Bevestiging voortgang plan Alfa Romeo komt van binnenuit
Nu er weer gesproken wordt over wat Alfa Romeo vooral niet zal laten zien de komende maanden, is er bij FCA wat gelekt betreffende de vele projecten die ‘as we speak’ in de pijplijn zitten. Met andere woorden, er wordt koortsachtig gewerkt aan een heel gamma voor Alfa. Een fragment van een officieel document toont dat vanaf oktober vorig jaar hier aan gewerkt wordt en dat men inmiddels 1 jaar en 2 maanden op weg is. Hier komen de projectnamen en de volgorde van oplevering;
Na de Giulia Progetto “952” volgen de D-SUV met projectnummer “949”, een E-segment topmodel met code “961”, een coupĂ© en daarvan afgeleide Spider met projectnaam “963” en een compacte SUV in het C-segment met nummer “962”. Deze laatste deelt z’n basis met de nieuwe Giulietta (964?), en is mogelijk pas eind 2017 productierijp. Omdat de conventionele hatchback nog even op zich zal laten wachten, krijgt de huidige voorwiel aangedreven Giulietta komend voorjaar een redelijk grondige facelift.
Wat was pijplijn ook weer in het italiaans
964 E-SUV
Giulietta IV is without a code because it’ll be last to the market
Face lift?? Hoeveel heeft hij er al gehad? Volgens mij zijn er de afgelopen 2 jaar ieder jaar een aangepaste versie gekomen welliswaar licht aanpassingen maar toch.
Als er nu een echte face lift komt die verder gaat dan nieuw interieur of een nieuwe gril. Dan heel, heel graag andere koplampen er in. Die meer lijken op die van de Giulia of nog beter de159. Dat jaaste zie ik niet gebeuren dus dan optie 1 maar.
@niccolo
Wat is er pijnlijk?
Zeker niet pijnlijk voor FCA, Marchionne of Alfa Romeo dan toch! Maar als het waar is wel pijnlijk voor kletsende analysten en zwetsenden bloggers.
Henk goed punt, wel gaaf om te zien dat de media echt super druk is met FCA. Iedereen wil straks een Alfa Romeo, vind die Tipo trouwens echt een hele goede zet van FIATbouw het gamma maar lekker uit! nieuwe Punto.
@henk
Lezen. PIJPLIJN.
M.b.t. de analysten: Die hoeven niets te zeggen. De cijfers spreken boekdelen. Pijnlijk? Om te huilen!
@ squadra
Velen willen al lang een alfa Romeo maar die zijn er niet meer. Maar ach, oldtimers zijn ook leuk.
@niccolo
Sorry voor de dikke/pijnlijke ogen maar verder spreken we geheel verschillende talen.
@henk
Dat lijkt er idd op. Maar wel hartverwarmend, je enthousiasme over de restanten van een eens zo roemrijk merk. Dat het als Phoenix mag herrijzen en het straatbeeld weer kleur geeft. Forza alfa!
Wat vooral duidelijk is geworden het afgelopen jaar is dat Alfa veel hoger in de markt gepositioneerd gaat worden: men focust zich niet op B en C segment. Nee, men stort zich straks op de belangrijke Amerikaanse en Chinese markt met de Giulia , een E-segmenter, en 2 SUV’s, en een coupe en Spider. Dat is een serieus gamma voor die belangrijke markten. Dat verklaart ook waarom men met de introductie van de Guilia zo de nadruk legt op de QV: ze maken duidelijk een statement om aan te willen haken bij dat veel hogere segment. Ik vind het een logische stap.
Laat dat nu juist het krimpende segment zijn. In schoonheid sterven is ook dood!
Helaas, 5 jaar lang geen D-leaser….kost je een belangrijk marktaandeel! Arrogantie en totaal gebrek aan zakelijk inzicht. Komen ze met een voor velen onbetaalbare -in NL dan- onbetaalbare QV????? Ipv een lease- en dus inkomstenknaller. Zoals vele leaserijders moet ik m’n heil zoeken bij de Duitsers, met pijn in m’n cuore sportivo….Alfa Romeo…arrividerci voor minimaal 4 jaar. Hoecstom kun je zijn en dat maaknje niet (meer) goed met ’n mooi ontwerp. Ik moet schoorvoetend erkennen…BMW rijdt top. Als Alfa op tijd was geweest, was ik nooit nooit bij BMW gaan kijken. Echt ontzettend stom van Marchione!
van cuore sportivo naar bloedend hart
Zoals Roberto.Italia al zei over zijn BMW kan ik bevestigen: Audi rijdt ook top!