‘Backseat Italians’: Hilarisch Amerikaans Fiat 500L spotje
Fiat schudt in de VS het ene na het andere leuke reclamespotje uit de mouw, ook de 500L is anderhalve maand na de Amerikaanse introductie al toe aan een tweede filmpje. De Italiaanse thematiek is rond dit ruime model, opnieuw een zeer uitgesproken kenmerk van de campagne. Fiat schaamt zich dus niet bepaald voor z’n afkomst.
In dit werkelijk zeer humoristische filmpje, zie je hoe een typisch Amerikaanse koppel met de 500L letterlijk een stukje Italiaanse identiteit aanschaffen in de vorm van een moeder, zoon en dochter op de achterbank. Deze ‘backseat Italians’, lijken in eerste instantie een plaag, maar gaande weg zie je via echt zeer grappig Italiaans gedrag, hoe het jonge Amerikaanse echtpaar bepaalde trekjes erg vloeiend overnemen. Gevolg; de Italo’s nemen de benen en voelen zich behoorlijk overbodig. Wat ons zeer aanspreekt in dit spotje is dat de echt 100% Italiaanse communicatiewijze in dit spotje, zo krachtig is overgebracht. Kortom, we zien weer een knap staaltje regisseerwerk uit Hollywood namens Fiat.
httpvh://youtu.be/1fBFm4OD2W0
Geweldig spotje..
Ze moeten die advertising agency niet alleen in de US gebruiken… de nederlandse consument kan ook wel wat betere marketing communicatie gebruiken,,.