Autobild ontdekt ‘probleem’ bij de Giulietta

Het Duitse blad Autobild zegt op een technisch mankement aan de Giulietta te zijn gestuit tijdens een test met de 1-Serie en de A3 Sportback. Het gaspedaal van de Giulietta zou vast kunnen komen te zitten tussen het tapijt en het plaatje waar het pedaal bij volledig intrappen op rust. Het pedaal komt uiteraard niet standaard in deze positie terug, maar zou bij hard trappen kunnen verschuiven.

Alfa Romeo CEO, Harald Wester, reageerde geschokt op dit voorval en belooft direct actie te ondernemen. Hij gaf aan dat de Giulietta bij de ontwikkeling miljoenen testkilometers onder de meest extreme omstandigheden heeft afgelegd, maar dat dit probleem bij de testauto’s nooit is opgetreden. Bij alle Giulietta’s wordt het gladde plaatje vervangen door een ruwe variant, wat het schuiven bij hard intrappen onmogelijk maakt. Er is overigens geen sprake van een terugroepactie omdat de Giulietta nog niet bij klanten is afgeleverd.

De waarheid van dit Autobild artikel is overigens erg discutabel. In de reacties onder het artikel spreken ook de lezers hun wantrouwen uit. Waarom lukt het een Duits blad de grondig getestte Giulietta op een mankement te betrappen?

Deel dit artikel:

22 gedachten over “Autobild ontdekt ‘probleem’ bij de Giulietta

  • 12 juni 2010 om 14:18
    Permalink

    Juist ja, Autobild… “zou vast kunnen komen zitten”. Lijkt mij een broodje Aap verhaal.

    Beantwoorden
  • 12 juni 2010 om 15:08
    Permalink

    Misselijke streek noem ik dit van autobild. Ze proberen de nieuwe telg van Alfa Romeo gelijk weer onderuit te halen. Er is zoveel getest met de Giulietta. Ik geloof helemaal niks van dat verhaal van autobild.

    Beantwoorden
  • 12 juni 2010 om 18:20
    Permalink

    Ik heb al met de Alfa Giulietta (Demo) gereden !

    Heb het gaspedaal meermaals tot de boden ingedrukt, en niets haperde ook niet bij de andere personen !

    Het is nu wel duidelijk, de Alfa Giulietta wordt (al)weer door de duitsers ge-boycot !

    Beantwoorden
  • 12 juni 2010 om 19:12
    Permalink

    De Duitse Nazi Autopers word betaald door VW, BMW en Audi, en noem maar op en zijn altijd al anti Alfa Romeo en doen er alles aan om dit merk negatief te benaderen koop nooit Duitse bladen.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 12 juni 2010 om 22:49
    Permalink

    Achja Autobild….. wie anders ? 😉

    Dat is hetzelfde blad dat de Dacia Logan volledig de grond in boorde vanwege een zgn veel te lange remweg. Dat bleek achteraf te komen omdat men zelf een testauto had geregeld die echter met banden was uitgerust waarmee de auto in west europa niet wordt uitgeleverd. En ism ADAC brengen ze van dezelfde auto het bericht dat deze tijdens de elandtest op z’n dak ging.
    Achteraf bleek dat met van alles (andere band/velg combinatie en bandenspanning) had gesjoemeld.

    En dan het voorval met het falende mercedes distronic systeem…
    http://www.youtube.com/watch?v=f0yX36dlcyA
    waarbij de redacteur van Autobild niet in de gaten heeft dat de microfoon van stern tv nog gewoon aan staat….

    Zulke mensen geven natuurlijk wel een eerlijk oordeel als ze auto’s vergelijkend testen…..

    Beantwoorden
  • 13 juni 2010 om 10:05
    Permalink

    Squadra : dan moeten ”we ” autobild ( die ik nu 23 jaar lees ..) maar eens gaan begrijpen en al helemaal hoe het zich tegenover VW en ook Mercedes de afgelopen jaren ( onder druk van de 5.5 mlj lezers..) zijn waterloo heeft gezien.
    Het zal altijd een duits blad blijven maar heeft zich ontwikkeld tot een medium waarbij autoweek nog niet eens in de schaduw mag vertonen.

    ps. een totaal nieuw model als deze zou ik , als particulier, op z’n minst 1.5 jaar links laten liggen . De functie als onbezoldigt testpersoon zie ik zelf niet zitten. Mijn Fiat heeft zich al bewezen en over 2 jaar gaan we maar eens kijken….

