Basisversies Alfa Romeo Stelvio van start

De instappers van de Alfa Romeo Stelvio starten hun commerciële loopbaan deze maand op de Italiaanse markt. Beneden de Alpen start de SUV van Alfa bij 47.300 euro en zal de introductie tijdens aankomend weekeinde plaatsvinden. In Nederland mag je vanaf € 54.450 in de Stelvio wegrijden. De onderhuidse techniek is natuurlijk even geavanceerd als op de veel krachtigere First Edition. We hebben het over de 2.0 200 pk benzine en de 2.2 180 pk diesel, bekend uit de Giulia. Deze staan nu naast de 2.0 turbo 280 pk First Edition en 2.2 diesel 210 pk (beide met Q4) in de showroom. Ook doet de achterwielaangedreven versie z’n intrede en wel enkel op de 2.2 180 pk diesel. Zoals we reeds eerder schreven heeft deze als voordeel het 55 kg lagere gewicht van 1604 kg ten opzichte van een 2.2 Q4. Het verbruik is ook beter met een actieradius van 21,3 km op een liter ten opzichte van de 20,8 km/l van de 210 pk diesel. De verwachte vanafprijs van de diesel is in ons land € 55.950 (€ 47.300 in Italië).

De 2.2 180 pk heeft iets minder koppel dan de 210 pk (450 Nm in plaats van 470 Nm), maar heeft prima prestaties voor een auto van dat kaliber. De sprint van 0-100 kan in 7,6 seconden en de top is 210 km per uur. De transmissie is nog altijd de fijne acht-traps automaat. De 2.0 turbo van 200 pk is dus ook een Q4 en is in staat om de massa van de Stelvio van 0-100 te brengen in 7,2 seconden. De top ligt op 215 km per uur. Het koppel komt op 330 Nm, wat 70 minder is dan op de 280 pk versie.

Deel dit artikel:

3 gedachten over “Basisversies Alfa Romeo Stelvio van start

  • 5 april 2017 om 23:23
    Permalink

    Hele mooie SUV zeker in het donkerblauw met mooi interieur ik zou voor de 200PK met Q4 en automaat gaan en dan laten chippen en heb je een super auto.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 8 april 2017 om 13:40
    Permalink

    Volgens mij is elke alfa romeo een echte alfa romeo hoor

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.