Alfa Romeo in Genève 2010

Op de stand van Alfa Romeo was het weer smullen. Door de presentatie van de Giulietta waren de verwachtingen hoog gespannen. Alfa Romeo heeft weer een dijk van een auto neergezet, met afstand de mooiste in zijn klasse. Ook had de beurs een speciale lading door het 100-jarige jubileum van het edelmerk uit Milaan. Alfa’s eerste, de 24 HP, stond daarom tevens op de stand.

[nggallery id=216]

Deel dit artikel:

25 gedachten over “Alfa Romeo in Genève 2010

  • 2 maart 2010 om 14:43
    Permalink

    Wat een prachtige auto. De allermooiste in zijn segment/klasse. Het lange wachten wordt dan eindelijk beloond. En nu zo snel mogelijk aan de dealer leveren, zodat ik hem ook in het echt kan bewonderen 😀

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 14:51
    Permalink

    Vreemd toch hoe deze foto’s toch weer een gans ander verhaal vertellen dan de officiële…
    Zoals ik al dacht ziet ze er in het echt stuk beter uit.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 14:55
    Permalink

    Eens! De Mickey Mouse oogjes van de Mito vallen bij deze Giulietta erg mee; veel beter zo!

    Ik hoop voor Fiat NL dat het ook een leasetopper gaat worden.

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 16:53
    Permalink

    Prachtig, zie weer zoveel mooie details, weet niet waar ik eerst kijken moet. Stuur met stukjes suede is echt geweldig. Turbine velgen gelukkig ook in alu-kleur. Kwijl…

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 18:05
    Permalink

    Heerlijk,

    Koplampen vallen in de donkere versie zeer mooi uit. Fijn als je niet meer hoeft te twijfelen welke je volgende auto wordt 🙂

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 19:25
    Permalink

    Werkelijk prachtig, maar ik zie helaas nog geen zwarte en/of grijze voorbij schieten? Ik dacht dat er 5 Giulietta’s ten toon gesteld zouden worden? Zouden ze die andere kleuren speciaal voor mij hebben achtergehouden als ik daar a.s. maandag rondstap?

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 22:07
    Permalink

    @Dennis:
    Ja inderdaad en ik geloof 2 witte = 5 !
    Echt slim is dit weer niet van Alfa.
    Als ze nu gewoon 5 verschillende kleuren showen en ook 1 waar dat glazen zonnedak in zit, was het voor de potientiele kopers nog wat aantrekkelijker geworden aldaar!

    Beantwoorden
  • 2 maart 2010 om 22:53
    Permalink

    Tja roxxi, opgepoetst ziet ie er in elke kleur denk ik wel heel lekker uit.

    Ik vraag me af of de witte parelmoer tot de mogelijkheden gaat behoren(ik weet dat hij niet in het lijstje staat). Ik heb het normaal niet zo op wit, maar dit is wel even wat anders, het misstaat hem niet.

    Beantwoorden
  • 3 maart 2010 om 08:51
    Permalink

    @Dennis, ik begin te vermoeden dat dat een kleur exclusief voor de QV word.

    Waar ik echt benieuwd naar ben is: Heeft de 1.4 170 2 uitlaten of 1?
    Er staat op die beurs 1 auto met 1 uitlaat en de rest met 2.
    Klinkt misschien raar maar het geeft de auto aan de achterkant veel meer smoel vind ik.

    Beantwoorden
  • 3 maart 2010 om 09:12
    Permalink

    @wh159:
    Ja viel mij ook al op dat er 1 versie bijstaat met maar 1 uitlaatpijp. Ik vermoed dat dit de 1.4 120PK is en zou wel zonde zijn, want ben met je eens: 2 van die pijpen is veel mooier 😉

    Beantwoorden
  • 3 maart 2010 om 09:15
    Permalink

    @Dennis:
    Dennis, inderdaad alle kleuren staan gewoon mooi bij deze car en de parelmoer witte vind ik ook prachtig, maar zal inderdaad wat WH159 al aangeeft, naar alle waarschijnlijkheid alleen voor de QV mogelijk zijn?

    Beantwoorden
  • 3 maart 2010 om 10:01
    Permalink

    Er zouden twee QV’s, twee 170PK Diesels en 1 170PK Benzina staan, aldus het persbericht.

    @wh159: Waar zie je die met 1 uitlaat dan?

    Beantwoorden
  • 3 maart 2010 om 10:07
    Permalink

    Ziet er heel mooi uit, zeker in rood.
    Al hoop ik ergens dat in de toekomst ook Tornado Blue, de kleur van mijn MiTo op de Giulietta leverbaar wordt.

    Beantwoorden
  • 3 maart 2010 om 14:49
    Permalink

    Dennis, op http://www.alvolante.it/gallery/18670 zie je duidelijker die ene Giu met maar een enkele uitlaatpijp!
    Helemaal snappen doe ik het niet, maar komen er binnenkort wel achter welke type’s nu een enkele of een dubbele uitlaatpijp hebben! In de reeds bekende pakketten in Italie(sport of premium)wordt nergens gesproken over een enkele of dubbele uitlaatpijp?

    Beantwoorden
  • 4 maart 2010 om 20:18
    Permalink

    @wh159,

    Technisch gezien is het voor 99% van s’werelds wagenpark onzin om 2 uitlaten te hebben. Meer dan 1 pijp is meestal pure marketing. Voor de symetrisch-liefhebbende-mede-mens. 😉

    Beantwoorden
  • 5 maart 2010 om 10:37
    Permalink

    @Jordy, turbomotoren hebben baat bij meer afvoercapaciteit. Bij een atmosferische V12 lijkt het me ook wel handig maar voor de rest is het idd onzin. Wel mooi gezicht…

    Beantwoorden
  • 8 maart 2010 om 17:04
    Permalink

    @Waverider,

    Diameter van de uitlaat word in kleine mate bepaald door wel of geen turbo. (heeft te maken met benodigde “tegendruk”)
    Grootste invloed is simpelweg de capaciteit van de motor en hoe vaak per minuut deze hoeveelheid capaciteit aan lucht word uitgespuugt.

    Als je personenwagens ziet rijden met een grotere diameter aan pijp dan een 12,9 liter Daf weet je dat het fout zit. 😉

    2 pijpen kan in de autosport wel handig zijn voor de wagenhoogte.
    2 pijpen van 35mm liggen platter onder de wagen dan 1 pijp van 70mm.

    Waneer het om een echte marketingtruc gaat is snel te zien als 1 van de 2 pijpen gewoon een aftakking van de andere is.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.