Alfa Romeo Stelvio vandaag online gepresenteerd
In Italië gaat de Stelvio vanaf vandaag volop van start als nieuwkomer in de Alfa Romeo-showroom. Op Facebook en Instagram zal vandaag om 18:30 de presentatie officieel worden gedaan. Alfa Romeo maakt hiermee duidelijk dat de meer conventionele kanalen steeds minder interessant zijn vandaag de dag. Dat werd ook door de top van FCA bevestigd, tijdens de presentatie op Balocco voor een select publiek anderhalve week geleden. Aankomend weekend zullen bij de belangrijkste verkooppunten de deuren geopend blijven in verband met de komst van de Stelvio, die deze week op allerlei plekken in Italië is aangeleverd vanuit Cassino.
Inmiddels is er ook meer bekend over de uitrustingsniveaus Super, Executive en Business. De Super heeft standaard 18 inch velgen en is binnenin uitgerust met stoelen in leer en stof combinatie, aluminium sierstrips op de dorpels, Alfa Connect Radio 6,5″, Audio Hi-Fi met 8 speakers, Cruise Control. Verder zien we op de Super Bi-Xenon 35W koplampen met AFS, LED mistlampen (enkel op de diesel), automatische dagrijverlichting, elektrische achterklep en elektrisch inklapbare zijspiegels. De Executive onderscheidt zich door Alfa Connect RadioNav 8,8″ boordcomputer, DAB Radio, instrumentarium met 7″TFT kleurendisplay, automatische verlichting, parkeersensoren voor, achteruitrijcamera met dynamische aanduiding ter indicatie, Keyless Entry, verlichting bij de deurgrepen, zelfdimmende binnen en zijspiegels, Blind Spot Monitoring (BSM met rear pass detection). De belangrijke Business-uitrusting heeft standaard bekleding in stof, Audio Hi-Fi met 8 speakers, automatische dagrijverlichting, Alfa Connect Radio 6,5″, elektrische achterklep en elektrisch inklapbare zijspiegels, Cruise Control, parkeersensoren achter, 17 inch velgen, LED mistlampen en Bi-Xenon 35W koplampen met AFS.
En Autovisie vindt t “wel een leuke SUV”…
Aparte video inderdaad van die Jacco Bijlsma. Eerst verteld hij dat het een voorserie auto is dan begint hij het interieur (niet genoeg premium) te bekritiseren, daarna valt het rijgedrag hem tegen. En dan aan het einde zegt hij dat de auto toch wel fijn is als je er wat langer in rijdt?
Tsja, DZJUUULIE-JAAA. Dan houdt het gewoon op, toch?
Wat een lauw en zwak verhaal van die Bijlsma, hij stuurt niet zo strak als de Giulia, ja dan heb je het begrepen als AUTO journalist. En dan het eeuwige millimeter gezever in het interieur, niet zo’n strakke lijntjes als in al die saaibakken, het gaat toch om de beleving van een auto en niet om meetkunde! En dan eerst na 1 km. rijden zeuren over alles en uiteindelijk je mening moeten bijstellen als je 10 bochten gereden hebt. Het interieurlijntjes verhaal lijkt wel het nieuwe “die roesten al in de folder” verhaal te worden.
Kijk maar eens naar de video op Quattroruote en dan vooral het bochtgedrag op nat circuit, en de commentaren van de test rijders liegen er niet om, uiteraard een SUV maar net zo scherp insturen als de Giulia.
Maarja als je nu eenmaal blijft geloven in top 3 saai dan zul je nooit de emotie ervaren van een temperamentvolle zuiderse.
Destro
Helemaal met je eens, als ik in mijn alfa stap dan is er maar een ding dat telt en dat is rijden met een smile elke meter.
@destro
Ach dat gezever van Bijlsma, hij mag zich gewoon geen journalist noemen.
Wanneer je wilt dat alles Duits rijdt en oogt houdt het simpelweg op. Bovendien is dat interieurverhaal inmiddels echt achterhaald. Ook het interieur van de Giulia/Stelvio komt bij Faurecia vandaan.