Ik denk dat ik het model in het echt moet zien. Ik heb niet zoiets van WAUW!!! Dat had ik bijv. wel bij de 1e 147 als de 156/159. De 156 en 159 zijn nog steeds tijdloze modellen.
Ik ben bang dat het bij deze Giullietta niet zo zal zijn. De achterkant mis ik iets. Wellicht mooier geweest als ze de achterlichten de vorm van de koplampen hadden laten volgen. Oftewel ala Mito. Goed het risico dat je dan een vergrootte Mito rijdt is dan wel aanwezig, maar ik denk juist dat het model van de Mito zich beter leent voor een wat grotere auto. De stndrd Mito vind ik nogal gedrongen overkomen.
Bij is het wel elke keer: Wow! Vooral als ze niet wit is.
Tja ik vind de achterkant juist mooi in balans, geen overbodige elementen maar ook niet saai.
De naar binnen lopende vorm van de achterlichten zoals we die gewend zijn in combinatie met de ronde vorm symboliseert mede de transitie in style.
Geen rare vormen zoals menig Frans merk en nu ook zelfs Ford met nieuwe Focus.
Afgezien dat ie er heel goed uitziet (maar dat geldt voor wel heel veel uit Turijn) is het vooral wat deze auto allemaal kan en hoe hij gebouwd is wat de autowereld zal doen verstommen van verbazing.
Het is een evolutie dat bewijst dat het er altijd al in zat en dat de zaken nu eindelijk kloppen op Lingotto. Netals decennia terug. Het is ook het bewijs dat menig product van de concurrent helemaal niet zo bijzonder is. Vooral qua rijervaring niet. De kunst zit ‘m namelijk niet in het bouwen van een degelijke auto met de nieuwste techniek. De kunst zit ‘m in het bouwen van een bijzondere auto die erg lekker rijdt. Dat is ooit uitgevonden in Arese. Die knowhow lag nog altijd in een keukenla in Turijn en klonk ieder jaar weer door de wandelgangen als een ultiem doel. Het is hiermee dus bewezen dat ieder ander lot voor Alfa Romeo een noodlottig lot zou zijn geweest en dat nu juist de toekomst open ligt.
Had de eerste review gelezen van het blad EVO.
Die zoeken net zoals de echte Alfisti altijd de plus factor in de nieuwe modellen.
Feit volgens hun review is dat het een prima gebouwde auto is die hun alledags benchmark de Golf verslaat.
Hij zit beter in elkaar en rijdt ook beter maar ze missen toch op een of andere manier de Alfa plus factor.
Zelfde schreven ze overigens deze maand over de Mito QV.
Prima auto goede wegligging etc maar ze misten iets.
Misschien konden ze niks vinden en hadden iets te zeiken nodig maar denk zelf dat het geen verkeerd beeld geeft voor de nog niet bekeerde Alfa rijders.
Het is dus mogelijk om gewoon een goede auto te kopen die er leuk uitziet en prima rijdt en dan kan je gerust een Mito of Giulietta kopen is de boodschap.
Geeft de Alfist die het beste met zijn merk voorheeft in ieder geval moed.
De auto schijnt levendig en speels aan te voelen qua besturing, onderstel en motorisering. Als je dan nog wat mist als Alfist is de kans groot dat je alleen maar weer met dezelfde ouwe dooie koeien komt aanslepen: achterwielaandrijving, transaxle, V6 Busso etc etc.
De Giulietta is de ultieme Giulietta van nu zegt mijn voorgevoel en zal nog lang nagalmen in het C segment van autoland. Dat is juist heel erg Alfa.
Nee ging niet zo zeer over de ouwe dooie koeien maar over een gevoel van ik moet deze auto op de top van zijn kunnen willen rijden.
De hedendaagse Alfa’s zijn wat dat betreft gewone auto’s die alles prima doen maar je minder uitdagen dan de meer klassieke Alfa’s.
Neem althans aan dat ze dit bedoelen.
Had overigens in de test van de Mito wel dat gevoel alleen niet in de N stand.
