Auto Guangzhou: China steeds belangrijker voor Ferrari
Ferrari heeft op de Chinese autosalon Auto Guangzhou niet alleen een grote stand vanwege het 20-jarige jubileum, maar ook omdat deze markt met de dag belangrijker wordt voor het mensen in Maranello. Ferrari verwacht binnenkort al te kunnen melden dat groot-China de tweede markt is, achter de VS. Dit zal vooral te maken hebben met het feit dat er 5 verkooppunten bij gaan komen. Ferrari beschikt dan over een dealernetwerk van 30 in plaats van 25 verkooppunten.
In het welvarende Hong Kong worden de meeste auto’s verkocht met dik 200 stuks per jaar. Ferrari is in de voormalige Britse Kroonkolonie zelfs al 30 jaar aanwezig. Ferrari presenteert op de autosalon van de industriestad Guangzhou een groeiplan, waarin staat dat het haar commerciĆ«le activiteiten verder zal uitbreiden binnen het Chinese gebied. Sommige van deze ontwikkelingen zullen marktspecifiek zijn, zoals het ‘Ferrari Taylor Made’ programma. Dat Ferrari echt leeft onder de (rijkere) Chinezen, blijkt ook uit de goed bezochte “Mito Ferrari” tentoonstelling in Sjanghai. Daar kwamen reeds 300.000 bezoekers op af. Ferrari toont in Guangzhou de 458 Italia, 458 Spider, California, FF en F12berlinetta.