Amerika ziet Fiat 500 by Gucci als ultieme luxe wannahave
De Amerikaanse webwinkel voor luxe artikelen Gilt.com ziet de Fiat 500 by Gucci als hot item en biedt daarom vandaag zelfs twee exemplaren aan. Wat ons betreft een van de bewijzen dat de kleine Italiaan echt aanslaat in de VS. Op deze site waar doorgaans vooral vrouwen en modebewuste mannen naar lifestyle-artikelen zoeken, zijn dik 5 miljoen consumenten actief. Behalve een open en gesloten versie van deze door Gucci gesigneerde Fiat, wordt er ook nog een 500 Abarth aangeboden. Het betreft een online veiling en wie er echt oog voor heeft gaat ook voor het extra pakket van 10.500 dollar, waarmee twee personen geheel verzorgd naar Florence kunnen afreizen, om daar onder andere het Gucci museum te bezoeken. Tijdens deze tour ‘Dolce Vita Style’, kan men met een oude Fiat 500 door Florence rijden, het Fiat museum in Turijn bezoeken en drie dagen in Milaan doorbrengen met op zak een creditkaart met 2000 dollar.
Fiat zoekt in Amerika dus ook de meest welvarende klanten op met de 500 en legt bewust de link met de Italiaanse lifestyle. Elizabeth Francis, marketingdirecteur van Gilt.com, noemt het een zeer passend en uniek aanbod, precies waar deze online firma naar streeft. Gilt.com is erg blij met de samenwerking die Fiat met hen is aangegaan.