Amerikaanse klant krijgt eerst alleen nog Giulia Quadrifoglio

Giulia USA6

Op de bovenstaande foto die nabij Detroit is genomen is een Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio op kenteken vastgelegd. De verkoop is daar inmiddels begonnen en Alfa Romeo kiest bewust voor de herintroductie van het merk uit Milaan via deze meest potente versie met zinnenprikkelende prestaties en rijdynamiek. Het beste visitekaartje dat je als merk kunt geven met het oog op een toekomstige reputatie. Voor liefhebbers als ons voelt het allemaal als eerherstel na jaren van hoogte- en dieptepunten. De auto op kenteken die je hier ziet is mogelijk van iemand die is aangesloten bij de firma die in Auburn Hills zetelt, want de verkoop is nog niet officieel gestart. Dit zal vanaf juli wel het geval zijn. FCA werkt eerst nog hard aan het inrichten van de nog niet bestaande verkooppunten. Dit moeten er uiteindelijk 200 zijn. Voorlopig moeten de Amerikanen het eerst met de Giulia Quadrifoglio doen dus, al is de 2.0 Ti (280 pk) benzinevariant met vierwielaandrijving (Q4) daar reeds getoond. Later volgt ook de achterwielaangedreven 2.0 Q2. Na de zomer zal dit volgens Marchionne een feit zijn. Mogelijk in het najaar.

Giulia USA7

Marchionne sprak tijdens het Giulia-persfeestje van afgelopen week onder andere over de gelimiteerde Launch Edition die momenteel aan de eerste klanten wordt geleverd (foto onder). De eerste vinden een Europese klant, maar de verkoop van de D-segment Alfa zal ondanks de vele enthousiaste reacties op ons continent, de komende jaren vooral in Amerika en AziĆ« zoveel mogelijk aan de man gebracht worden. China zal volgend jaar worden aangedaan met de Giulia. Vooral de export buiten Europa moet voor de nodige winst zorgen uiteindelijk.

Giulia press4

Deel dit artikel:

2 gedachten over “Amerikaanse klant krijgt eerst alleen nog Giulia Quadrifoglio

  • 13 mei 2016 om 11:47
    Permalink

    Ze kunnen beter ook een SW maken, dan kan die ook bijdragen aan de winst in Europa.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.