Alfa Romeo werkt al aan een volgende gelimiteerde exoot
Alfa Romeo werkt nu al aan nieuwe ‘Halo car’.
Terwijl de eerste leveringen van de uiterst gelimiteerde 33 Stradale nog gaande zijn, is er nu de bevestiging dat Alfa Romeo reeds bezig is met de voorbereidingen op een volgende exoot voor de happy few. De vorm is nog een gerucht, maar er gaan stemmen op dat het om een rasechte GT gaat met design hints die teruggrijpen op de magnifieke Montreal uit 1970 (foto boven). Dit kunststuk van Bertone baarde tijdens de introductie al veel opzien en is eigenlijk altijd onverminderd bewonderd en direct in Alfa Romeo’s hall of fame beland. Een van Alfa Romeo’s vele unieke creaties. Op het gebied van een echte ‘granturismo’ denken we natuurlijk graag aan de oogverblindende 8C Competizione als laatste iconisch wapenfeit van het merk uit Milaan (2007).
Opnieuw de GranTurismo als donor.
Ook deze deelde z’n (platform)techniek met een Maserati, te weten de vorige generatie GranTurismo. Men zegt dat de volgende creatie ook z’n basis zal delen met de huidige in Turijn geassembleerde GranTurismo. Deze is er met V6 Nettuno en als elektrische Folgore. Mogelijk zal Alfa Romeo net als in het geval van de 33 Stradale beide opties aanbieden. We hopen echter vurig dat de gelimiteerde GT niet net zo beperkt zal worden geproduceerd als de 33 Stradale, waarvan slechts 33 worden gebouwd. Enkel een handvol klanten mogen ‘m ontvangen tegen een duizelingwekkend bedrag van dik 2,7 miljoen euro. We verwachten dat de auto ergens in de loop van 2026 gepresenteerd zal worden of zelfs 2027. Na de komst dus van de volgende generatie Stelvio en Giulia, waar qua stijl waarschijnlijk het een en ander mee gedeeld zal worden.
“””Deze is er met V6 Nettuno en als elektrische Folgore. Mogelijk zal Alfa Romeo net als in het geval van de 33 Stradale beide opties aanbieden”””
Mmmh, eerder niet volgens een bericht op Autoedizione. De ondertussen welbekende Jean-Philippe Imparato wil meer elektrische voertuigen verkopen en de benzine modellen minder. Door die laatsten o.a. duurder te maken….
Nog minder verkopen zal het resultaat zijn ?
OK, misschien is dit niet van toepassing op zo’n “Halo car” ?
Het plebs zal wel in een elektrische geduwd worden om de meerkost / boetes wegens CO2 overschrijding te betalen.
https://www.autointernationaal.nl/2024/10/stellantis-trapt-op-de-rem-bij-benzinemodellen/
Vanochtend verkoopcijfers oktober gelezen in Quattroruote . DRAMATISCH en dan kom je als fabrikant met dit soort nieuws. Ongelofelijk
Ridicuul, Stellantis werkt aan de ondergang van Alfa Romeo & wellicht zichzelf!
Helemaal eens met bovenstaande reacties. Ik had liever een echte opvolger van de Giulietta gezien (dus geen SUV) of nog beter een betaalbare coupe zoals de Brera of GT van vroeger. Dromen zijn bedrog…
Niet alleen Alfa en nog een paar mooie Italiaanse merken naar de afgang, doet me denken aan een mooi auto merk uit Engeland wat nog wel bestaat maar geen modellen meer heeft, je zou er maar dealer van zijn en net weer een hoop geld hebben uitgegeven om de pand weer up-to-date te maken, zoals in Zwolle
Dit is inderdaad allemaal gerommel in de marge. Dit soort acties doe je als het goed gaat, als de euro’s tegen de plinten klotsen. Het lijkt wel of de ontwikkelafdeling aan het werk moet worden gehouden i.p.v. opvolgers voor Giulietta’s, Mito’s en Spiders voortbrengen.
…ik mag op een wonder hopen voor de nieuwe Giulia en Stelvio. Voorlopig zie ik alleen Stellantis-producten, zoals de e-3008, waar ik niet van hoop dat deze hangbuikzwijnen een basis vormen voor de nieuwe Stelvio en Giulia in 2025 en 2026.
Ik ben nu ruim een week op Sicilië. Oké, hier lopen ze niet voorop met nieuwe auto’s, maar ik heb welgeteld 0x keer een 600, 0x een nieuwe Ypsilon en 0x een Junior gezien. Wel bergdorpen met zeer hoge Panda-dichtheid, veel 4×4’s, tof om te zien!
Zorgwekkend en niet zo verrassend. Ik vermoed dat er wel geproduceerd wordt, maar dat veel naar een grote parkeerplaats van Stellantis gaat.
PS Een full spec Panda Cross deed of doet zo’n 20 mille in Italië. De 600/Ypsilon of Junior zitten daar 10 mille en meer boven. Waar zaten ze met hun gedachten.. hopelijk bij de nieuwe Panda. Maar die heeft nog lagere marges.
Ik was in mei in Italië bij Amalfi kust. Viel me vooral op hoe weinig electrische autos je ziet in vergelijking met Nederland. Af en toe een Tesla maar 90% minder tesla dan bij ons. Wel veel meer oudere en mooie benzine autos. Zoals ze tegenwoordig vrijwel niet meer gemaakt worden… misschien is de degradatie van Europa in de wereldorde nog wel het best zichtbaar in de design kwaliteit van de autos.