Alfa Romeo toont vernieuwde MiTo en Giulietta Quadrifoglio Verde

giul mito qv

Alfa Romeo voert nu ook een update door op de ’top of the range’ Quadrifoglio Verde-modellen van de MiTo en de Giulietta. Deze laatste onderging de laatste tijd zelfs de nodige tests op de weg, in verband een update voor de 1750 TBI motor. Deze mooie krachtbron is nu geheel uit aluminium opgetrokken, levert 240 pk en vindt dus technisch meer aansluiting bij de 4C. De TCT-transmissie is een zesbak en heeft eveneens andere kenmerken, dan dat wat we reeds kenden uit de 1.4 MultiAir en de 2.0 JTDm.

giul mito qv3

Van nul naar honderd gaat de excellente hatchback met groen klaverblaadje in maar 6,6 seconden. De topsnelheid ligt rond de 240 km per uur. De tweede generatie Giulietta QV is uitgerust met de updates die we kennen van de MY2014. De boordcomputer bevat unieke grafische opties en indicaties, die de prestaties weergeven. Nieuw zijn ook de sportstoelen in leer en Alcantara met geïntegreerde hoofdsteunen. De nieuwe tint Grigio Magnesio Opaco (mat) konden we je reeds tonen in onze berichtgeving en is leverbaar op een gelimiteerde ‘Launch Edition’. Deze titel kennen we al van de 4C en duidt op een tijdelijke introductieversie De QV Launch Edition is er ook in Rosso Alfa en Rosso Competizione en wordt maar 500 maal gemaakt volgens Alfa Romeo.

giul mito qv2

De Mito QV is nog vrijwel hetzelfde, maar is voortaan eveneens met de TCT-transmissie uitgerust. De top van de snelle MiTo ligt rond de 220 km per uur en een sprintje naar de honderd kan in 7,3 seconden. Er zijn nu nog meer donkere gesatineerde tinten verwerkt in elementen als de zijspiegels en de deurgrepen. Ook op de MiTo is het matte Grigio Magnesio Opaco verkrijgbaar. De MiTo QV heeft nu een andere handrem en versnellingspook. Het dashboard heeft een sportieve ‘carbon look’.

Beide QV’s komen vanaf mei op de markt en zijn de komende maand in Genève te zien.

Deel dit artikel:

5 gedachten over “Alfa Romeo toont vernieuwde MiTo en Giulietta Quadrifoglio Verde

  • 27 februari 2014 om 23:12
    Permalink

    Dus inderdaad 240pk voor de Juul. Geweldige kleur dat mat grijze, voor beide auto’s! Jammer van de Mito dat zie die niet 10pk meer hebben gegeven, 180 staat wat beter op zijn/haar CV. De aansluiting met andere hot hatches in zijn klasse is ie zo langzamerhand echt wel kwijt. Geldt ook een beetje voor de Giulietta, maar ja je kunt ook denken, ze willen (lees: kunnen) gewoon niet meedoen met de PK-wedloop van VAG en de rest… Hopelijk hebben ze de software nu wel voor mekaar en dat de motor een echt lekker karakter heeft.

    Maar in tests zullen ze wel weer tot de volgende schokkende conclusie komen: “de Alfa is de minst krachtige van het stel, maar ook de minst zuinige..” De stoelen zijn een hele verbetering. En de TCT haalt het niet bij de DSG van VAG, net als de afwerking van de auto. Dus de Golf is de beste all-rounder, de Megane en de Leon zijn de snelste. Ga je voor stijl, dan kies je de Alfa… Ondanks dat Alfa de Giulietta wel wat heeft weten te verbeteren haalt ie het nog niet bij de rest en is de winnaar de Seat Leon: Bewezen (oh ja?) kwaliteit voor een prima prijs…bla bla….bla…”

    Beantwoorden
  • 28 februari 2014 om 12:15
    Permalink

    Auto’s zijn net mensen en ik moet zeggen de beste mens ben ik nog niet tegen gekomen,net zomin als de beste auto,beste wijn of beste pasta!!! Ik weet wel wat ik leuk en lekker vindt…….Giuliette QV 8)

    Beantwoorden
  • 28 februari 2014 om 23:07
    Permalink

    Dat zal allemaal wel Bart Jan, maar een VW moet steeds terug naar de garage.
    Een Giulietta staat voor mij echt hoger aangeschreven dan alle Einheitswurst uit Duitsland.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2014 om 13:25
    Permalink

    Je hebt gelijk GTeetje, het is ook niet mijn mening maar een constatering van de almaar voortdurende, eenzijdige en veelal kortzichtige beeldvorming en berichtgeving rondom Alfa. Nog los van het feit dat er op punten zeker nog wat werk te verzetten is in Italië. Dat is nu eenmaal zo, maar ze laten wel zien dat ze het beter kunnen. Nu eens geen radicale facelifts, die veel geld kosten en zelden wat opleveren. Hoe ze het op dit doen, vind ik prima. Een goede basis voornamelijk technisch verbeteren. Deels natuurlijk noodzakelijk kwaad, maar ze hebben hopelijk ook lessen getrokken uit het verleden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.