De autoweek heeft ook een rijimpressie gepost. Ze waren niet laaiend enthousiast. Maar gewoon weer een goede echt alfa die zich qua afwerking net (of net niet) kan meten met de gevestigde orde.
OFTERWIJL AUTOWEEK DURFT GEEN ECHTE MENING TE GEVEN!!! Wat erg jammer is want dit is juist een auto waar je een duidelijke mening over moet geven.
Kunnen die engelse een review geven nou gewoon beter? Of durft de autoweek niet?
Gisteren bij de alfa dealer geweest en die houd vol dat de DDCT automaat vanaf begin juli bestelbaar is, levering minimaal 3 mdn.
Oktober zal krap worden denk ik.
Dat is iedergeval wel goed nieuws. een 1.4T multi air met automaat zal het feest helemaal compleet maken. (afhandelijk of deze combinatie uberhaupt mogelijk wordt). Ben benieuwd wat de meerprijs zal worden daarvan. Dan zou ik wellicht de xenon verlichting laten vervallen en automaat daarvoor in de plaats.
Dat klinkt veelbelovend!!
Hoe zit dat nou met die ledverlichting? Licht het aan de camera of mijn ogen of knipperen die lampjes nou voortdurend.
Licht = ligt ….
Dat ligt aan de beeldfrequentie van de video, vanzelfsprekend zie je dat zelf niet straks.
Inderdaad, ziet er veelbelovend uit.
Shit, DDCT automaat pas volgend jaar ?!!? Waarom niet bij introductie.
Dat is toch allemaal al lang bekend Jeroen?
Ik denk dat ik het model in het echt moet zien. Ik heb niet zoiets van WAUW!!! Dat had ik bijv. wel bij de 1e 147 als de 156/159. De 156 en 159 zijn nog steeds tijdloze modellen.
Ik ben bang dat het bij deze Giullietta niet zo zal zijn. De achterkant mis ik iets. Wellicht mooier geweest als ze de achterlichten de vorm van de koplampen hadden laten volgen. Oftewel ala Mito. Goed het risico dat je dan een vergrootte Mito rijdt is dan wel aanwezig, maar ik denk juist dat het model van de Mito zich beter leent voor een wat grotere auto. De stndrd Mito vind ik nogal gedrongen overkomen.
Just my two cents.
ExTaxi schrijft:
Dat is toch allemaal al lang bekend Jeroen?
Volgens mijn Fiat/Alfa dealer zou de DDCT automaat in juli 2010 bestelbaar moeten zijn.
Bij is het wel elke keer: Wow! Vooral als ze niet wit is.
Tja ik vind de achterkant juist mooi in balans, geen overbodige elementen maar ook niet saai.
De naar binnen lopende vorm van de achterlichten zoals we die gewend zijn in combinatie met de ronde vorm symboliseert mede de transitie in style.
Geen rare vormen zoals menig Frans merk en nu ook zelfs Ford met nieuwe Focus.
@Jeroen:
Ah, nou iig niet bij de introductie, dan had ‘ie nu al in de prijslijst gestaan.
Afgezien dat ie er heel goed uitziet (maar dat geldt voor wel heel veel uit Turijn) is het vooral wat deze auto allemaal kan en hoe hij gebouwd is wat de autowereld zal doen verstommen van verbazing.
Het is een evolutie dat bewijst dat het er altijd al in zat en dat de zaken nu eindelijk kloppen op Lingotto. Netals decennia terug. Het is ook het bewijs dat menig product van de concurrent helemaal niet zo bijzonder is. Vooral qua rijervaring niet. De kunst zit ‘m namelijk niet in het bouwen van een degelijke auto met de nieuwste techniek. De kunst zit ‘m in het bouwen van een bijzondere auto die erg lekker rijdt. Dat is ooit uitgevonden in Arese. Die knowhow lag nog altijd in een keukenla in Turijn en klonk ieder jaar weer door de wandelgangen als een ultiem doel. Het is hiermee dus bewezen dat ieder ander lot voor Alfa Romeo een noodlottig lot zou zijn geweest en dat nu juist de toekomst open ligt.