    Beantwoorden
  • 13 juni 2010 om 10:18
    Permalink

    Goed gedaan van Autobild! En ook dat Wester zonder morren aktie gaat ondernemen. Stuk volwassener dan de meeste van bovenstaande reacties…….

    Ook al heeft de Giulietta miljoenen test kilometers gemaakt, er schieten altijd produktie-fouten door. De perfecte auto is immers nog nooit gemaakt.

    Treffen jullie nooit fouten aan jullie Alfa? En zou Alfa dus altijd op de eerste plaats horen te staan bij een klanttevredenheidsonderzoek?

    Hulde voor Wester dat hij de fout accepteerd. Zeker in deze tijd waar de hele wereld aandacht geeft aan pedaalproblemen. (toyota, chrysler, etc, etc…)

    Beantwoorden
  • 13 juni 2010 om 14:42
    Permalink

    Autobild is niet net zoals vele autobladen anoniem in het testen van auto´s de meeste testen worden betaald en hangt af hoe veel je betaald wat het resultaat is.

    http://www.autotesten.nl geeft daarin een mooie mening Redacteur Verkeur wil graag kunnen schrijven wat hij vind dit zorgt ervoor dat hij vaak anders word behandelt door importeurs of fabrikanten.

    Vele bladen ook in Nederland zijn niet anoniem en geven een echte mening.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 13 juni 2010 om 15:25
    Permalink

    Onzin ( en moeilijk te lezen en vooral te begrijpen…) : daarbij kun je de nederlandse bladen zeker niet vergelijken met de duitse , alwaar de lezers een machtige lobby zijn.
    In nederland hebben we geen autoindustrie van betekenis en zal de info en kennis over autos beperkt blijven.
    Als we over Autobild ,eigenlijk allemaal, praten kun je weten wat daar gebeurt is de laatste jaren…..
    Autotesten.nl is geen speler van betekenis en geschiedenis en heeft derhalve , wellicht , reden tot klagen.
    De autobladen in nederland worden zeker niet betaald voor hun mening , wel voor de uitnodigingen en alles wat er om heen hangt . Dat hoeft goede journalistie niet in de weg te staan.
    Ik kan trouwens heel goed beoordelen aan de testen en rijimpressies waar de klepel hangt en dan komen we weer bij de duitse lezers lobby .

    Beantwoorden
  • 13 juni 2010 om 19:05
    Permalink

    @6C Jordy:

    Je kunt het ook gewoon realistisch benaderen. Hoe hard wil je op een pedaal trappen? Ik heb ook met de Giulietta reden, en flink het pedaal ingetrapt. Klik op het kunststof gedeelte betekent stop, en dan kun je niet verder. Of je moet al je agressie op het pedaal willen loslaten en door de bodem trappen.

    Lijkt mij niet voor de hand liggend…

    Neemt overigens niet weg dat een auto gewoon fool (Autobild) proof met zijn.

    Beantwoorden
  • 13 juni 2010 om 22:09
    Permalink

    6C Jordy

    De Autobild test in DLD:
    Alfa Giulietta Turismo = Distinctive Eur. 21.700 (geen BPM!)
    BMW 1 Serie Eur. 24.070
    Audi A3 Eur. 24.990

    Zowel voor de Audi als de BMW komt daar nog 1.500 voor climate control bij. Maw de Alfa is 4 tot 5.000 goedkoper.

    En nu de crux: In de puntentelling voor de aanschafprijs krijgt de Alfa 24 punten, de andere 18 (Audi) en 19 (BMW).
    Dus 6 resp. 5 punten in het voordeel van de Alfa.

    Die 6 punten zijn dan blijkbaar 5.000 euro waard.
    Volgens de testers hebben de BMW en Audi blijkbaar wat betere voorstoelen, hiervoor krijgen ze 4 punten meer ….

    Die iets betere voorstoelen vertegenwoordigen dan een waarde van 5000/6 x 4 = 3.333 Euries…..

    En zo manipuleer je de uitkomst (nog daargelaten of de stoelen echt minder goed zitten, dat is nog altijd een persoonlijke zaak).

