gaat het nog altijd om een dikke 6.0 V12 van AMG. Er zullen er maar 40 van gemaakt worden en de auto moet zonder belastingen ongeveer 900.000 euro gaan kosten. De Zonda C9 zal dankzij een hoop carbon weer uitblinken als lichtgewicht. Eind dit jaar zal de C9 in de verkoop gaan en wellicht te zien zijn in Frankfurt.

[nggallery id=177]

Deel dit artikel:

2 gedachten over “Brutus is in aantocht!

  • 25 januari 2010 om 16:36
    Permalink

    En wat een geluid wat die AMG in de Zonda maakt!
    Daar heeft de italiaanse pijpenbuiger flink wat uurtjes ingestoken om een mooi uitlaatsysteempje te ontwerpen.

    (100kg zal 1000kg zijn?)

    —check—

    Beantwoorden
  • 25 januari 2010 om 18:12
    Permalink

    Pagani is toch ook bezig met een nieuwe fabriek las laatst een stukje daarover.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.