Andrea Formica doet aankondiging over Lancia Grand Voyager
Eindverantwoordelijke voor de Europese marketing van Fiat Automobiles, Andrea Formica, doet een officiële aankondiging over wat Lancia allemaal mee naar Genève neemt; “In Genève zal Lancia een compleet gamma presenteren. Behalve de Delta en de nieuwe Ypsilon, tonen we ook de nieuwe Thema en de Grand Voyager.” Het bericht van vorige week klopte dus. Nu zijn ‘Lancia’ en ‘Grand Voyager’ twee sterke namen, maar of het ook mixt zal juist bij dit model ook echt moeten blijken. We kunnen ons bijvoorbeeld nauwelijks voorstellen dat een Lancia klant van het schiereiland hiervoor naar de dealer stapt.
aghh, van een Franse Lancia bus in een Amerikaanse Lancia bus… misschien een minder grote stap dan je hier beschrijft 😉
Zal het dan toch gebeuren dat de typische Amerikaanse autokoper nu bij de plaatselijke Lancia dealer binnen moet stappen?
Zal nog best een cultuurschok worden al die vetkuif-Sjonnie & Anita’s tussen de typische Italiaanse-autokopers.
Die beslissing snap ik dus echt niet. Waarschijnlijk willen ze de oude chryslerklanten niet afstoten? Als ze het model Zeta of Phedra hadden genoemd hadden die het misschien niet herkend? Dat zegt al genoeg over hoe hoog ze het IQ van die klantengroep inschatten…
Nu naam wint al onmiddellijk de prijs van de meest lelijke Lancianaam ooit.
Ik steek hier nooit onder stoelen of banken dat ik geen fan ben van Marchionne. Er zijn hier mensen die hem geweldig vinden maar dit zijn toch kapitale fouten.
Over een paar jaar kan dit bericht terug gelezen worden waarbij ik nu zeg dat de Amerikaanse Lancia`s geen succes zullen worden. Niemand trapt toch in deze onzin.
@Ferry832: Helaas ga je alleen op je gevoel af.
@Alfaspeed: Italiaanse auto`s worden / werden op gevoel gekocht.
Laten we duidelijk zijn voor iedereen (praat al aardig Big Sergio) we praten hier over een overgangs fase in de geschiedenis van het merk Lancia je moet eigenlijk pas beginnen bij de volgende generatie modellen Lancia zal nu samen moeten omdat het niet anders kan.
Ciao
Squadra
@Ferry832: Als je half op weg ergens heen bent kun je niet gaan roepen “we komen er nooit” en “ik heb er weinig vertrouwen in”.Wanneer je er als firma de laatste 30 jaar er een potje van hebt gemaakt kun je dat natuurlijk niet 1,2,3 oplossen en na 2 jaar een heel pakket aan nieuwe modellen hebben staan.S.M is tot nu toe de enigste geweest die er fundamenteel iets probeert te veranderen en niet alleen met een paar leuke auto’s.De basis is nu het belangrijkste en dan de modellen.Precies zoals de duitsers dat doen.Op een goed fundament kun je pas een huis bouwen.
@Alfaspeed: Ja, maar is dan iets simpels als de naam wijzigen te veel moeite ?
@Ferry832: ja je hebt gelijk dat is vreemd.
De Zeta en Phedra hadden toch ook helemaal niets te maken met Lancia-genen of met Lancia-historie of met Lancia-gevoel? En die Grand Voyager werd ook echt niet gekocht door Johnnies en anita’s met vetkuiven, want dat model had ook al niets te maken met de genen/historie/gevoelens voor Amerikaanse auto’s uit de vetkuiventijd. Voor dit model zie ik echt het probleem van rebadging niet. Die Zeta en Phedra hadden al nooit als Lancia op de markt moeten worden gebracht als de naam Lancia je lief is. Als het gaat om een opvolger van de Thema/Lybra/Kappa/Thesis ligt het natuurlijk heel anders, Lancisti nog Chryslerfans gaan rijden in de nieuwe Lancia 300c….
@Mareblu: Lancisti reden ook al niet in de Thesis (tenzij ze directeur waren van een dealerbedrijf), dus veel slechter zullen de verkoopaantallen nu niet worden.
Ik las vandaag een artiekel van een merk deskundige. Hij vergeleek Lancia met Sophia Loren; Pure Italiaanse schoonheid en uniek. Door het badgen van Chrysler modellen wordt van Sophia Loren een Pamela Anderson gemaakt. Veel plastick en veel ordinairder dan Sophia en 13 in een dozijn. Zitten we daar op te wachten?
@Dutchbird: ik denk dat er meer posters van pamela Anderson dan van Sophia Loren in jongenskamers gehangen hebben, dus commercieel lijkt het me niet zo gek.