Had de eerste review gelezen van het blad EVO.
Die zoeken net zoals de echte Alfisti altijd de plus factor in de nieuwe modellen.
Feit volgens hun review is dat het een prima gebouwde auto is die hun alledags benchmark de Golf verslaat.
Hij zit beter in elkaar en rijdt ook beter maar ze missen toch op een of andere manier de Alfa plus factor.
Zelfde schreven ze overigens deze maand over de Mito QV.
Prima auto goede wegligging etc maar ze misten iets.
Misschien konden ze niks vinden en hadden iets te zeiken nodig maar denk zelf dat het geen verkeerd beeld geeft voor de nog niet bekeerde Alfa rijders.
Het is dus mogelijk om gewoon een goede auto te kopen die er leuk uitziet en prima rijdt en dan kan je gerust een Mito of Giulietta kopen is de boodschap.
Geeft de Alfist die het beste met zijn merk voorheeft in ieder geval moed.
De auto schijnt levendig en speels aan te voelen qua besturing, onderstel en motorisering. Als je dan nog wat mist als Alfist is de kans groot dat je alleen maar weer met dezelfde ouwe dooie koeien komt aanslepen: achterwielaandrijving, transaxle, V6 Busso etc etc.
De Giulietta is de ultieme Giulietta van nu zegt mijn voorgevoel en zal nog lang nagalmen in het C segment van autoland. Dat is juist heel erg Alfa.
Nee ging niet zo zeer over de ouwe dooie koeien maar over een gevoel van ik moet deze auto op de top van zijn kunnen willen rijden.
De hedendaagse Alfa’s zijn wat dat betreft gewone auto’s die alles prima doen maar je minder uitdagen dan de meer klassieke Alfa’s.
Neem althans aan dat ze dit bedoelen.
Had overigens in de test van de Mito wel dat gevoel alleen niet in de N stand.
@Jeroen:
Goed dat je dit zegt, want dit heb ik nog niet vernomen van de dealer. Enig idee of DDCT al kan worden geleverd in oktober 🙂
De autoweek heeft ook een rijimpressie gepost. Ze waren niet laaiend enthousiast. Maar gewoon weer een goede echt alfa die zich qua afwerking net (of net niet) kan meten met de gevestigde orde.
OFTERWIJL AUTOWEEK DURFT GEEN ECHTE MENING TE GEVEN!!! Wat erg jammer is want dit is juist een auto waar je een duidelijke mening over moet geven.
Kunnen die engelse een review geven nou gewoon beter? Of durft de autoweek niet?
@alfabruur:
De autoweek testen zijn vaak om te huilen en daarmee bedoel ik voornamelijk de filmpjes. Ze kunnen het beter bij schrijven houden…
@alfabruur: Ach.. AW is gewoon een ordinair gesponsord blad. Stap zelf eens in een 1-serie, het is een plastic hel.
Idd. Die kwaliteitsopmerking op het einde was echt om te huilen zo zinloos. Maar volgens mij hebben ze het zelf niet eens meer door.
‘Als je lef hebt koop je een Alfa Giulietta’
Ja en als je het niet hebt vanaf vandaag ook. 🙂
@Jeffrey:
Gisteren bij de alfa dealer geweest en die houd vol dat de DDCT automaat vanaf begin juli bestelbaar is, levering minimaal 3 mdn.
Oktober zal krap worden denk ik.
@Jeroen:
Dat is iedergeval wel goed nieuws. een 1.4T multi air met automaat zal het feest helemaal compleet maken. (afhandelijk of deze combinatie uberhaupt mogelijk wordt). Ben benieuwd wat de meerprijs zal worden daarvan. Dan zou ik wellicht de xenon verlichting laten vervallen en automaat daarvoor in de plaats.
We wachten af.
@Jeffrey:
Voor de Mito zou de meerprijs 1500 euro zijn, dus dat valt niet tegen.