Alle details van de Alfa Romeo 4C
Ondanks dat de productie in Italië langzaam op gang komt duurt het nog wel even voordat de 4C bij de dealer te bestellen is. De eerste reeks die als ‘Launch Edition’ door het leven gaan, worden waarschijnlijk pas volgend jaar bij de klanten afgeleverd. De eerste officiële folders worden inmiddels ter voorbereiding wel bij de dealers afgeleverd. De Oostenrijkse variant die wij ontvingen, biedt alle informatie met betrekking tot de specificaties en opties van de 4C die wij jullie uiteraard niet willen onthouden.
We sommen alle technische gegevens uit de folder nog even voor jullie op:
Overall Length 3989 mm
Overall Width 1864 mm
Overall Width / door mirrors 2090 mm (1864 mm without mirrors)
Overall Height 1183 mm
Wheelbase 2380 mm
Chassis carbon fiber monocoque
Dry Weight (ISO 1176:1991 cod. Iso M01-4.1) 895 kg
Number of Cylinders and Displacement 4 cylinders, 1742 cc
Engine Mount Position Mid
Engine Orientation Transverse
Max power 241/6000 rpm
Max torque 350Nm/2100-3750 rpm
Front Brake Type / Discs Size Ventilated drilled discs / 305×28 mm (4 pot)
Rear Brake Type / Discs Size Ventilated drilled discs / 292×22 mm
Maximum deceleration during braking (g) 1.25
Braking distance 100–0 km/h (m) 36
Front Suspension Type Double wishbone
Rear Suspension Type McPherson
Acceleration 0-100 km/h 4,5 sec
Top speed 258 km/h
Maximum lateral acceleration (g) 1.1
Drive Type Rear Wheel Drive
Transmission Alfa TCT (Dual Dry Clutch) 6 speed + reverse
Steering mechanical rack and pinion (2,75 lock-to-lock)
Fuel Tank Capacity (liters) 40
Fuel Consumption (l/100km) on Combined Cycle 6,8
Fuel Consumption (l/100km) on Urban Cycle 9,8
Fuel Consumption (l/100km) on Extra-Urban Cycle 5,0
CO2 Emissions (g/km) 157
EU Emissions Standard E6
Efficiency class G
Boot Capacity (dm3) 110
Number of seats 2
Echt veel keuze is er voor deze handgebouwde 4C niet. Alfa Romeo biedt wat betreft het exterieur de keuze uit 6 lakkleuren en 4 types velgen. Om te zorgen dat de grote 4-pot remklauwen met het geheel matchen kan er tevens uit 4 kleuren worden gekozen. De kans is groot dat we de combinatie Rosso Competizione en de typische 5- gaats velgen het vaakst tegen zullen gaan komen. Voor wat betreft het interieur kan er gekozen worden uit 4 soorten stoelen en wat details die in de onderstaande bijlagen te vinden zijn.
De originele accessoires zullen binnenkort ook bij AutoAccessori verkrijgbaar zijn.
[nggallery id=981]
CO2 157gram dat is nog best hoog ik had veel lager verwacht gezien het veel lagere gewicht + TCT bak. Maar toch 20gram minder dan de Giulietta QV.
Dit moet toch met deze specs redelijk goed verkopen zou je denken. Ik hoop dat een hoop boxter rijders nu deze overwegen.
Lijkt mij geen alfa voor jan modaal
@Fiat driver
Nee dat niet maar er zijn zat Jan boven modaals die nu wat anders shoppen.
Boxter
Cayman
TT
M3
SLK
Lotus (alle)
Z370
gt 86/GTZ
etc.
Die doorgaans duurder en zwaarder zijn.
Het kan zelfs wezen dat dit een leuk relatief goedkoop alternatief is voor een 911 i.i.g. minder saai qua ontwerp maar dat kan al snel met die grijze saaie Duitse karren 😀 .
Tja en dan straks nog even een 270PK QV met in diens voet sporen een 300PK GTA.
Hoewel een instapper met een extra gepeperde 1.4 MA zou ook niet verkeerd zijn. Nog lichter en dan met 200PK er uit gepeuterd. Maar die gaat niet komen daar hebben ze straks de Alfa MX5 voor. Zolang het maar geen ARNA 2.0 gaat worden 🙄 . Op de Alfa dag schitterde ze van afwezigheid. Zou je als je er een hebt of mee aankomt zetten geroyeerd worden? Af door iedereen het terrein afgejaagd? Ik heb net even lopen zoeken, er schenen nog 2 te zijn maar 1 daarvan is naar België verhuist. Je kunt dan een register starten hem 1 leden gezellig :).
Het Engelse ‘Car’ heeft er kennelijk als een van de eerste mee gereden en is razend enthousiast.
🙂 ik heb ene gekocht 😆
Ik ook, vanacht, vanmorgen helaas niet meer 😆
@ARTCT4C
Proficiat met deze nieuwe aanwinst een first edition neem ik aan dan of ben je niet 1 van de 12 gelukkigen en moet je helaas nog langer wachten. Je zou verwachten dat ze de productie op stoom hebben inmiddels.
Ik heb wel daadwerkelijk ene Alfa Romeo 4C gekocht, deze wordt pas geleverd ergens in de loop van > 2014 (eindelijk) !
Meer info op mijn website http://www.tctf355.net
Weinig nieuws laatste tijd. Is de redactie op vakantie?
@ARTCT4C
Dus de Juul voor het dagelijks gebruik anders heb je geen 2.0JTDm de F355 en 4C voor de fun. Hoeveel van die first edition gaan er naar onze zuiderburen? In België is hij vast leuker geprijsd (net als alle het andere wat leuk is) dan hier in NL waar ze de automobilist uitmelken tot op het bot.
@Fruttero
Het is augustus, heel Italië ligt plat. 😆
Italië ligt in augustus plat inderdaad. In de USA daarentegen is wel wat gaande, getuige deze foto’s:
http://www.autoblog.it/post/270509/alfa-romeo-giulietta-cosa-nasconde-questo-misterioso-prototipo-americano
Een compleet andere mule dan de eerder al eens gespotte variaties. Deze is lager, heeft een kortere vooroverhang en een langere achterkant… Wishful thinking: Een sedan met RWD, de Giulia..? Wie het weet mag het zeggen. Autoblog.it weet het ook niet…
Of was het toch gewoon deze…
http://www.vroom.be/nl/forum/alfa-romeo-giulietta-mule-t41716.html
Toch blijf ik de 4C een beetje te gedrongen vinden. Met die plooien is het niet zo’n verbluffend mooie Alfa als de 8C (wat mij betreft een van de mooiste auto-ontwerpen van de laatste 40 jaar…)