Alfa Romeo MiTo TwinAir Turbo vanaf vandaag te bestellen
De Alfa Romeo MiTo TwinAir Turbo met 85 pk (145 Nm koppel 98 g/km CO² uitstoot) is vanaf vandaag te bestellen bij de Nederlandse dealers. De aankondiging dat dit deze maand zou plaatsvinden heb je een tijdje geleden al op onze site kunnen lezen.Bij ons lokale Alfa Romeo verkooppunt kun je een TwinAir Progression vanaf 17.050 euro bestellen en een Distinctive vanaf 17.950 euro. Tot eind juni kun je als klant bovendien aanspraak maken op het kiezen van een gratis optiepakket met een waarde tot 1000 euro. Deze niche driedeurs is behalve BPM en belastingvrij, ook de enige in z’n segment met een benzinemotor met 14% bijtelling voor de zakelijke rijder (Audi A1, Citroën DS3 en Mini kunnen dit bijvoorbeeld niet bieden).
Nog meer goed nieuws komt erin de vorm van de eerste reacties van mensen die de MiTo TwinAir Turbo reeds gereden hebben. Hij schijnt namelijk veel voldoening te geven op het gebied van rijdynamiek (beter dan de 1.4 105 pk) en klinkt anders dan alle reeds bestaande TwinAir’s. Sommigen noemen het een echt Alfa geluid. We zullen jullie uiteraard z.s.m. meedelen of dit ook klopt… Wij reden wat het B-segment betreft al in de nieuwe Punto TwinAir met 85 pk en dat gaf al erg veel voldoening.
En nu nog met LPG tank en je lag je slap Goedkoop tanken € 1,- per liter minder en toch rijd half NL op benzine, voorlopig geen MRB en als hij weer telt valt het ook nog wel mee. En hij verbruikt ook nog minder maar die lpg versie zal wel niet gemaakt gaan worden. Komt deze nu ook nog met duallogic of TCT. Zou wel erg leuk wezen met z’n flipperbak een een racy sound 2 pitter. En een bewoorlijke dosis meer pit als zijn ongeblazen 1.4 zuster blokjes waarvan de 78pk versie wel leuk klinkt maar niet vooruit te branden is onder de 4k rpm zit er helemaal geen gang in. Nee dit belooft heel wat beters nu de 105 pk versie ook nog en de mito heeft alleen maar smak volle motoren. Het enige wat dan nog mist is een 235pk versie met de type aanduiding GTA of meteen de nieuwe generatie 1750’s met bijv 250PK 300 word toch wel een beetje van de gekken voor een Mito hoewel met Q4 zou dat wel een leuk ding kunnen worden maar dan mag het A tje er wel af ben ik bang. Ik zou hem best wel lillen hebben dit karretje waren het niet dat hij te laat op de markt is gekomen en we reeds een nieuwe wagen hebben en als vervanger van de 159 is het wel erg veel inleveren in ruimte en comfort. En het DNA systeem kan vind ik nogsteeds niet op tegen de hydro bekrachiging van de voorgaande Alfa’s als de 156 en 159 de 147’s waren wat soft/licht voor mijn gevoel 1.6 en 2.0 of zit dat hem er in dat de 147’s waar ik mee gereden heb benzine waren en de 156 en 159’s diesels de 156 2.0 selespeed stuurde meen ik ook gewichtiger dan de 147 tegenhanger daarvan. Nu maar hopen dat leasend NL deze dingen ondekt en massal ze besteld.
O voor wie er nu een Alfa gaat bestellen, bestel ze A.U.B. in Alfa Rood en niet dat saaie nederlands regenachtige grijs dat is zo zo saai. Desnoods in 1 van de andere leuke kleurtjes maar niet in het grijs!!! Laat dat maar aan de VAG klanten over.
whahahahaha….mooi verhaal. 😉
@AR159
De basis MiTo 1.4 levert 70 pk 😕 met start/stop erop ga je naar 78pk.