    Beantwoorden
  • 14 juni 2010 om 10:18
    Permalink

    @6C Jordy

    “Volgens de testers hebben de BMW en Audi blijkbaar wat betere voorstoelen”

    Vinden de Duitsers ja. Persoonlijk vind ik de Duitse stoelen waardeloos. De standaard BMW stoelen krijg ik na 10km reiden al pijn in mijn rug een houten bank bied meer comfort. Alleen de sport stoelen zijn redelijk. Na 3 jaar BMW 3 ben ik na een klein jaartje Peugeot overgestapt op Alfa Romeo. Wat een walhalla was dat goed zittende standaard stoelen. Maar ja dat vind ik een ander weer niet. Vind die van de GT het lekkerst zitten. Na 7 jaar 156 nu over op 159 (1,5 jaar). En ik heb nog nooit zulke betrouwbare wagens gehad geen noemenswaardige elektronische storingen slechts het reguliere onderhoud en verder geen onzin. Ok ik geef toe ik rij een Diesel en die zijn per definitie betrouwbaarder dan benzine motoren. Alhoewel die ook storingsgevoeliger zijn geworden door al die elektronica. De bimmer was een lekkere stuurmansauto maar geen gt voor gezinsvervoer. De alfa’s kunnen beide goed.

    Beantwoorden
  • 14 juni 2010 om 16:42
    Permalink

    @ Hape & AR 159,

    Leuk en aardig, maar wat heb ik met jullie tekst te maken? Zeg ik ergens dat de Giulietta niet deugt? Dat andere wagens beter zijn? Antwoorden : Niks, nee en nee.
    Maar bedankt voor de uitleg. (weet niet wat ik er mee moet, maar ach…..)

    @159-1750,

    Wat is er realistischer dan een constatering van een fout?
    De heer Wester heeft de fout geaccepteerd en een verbetering in de produktie doorgevoerd. Je zegt dus eigenlijk dat de heer Wester het bij het verkeerde eind heeft begrijp ik?

    Dit is de realiteit = Autobild ziet een (mogelijke) produktiefout en Wester erkend de fout en gaat het oplossen.
    End of story, and that is reality.

    Of willen we met z’n allen straks een terug-roepaktie? Al heeft straks maar 1 op de 1000 Alfa’s het “pedaalprobleem”, het is genoeg voor gigantische imago-schade. En dat net nu FGA zo hard aan de weg timmerd op kwaliteit.
    (wat door elk duits autoblad word erkend!)

    Beantwoorden
  • 14 juni 2010 om 19:58
    Permalink

    @6C Jordy

    Sorry mijn reactie was aan hape gericht maar ik had even niet goed gekeken hij had een reactie aan jou gericht en was niet van jou.

    Beantwoorden
  • 14 juni 2010 om 22:11
    Permalink

    @ AR 159,

    Ah, ook sorry van mijn kant.
    Had moeten zien dat de quote uit je tekst van Hape afkomstig was.

    Beantwoorden
  • 14 juni 2010 om 22:15
    Permalink

    Snap ik alleen de reactie van Hape nog niet.
    Zou die ook verkeerd gekeken hebben? 🙄

    Beantwoorden
  • 15 juni 2010 om 21:29
    Permalink

    Hahahaaha nou…

    Ik heb inderdaad ook verkeerd gekeken, sorry 6C jordy.
    Mijn reactie was aan Squadra gericht en wel om de tekst:

    //QUOTE
    Autobild is niet net zoals vele autobladen anoniem in het testen van auto´s de meeste testen worden betaald en hangt af hoe veel je betaald wat het resultaat is.
    //UNQUOTE

    Daar ben ik het dus niet mee eens!

    Beantwoorden
  • 16 juni 2010 om 12:06
    Permalink

    Dit gebeurde ook wel eens bij mijn MiTo. Alleen dan moest je het pedaal wel debiel hard intrappen…

    Beantwoorden
  • 17 juni 2010 om 09:30
    Permalink

    Bij elke auto bestaat dat risico overigens met de matten. In m’n 159 schuift m’n mat wel eens. Bij o.a. een Astra heb ik ook weleens niet of nauwelijks kunnen remmen door een schuivende mat.

    Dat dit “probleem” nu zo wereldschokkend is gaat er bij mij niet in. Toont eigenlijk alleen maar aan dat het een HELE goede auto is, dit wordt als grootste probleem naar voren gebracht omdat ze verder echt NIETS hebben kunnen vinden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.