Beter laat dan nooit; Alfa Romeo Giulietta met TCT transmissie

Giulietta TCT

Op de autosalon van Parijs vorig jaar oktober, heb je reeds de Giulietta met dual dry clutch systeem kunnen zien. Afgelopen februari zou deze automaat dan eindelijk in de showroom verschijnen, maar een ramp in Japan gooide roet in het eten. Nu is het dan eindelijk zover; De TCT is nu na de MiTo 1.4 135 pk ook eindelijk leverbaar op de Giulietta en maakt z’n debuut alvast bij de Italiaanse dealers. Deze optie stond al lang in alle folders bij de 1.4 MultiAir en 2.0 JTDm met 170 pk. Tussen haakjes stond er de tekst; ‘vanaf het derde kwartaal 2011 leverbaar’. Of dat voor de Nederlandse markt nog steeds geldt moet nog blijken, maar ga er maar vanuit. De transmissie kost 1600 euro euro extra en is standaard uitgerust met een sequentiële schakeloptie aan het stuur (flippers), zoals we die al kennen van de Delta. Of het het wachten waard was laten we je zo snel mogelijk weten in een van onze aanstaande rij-impressies.

Deel dit artikel:

2 gedachten over “Beter laat dan nooit; Alfa Romeo Giulietta met TCT transmissie

  • 30 juni 2011 om 15:27
    Permalink

    En de Giulietta wordt er ook een stuk zuinig van. De giullietta 1.4 Multi AIR TCT is zelfs zuinig dan de MITO TCT met 121 g/km tegen 126g/km van de MITO.

    Beantwoorden
  • 1 juli 2011 om 12:20
    Permalink

    Japan?

    Deze bak is toch ontwikkeld en gemaakt bij FPT. Of hadden ze een stukje electonica besteld in Japan ipv China. En nu meteen ook die 135 MA er in met deze bak en de Jul is redelijk kompleet met zijn aanbod. Alleen nog een leuke V6 voor een GTA versie gelijk met een face lift die de neus wat beter doet passen bij de rest de enige tint die de neus nu past is donker blauw of zwart. In alle andere kleuren valt de neus te veel op en mis ik te taal die de rest van de body spreekt. Een gespierde sportieve wagen met een iets wat baby face. Of skip die voetganger vriendelijkheid en breng de motorkap 10cm lager dat zou de look ook sterk verbeteren. Pech voor die voetganger je moet uberhoupt niet voor een alfa gaan staan maar op zij springen en naar kijken wat is de weg even mooi versiert. 😀 Ik begin al wat te wennen (vond eerst geen 1 kleur bij de neus passen) met de 159 heb ik nooit hoeven wennen die was van af dag 1 geweldig en dat zal hij blijven tot lengte van dagen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.