Amerikanen lyrisch over Giulia Quadrifoglio
“Alfa Romeo is back!” Deze Amerikaanse petrolheads van het programma ‘head 2 head’ (Motor Trend op YouTube), oftewel auto’s die elkaar niet veel ontlopen worden hier vergeleken, zagen het niet gebeuren… en toch is het gebeurd. Het scherpsnijdende zwaard genaamd Giulia Quadrifoglio overwint de hoogste standaard in het segment, oftewel het beste wat BMW kan leveren. Met andere woorden, zij zijn ontzettend verrast dat Alfa Romeo ook daadwerkelijk in staat bleek de geschiedenis te doen herleven. En dat bij de eerste poging al… Beter kan gewoon niet! De Giulia is in zijn geheel een auto met de beste uitgebalanceerde rijdynamiek.
De M3 Competition Package heeft ondanks dezelfde prestaties, niet die sensatie in huis, die een bestuurder van een Giulia Quadrifoglio door heel zijn lijf mag ervaren tijdens het rijden. Deze twee komische Amerikanen prijzen de Alfa daarom de hemel in. Een van hen heeft echter niet goed gekeken -of begrepen- wat schoonheid is, want hij plaatst de BMW boven de prachtige Giulia qua looks. Maar dat is de beste man vergeven, gezien het lyrische enthousiasme dat bij het spreken over de Giulia met klaverblad vrijkomt. Beetje wrang is wel dat ze BMW terecht prijzen voor de vele verkrijgbare smaken waarin deze 3 Serie te krijgen is, en dat ze stiekem snakken naar een mooie Giulia ‘wagon’… Juist vandaag vernamen we dat die niet in productie zal gaan (voorlopig).
The king is back to take its Place back!!!
ik vind die oranje pinkers lelijk, gelukkig alleen in the US
Het is een leuk filmpje had hem gister gekeken. Zo waar eens niet de 3 serie is de maatstaf dus iets anders kan niet beter zijn behalve een nieuwe 3 serie.
Tja en die SW moeten ze gewoon wel gaan leveren. Want wie geen hoog potige wagen wil hoe goed de Stelvio ook mag zijn het is geen SW. Gaan ze dit argument ook gebruiken voor spiders? niet nodig je kunt ook een schuifdak nemen of de ventilator harder zetten.
Zelf heb ik een voorkeur voor een sedan maar een SW zou ook mooi zijn. Het enige alternatief is de sedan en wanneer gebruikt 95% van de sw rijders de ruimte van een SW? Ik heb collega’s met SW’s die de ruimte wel hebben maar eigenlijk maar zelden of nooit gebruiken buiten vakantie. Maar daarvan zijn er ook die niets boven het matje doen maar wel een dak koffer vullen. Omdat ze zicht naar achter in de spiegel willen kunnen kijken.
Maar sommigen vinden nu eenmaal een SW mooier. Een witte 159SW vind ik mooier dan de sedan in Rosso Alfa heb ik geen voorkeur in zwart de sedan. In blauw metalic lichte voorkeur voor sedan. grauw saai grijs moeten ze verbieden koop dan een VAG.
Maar ook grijs vinden sommige mooi en ook op een stijlvolle italiaan.
Fantastische uitslag, lovende woorden, en hele mooie beelden. Ik hoop dat deze video veel gedeeld wordt op social media, dat is de beste (gratis) reclame die Alfa zich kan wensen.
AR159: de praktische ruimte van een SW (die steeds lager en lager werden) is denk ik kleiner dan die van een Stelvio. Ik heb mijn 159SW o.a. weggedaan omdat ik er in de praktijk te weinig in kwijt kon, vooral door de lage daklijn en de zeer beperkte opening van de achterklep. Niet bepaald een IKEA veelvraat. En dat geldt eigenlijk voor alle SW’s tegenwoordig. Kijk eens naar Volvo. De 240/740 waren enorme verhuizers, maar wat past er nu nog in een V60?
De markt voor Spiders is wereldwijd enorm teruggelopen, alle fabrikanten zijn huiverig om daarin nog te investeren. Mazda’s MX5/Myiata verkocht rond 1990 in de VS 35.000 per jaar, nu nog geen 10.000. BMW verkocht in 2016 1200 Z4’s in de VS, in 2000 waren dat nog 15.000 Z3’s. En FCA verkocht in 2016 in Europa 3700 124 Spiders, in 1997 waren dat 4700 Alfa Spiders plus 8500 Barchetta’s.
Op naar een mooie toekomst met goede, snelle Alfa, met heel veel rijplezier!
Dear mr Alfa Romeo, this car is huge! It is not fake news that this is the best sportssedan at the moment! You can grab it by the steering wheel, date it at the Alfa Romeo dealer! You will not be disapointed! This car breaks all the walls! This car will make the United States of Alfa great again, from this day on it will only be Alfa Romeo first!!! It will be the best car in the world, the success will be huge!!!
@mareblu,
Voor de Ikea veel vraat heb je afneembare trekhaak en een karretje zowel onze 156 als 159 sedans lachte beide om een dikke tandemasser daar kon tenminste wat in geen gedoe met doorvoer en kans op schade van de bekleding :). Wat niet in een sedan met neer klapbare achterbank past, past 9 van de 10keer ook niet in de SW :). Persoonlijk maakt me de SW of Sedan niet veel uit een SW is meer dat men het esthetische mooier vind dan dat het bij de meeste van ons ook echt gebruikt word die extra liters inhoud zijn ook niet voldoende voor het beter verhuis/klus werk:). Ik zou er beest 1 willen hebben (Giulia). En zonder de NL BPM is hij nog best leuk geprijsd de benzine instapper. Een jong gebruikte staat bij mij op de wensen lijst want een nieuwe krijg ik voor 40K + helaas niet door de commissie als boodschappen wagen (buiten vakantie nu nog maar 2-3K per jaar ipv de 20-30K voor heen met de 156/159JTD’s) vind ze die jong gebruikte Giulietta al te prijzig als het aan haar had gelegen was het een Pande 1.2 8V geworden en niks geen 170PK TCT :).
En omdat het op het “esthetische” gaat is de Stelvio geen alternatief voor de SW maar moet hij erbij komen als aanvulling want ze laten een groot deel van de markt liggen. Waar de potentiele klanten nu bij de Duitsers of de Engelsen gaat shoppen. Zelfs de Aziaten maken voor de EU markt SW’s en zelfs merken met minder verkoop aantallen. Mazda 6, Subaru, Kia, Hyundai etc.
Iemand die een SW zoek zoekt doorgaans geen SUV ook al rijd hij geweldig en heeft hij meer ruimte.