Amerikanen geven Fiat 500 maximale score in veiligheidstest

Fiat 500 safety

Amerika vindt de Fiat 500 veilig en beloont dat met de maximale score van het IIHD (Insurance Institute for Highway Safety). De kleine Italiaanse nieuwkomer neemt daar mee hopelijk een hoop koudwatervrees weg, die bij veel Yankees nog aanwezig is als het om compacte auto’s gaat. In Amerika zijn zeer grote auto’s al decennia lang de norm en bestaat er nog altijd een hoop argwaan richting de in hun ogen minuscule Europese en Japanse modellen uit het A en B-segment.

[nggallery id=708]

De Fiat 500 USA heeft nu het ‘Top Safety Pick’ predicaat gekregen. Er is maar één kleine concurrent die dat ook heeft en dat is de Ford Fiësta die nota bene iets groter is. Deze uitslag kan dus een goede boost geven in de loodzware opdracht voor Fiat om de Amerikaanse markt te penetreren. De exemplaren die getest werden, zijn in augustus in Toluca gebouwd. Fiat was nog net op tijd om vanaf deze lichting een wijziging door te voeren in de stoel van de bijrijder, die nu iets steviger en dus veiliger is bij impact. De extra veilige Amerikaanse 500 komt binnenkort ook naar ons continent en zal met gemak aan de strengere wordende normen van de Euro-NCAP kunnen voldoen (6 sterren).

httpvh://youtu.be/XaxdJjW-v1o

httpvh://youtu.be/2rxgxY9awWY

Deel dit artikel:

3 gedachten over “Amerikanen geven Fiat 500 maximale score in veiligheidstest

  • 20 oktober 2011 om 09:26
    Permalink

    Goed gedaan van Fiat. Hopelijk kunnen ze deze troef uitspelen op de markt. Hoe heeft de grootste concurrent Mini eigenlijk gescoord?

    Beantwoorden
  • 22 oktober 2011 om 01:35
    Permalink

    Wat bedoelen ze met “De extra veilige Amerikaanse 500 komt binnenkort ook naar ons continent en zal met gemak aan de strengere normen van de Euro-NCAP kunnen voldoen.”?

    Wij hebben hier Eu toch al een veilige Euro-NCAP Fiat 500.

    Beantwoorden
  • 22 oktober 2011 om 12:40
    Permalink

    strengere NCAP-normen die nog komen van 6 sterren… ‘dat bedoelen ze’. 😉

    Het schijnt dat de huidige Europese norm (5 sterren NCAP) in veel aspecten minder streng is dan het niveau waar de Amerikanen nu op zitten.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.